גלנט בקבינט המדיני-ביטחוני: "אם לא נייצר אלטרנטיבה משילותית - לא נצליח למוטט את החמאס"

לטענת שר הביטחון: "סדר העדיפויות ברור, מדובר בחלופות רעות -החמאס זו החלופה הגרועה ביותר, גורמים מקומיים זו החלופה הפחות גרועה" • למשמע הדברים, השרים רגב ולוין הביעו התנגדות, אך לא הציגו אלטרנטיבה • בנוסף, גלנט הדגיש: "מי שמשלם מחיר היום על חוסר קבלת ההחלטה הם חיילי צה״ל"

ימריא לארה"ב בתזמון בעייתי - שר הביטחון יואב גלנט. (ארכיון). צילום: גדעון מרקוביץ'

שר הביטחון יואב גלנט טען היום (שישי) בקבינט המדיני-ביטחוני כי "אם לא נייצר אלטרנטיבה משילותית - לא נצליח למוטט את החמאס". לטענתו: "סדר העדיפויות ברור, מדובר בחלופות רעות -החמאס זו החלופה הגרועה ביותר, גורמים מקומיים זו החלופה הפחות גרועה - בסוף הבן אדם מידי פעם יסתכל לרמאללה, אבל יהיה גורם מקומי".

תושבי עזה מבקרים את שלטון החמאס בעקבות ההרס ברצועה (12.11.23)

למשמע הדברים, שר המשפטים יריב לוין ושרת התחבורה מירי רגב הביעו התנגדות והאשימו אותו כי הוא מקדם את הרשות הפלשתינית, אך לא הציגו אלטרנטיבה. גלנט אמר להם: מי שלא מייצר חלופה אחרת ואומר רק מה לא - למעשה בוחר בחלופות אחרות, שהם שלטון חמאס, כאוס, או שלטון צבאי שיפגע במוכנות בצפון, ויעלה בחיי חיילים".

לא הציגה אלטרנטיבה. מירי רגב (ארכיון), צילום: יהושע יוסף

בנוסף, שר הביטחון גם הזהיר והדגיש: "מי שמשלם מחיר היום על חוסר קבלת ההחלטה הם חיילי צה״ל. הקצינים הבכירים ביותר אומרים בדיונים לדרג המדיני: הכוחות עושים פשיטה בשכונה מסוימת, ויוצאים החוצה. בזמן הזה, במקום להכניס גורם מקומי, החמאס מתבסס שוב - כך לא נמוטט את הארגון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר