חמאס העביר רשימת דרישות מעודכנת לישראל; לשכת רה"מ: "הוא ממשיך להתבצר בדרישות מופרכות"

ראש הממשלה נתניהו אמר למשפחות החטופים כי לראשונה המדינה מפעילה לחץ על ארגון הטרור • גורם מדיני טען כי בין היתר המפרצית איימה לפגוע בתנאים של בכירי הארגון • היום: דיון מיוחד של קבינט המלחמה

s נתניהו: "חיסלנו את מס' 4 בחמאס, 3,2 ו-1 בדרך" // צילום: דוברות רה"מ

בדרך להאצת המגעים? קבינט המלחמה יתכנס היום (שישי) לישיבה מיוחדת לאחר שחמאס העביר רשימת דרישות מעודכנת לישראל. בתוך כך, מלשכת ראש הממשלה נמסר: "חמאס ממשיך להתבצר בדרישות מופרכות. עדכון בנושא יובא מחר לקבינט המלחמה ולקבינט המדיני ביטחוני".

מוקדם יותר כזכור ראש הממשלה אמר למשפחות החטופים, כי לראשונה קטאר מפעילה לחץ על חמאס. גורם מדיני חשף פרטים חדשים. 

התנאים ייפגעו? בכיר חמאס חאלד משעל בקטאר, צילום: אי.אף.פי

על פי אותו גורם, לחץ זה כלל איומים מפורשים לסלק את בכירי חמאס או את בני משפחותיהם מהנסיכות, אם חמאס לא ירכך עמדות במשא ומתן על עסקת השבויים. בנוסף, הקטארים איימו לפגוע בתנאי החיים המפנקים של ראשי הארגון בדוחא.

על פי המידע שהצטבר בישראל, הלחצים על חמאס חוץ הניבו תזוזות קטנות בעמדות של חמאס פנים. עם זאת, עסקה עדיין רחוקה.

באשר למגעים לעסקה, בחמאס אמרו הערב: "במסגרת המעקב שלנו אחר המו"מ דרך המתווכים במצרים וקטאר להפסקת התוקפנות על עמנו בעזה, קידום סיוע עבורו, חזרת העקורים לבתיהם ונסיגת כוחות הצבא מהרצועה - העברנו למתווכים חזון מקיף שמתמקד בעקרונות וביסודות אלו, שאנחנו רואים בהם הכרחיים להסכם. כמו כן, נכלל בו עמדתנו לגבי תיק חילופי השבויים".

הקבינט יתכנס לדיון שתוכנן מראש, אולם סביר שהשרים ידונו במסמך של חמאס שהגיע הערב לראש המוסד דדי ברנע דרך קטאר. עוד לפני ישיבת הקבינט המורחב מחר ב-12, קבינט המלחמה יתכנס כדי לדון במסמך של חמאס.

תגובת משפחות החטופים בשל ההתפתחויות: "אנו קוראים לראש הממשלה ולחברי קבינט המלחמה - אל תדחו את עסקת החטופים. הצילו עכשיו את 134 הבנות והבנים שנלקחו באכזריות רק בגלל היותם ישראלים. לראשונה אנחנו יכולים לדמיין את החיבוק הראשון איתם. העניקו לנו הזכות הזו. אנו מבקשים שבעת קבלת ההחלטה שכל אחד מכם יקשיב היטב לזעקת החטופות והחטופים העוברים התעללות אכזרית בשבי כבר למעלה מחמישה חודשים . זו מחויבתכם ואחריותכם להציל את כולם עכשיו ולהחזיר אותם לביתם- למדינת ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר