"נכנס סיוע שמחליש את כל המערכה": מפגינים הגיעו לחסום משאיות סיוע לרצועה בנמל אשדוד

ארגוני "צעדת אימהות הלוחמים" ו"תורת לחימה" עולים שלב במאבק נגד הכנסת משאיות הסחורה לרצועת עזה, והגיעו להפגנה בנמל • פעילי תנועת צו 9: "בימים האחרונים אנו עדים לניצנים ראשונים של שינויים במערכת המדינית והביטחונית - תפקידנו להמשיך לפעול בעקשנות עד השלמת המשימה"

חסימה בנמל אשדוד. צילום: רוטרס

יום היערכות לקראת פעולות עד השלמת המשימה: לאחר שחסמו במשך יותר משבוע ימים את כניסת משאיות הסיוע לעזה במעבר כרם שלום וניצנה, בתנועת צו 9 סימנו את היעד הבא - נמל אשדוד, ממנו יוצאות המשאיות של הסיוע ההומניטרי.

ההפגנה מגיעה לאחר שהוצא צו שטח צבאי סגור למעברים, התנועה עמלה יחד עם ארגונים אחרים לקראת השלבים הבאים במאבק, והם נערכים לקראת פעולות משמעותיות – ביניהן, כאמור, ההפגנה בנמל אשדוד. ח"כ צבי סוכות שהגיע למקום, אמר: "הגעתי לכאן כדי לחזק את משפחות החטופים והפעילים שבאו לחסום את משאיות הסיוע לחמאס שמשום מה נקראות משאיות 'סיוע הומניטרי'. העברת הסיוע לאויב בזמן מלחמה הוא כתם מוסרי וערכי. כולם יודעים שחמאס משתלט על הסיוע, הקונספציה כבר קרסה וברור לכולם שרק לחץ על חמאס יביא להשבת החטופים" - הוסיף.

אחת המפגינות אמרה ל"ישראל היום": "נכנס סיוע שמחליש את כל המערכה, צריך לחזל"ש את האירוע. עזה היתה צריכה להימחק בשבוע. אני אומרת, ברגע שנפעיל עליהם מצור הומניטרי, לא סיוע, מצור, הם ייצאו מהמחילות עם ידיים מורמות למעלה, עם דגלים לבנים. לא נצטרך שום סיוע מארה"ב, טיל אחד לא נצטרך להשתמש בו, הם פשוט ייצאו מהמחילות כמו עכברים. הלוחמים שלנו הרבה יותר חזקים, העם חזק, עם ישראל חי".

צבי סוכות בנמל אשדוד, צילום: 27א

משנים את המציאות בשטח

"בנחישות רבה, כוחות משותפים ותוך התגברות על קשיים ומחסומים, מנענו כבר למעלה משבוע ימים משיירות מאות המשאיות בכרם שלום וניצנה לעבור למנהרות מחבלי ארגון הטרור חמאס," נמסר מהתנועה.

משאית עם סיוע הומניטרי נכנסת לרצועת עזה דרך מעבר רפיח (ארכיון), צילום: Getty Images

"נוצרה תנועה אדירה בעם. אזרחים מכל רחבי הארץ, חילונים ודתיים, מימין ומשמאל, תושבי העיר, הקיבוץ והכפר צועדים יחדיו בדרכים לא דרכים עם דרישה אחת ברורה - אף סיוע לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר. הצלחנו לשנות בידים את המציאות בשטח".

מפגינים חוסמים משאיות, צילום: רויטרס

על רקע השיחות לעסקת חטופים נוספת, אומרים בארגון כי למרות הניצנים הראשונים בשינויים במערכת המדינית והביטחונית, ו"הרצון לשנות את הזרמת החמצן לחמאס בזמן מלחמה - תפקידנו להמשיך כקול העם עד מימושם המלא בפועל".

גליה ויהודית אחיותיו של אבינתן אור שנמצא בשבי חמאס, בהפגנה בסמוך לכרם שלום \\ צו 9

פעילי צו 9 מסרו: "אנו מברכים על כל יוזמה מכל צדדי הקשת הפוליטית, כנגד הכנסת הסיוע והאספקה לחמאס, ביניהם ההפגנה היום בנמל אשדוד של צעדת האמהות וגופים נוספים. ביום הזה, אנו בתנועת צו 9 נערכים ומתכוננים לקראת המשך הפעילות כבר בימים הקרובים בעקשנות ונמרצות עד השלמת המשימה".

לפני מספר ימים התייחס נתניהו במסיבת העיתונאים שלו לחסימות המפגינים, בהם משפחות חטופים, את מעבר כרם שלום כדי למנוע כניסת משאיות סיוע לרצועת עזה, ואמר: "בלי סיוע הומניטרי מינימלי לא נוכל להשלים את המשימה ואת יעדי המלחמה". לדבריו, "הרמטכ"ל הנחה לטפל בחסימות, כי יש לנו צורך להבטיח את האספקה הזו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר