נתניהו למשפחות החטופים: "רואים לראשונה לחץ של קטאר על חמאס במגעים לעסקה"

ראש הממשלה ורעייתו נפגשו עם משפחות החטופים בבסיס הקריה בת"א • נתניהו אמר למשפחות: "הייתי שמח אם הייתי יכול להיות לכם היום איש בשורה אולם עד לרגע זה לא באה תשובה אמיתית של חמאס, הם לא ששים להתקדם ומטרתם להבעיר את השטח ברמדאן"

שר החוץ כ"ץ ומשפחות החטופים יצאו לעצרת האו"ם // דוברות השר, מטה משפחות החטופים ומנהלת החטופים

הרמדאן כגורם מעכב וסימני לחץ ראשונים מצד קטאר: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורעייתו נפגשו היום (חמישי) עם נציגי משפחות החטופים בבסיס הקריה בתל-אביב. במסגרת הפגישה אמר נתניהו למשפחות: "עד לרגע זה לא באה תשובה אמיתית של חמאס. מה שכן השתנה, זה בעקבות לחץ שלנו, של הממשלה, וגם בעזרה שלכם - אנחנו רואים בפעם הראשונה לחץ של קטאר על חמאס. אני שואף לזה ודוחף לזה כבר הרבה זמן"

בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה נתניהו למשפחות: "אנחנו מחויבים להחזיר את כולם. גם אם אנחנו הולכים למערכת רבת שלבים זה כולל את כולם, גם את החללים וגם את החטופים והחטופות. הייתי שמח אם הייתי יכול להיות לכם היום איש בשורה. עד לרגע זה לא באה תשובה אמיתית של חמאס. הם עדיין מחזיקים בדרישות בלתי מקובלות".

הפגנות משפחות החטופים מול מטה האו"ם, צילום: אי.אפ.פי

רה"מ התייחס להשהיה הארוכה בתשובת חמאס להצעות העסקה שגובשו: "הם לא ששים להתקדם, הם גם רוצים להבעיר את השטח ברמדאן. זה הניסיון שלהם, זאת המטרה שלהם. בעקבות לחץ שלנו, של הממשלה, וגם בעזרה שלכם - אנחנו רואים בפעם הראשונה לחץ של קטאר על חמאס. אני שואף לזה ודוחף לזה כבר הרבה זמן. אני חושב שכל נסיעה והופעה שלכם בחו"ל, באו"ם, בוושינגטון, ובבירות השונות משפיעה. הלחץ על קטאר מתחיל לעבוד. קטאר התחילו להגיד להם: 'אנחנו נסלק אתכם', 'אנחנו נמנע מכם כסף', אלו דברים שנאמרו, אנחנו וידאנו שהם אכן נאמרו. זה שינוי, זה דבר חיובי".

לנוכח האמירות בהן מתוארת הממשלה כמי שגוררת רגליה מגיבוש העסקה, התייחס נתניהו: "אם מישהו אמר לכם שאני לא רוצה עסקה, ומנסים שלא לעשות את זה - זה קשקוש. כרגע יש שינוי בלחץ של קטאר. זה הדבר החיובי שאני יכול לומר".

בני משפחות החטופים בכנסת, צילום: אורן בן חקון

זאת ועוד, בפגישה השתתפו ראש הסגל של נתניהו, צחי ברוורמן, המזכיר הצבאי של רה"מ, אלוף אבי גיל, הממונה על החטופים והנעדרים, תת אלוף (במיל') גל הירש, ראש מנהלת החטופים, ירון כהן וורדה פומרנץ ממטה החטופים.

רז מטלון-, בן משפחה של יוסי ואלי שרעבי שמוחזקים בשבי חמאס, אמר כך בתום הפגישה עם נתניהו ורעייתו: "יוצאים מפגישה של שעה וחצי ויותר עם רוה"מ , עם שאלות נקובות, הרגשנו שנעשה ניסיון אמיתי לענות לשאלות לא פשוטות שלנו, לחלק מאנשים זו לא פגישה ראשונה אלא פגישת המשך, גם עבורנו, היום שאלנו על עתידו של אלי , האם יכול להיות מובטח? האם וכל לראות חזרה על מנת לחגוג יחד כמשפחה, אני מקווה שלא נדרש להיפגש שוב בפורמים כאלו, אבל אם נאלץ , מקווים שבצורה יותר סדירה, כמו שקרה היום, תזכרו כולכם הולכים לחגוג את חג הפסח , גם אנחנו רוצים לחגוג אותו עם אהובינו

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר