ארדן לשר החוץ הרוסי: "רוסיה משתמשת ברחפנים איראניים כדי להרוג אזרחים באוקראינה"

שגריר ישראל באו"ם אמר את הדברים על רקע הדיווחים על אישורה הסופי של עסקה למכירת מטוסי ומסוקי קרב מתוצרת רוסיה לחיל האוויר האיראני • בימים האחרונים החלו כוחות רוסיים לפטרל בגבול עם סוריה. בדרג המדיני בישראל לא הופתעו מכך שרוסיה מצדדת מאז 7 באוקטובר בחמאס

גלעד ארדן באו"ם. צילום: שחר עזרן

שגריר ישראל באו״ם, גלעד ארדן, אמר היום (שלישי) לשר החוץ הרוסי לברוב במועצת הביטחון: ״רוסיה משתמשת ברחפנים איראניים כדי להרוג אזרחים באוקראינה. הטרור האיראני יגיע לכולכם, כולנו יודעים את זה, אפילו רוסיה שמשתפת פעולה בעצמה עם איראן״.

אוקראינה: מתקפה רוסית על בניין מגורים בקייב | ללא קרדיט

ארדן אמר את הדברים על רקע הדיווחים של סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" לפני כשבועיים על אישורה הסופי של עסקה למכירת מטוסי ומסוקי קרב מתוצרת רוסיה לחיל האוויר האיראני. 

שר החוץ הרוסי לברוב., צילום: אי.אף.פי

על פי הדיווח, סגן שר ההגנה האיראני, סייד מהדי פרחי, אישר בפני סוכנות הידיעות כי בטהרן אישרו את הרכישה הגדולה בהיסטוריה של חיל האוויר איראני בשני העשורים האחרונים. לטענת השר, גם במוסקבה אישרו את העסקה והיא צפויה לצאת לפעול בקרוב. 

מטוס סוחוי-35 בתצוגה אווירית, צילום: Pascal Rossignol/רויטרס

מערכת היחסים בין ישראל לרוסיה ידעה ימים טובים יותר. בימים האחרונים החלו כוחות רוסיים לפטרל בגבול עם סוריה. בדרג המדיני בישראל לא הופתעו מכך שרוסיה מצדדת מאז 7 באוקטובר בחמאס, מארחת את בכיריו ונוזפת בישראל בגופים הבינלאומיים. רק לפני כמה ימים ביקר במדינה בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק, ורוסיה ניסתה להגיע עימו לעסקה מטעמה לשחרור חטופים.

בישראל מסתכלים על כל הסימנים בשדה הבינלאומי ומעריכים שרוסיה לא רוצה לחתוך את היחסים עם ישראל אלא להיות ציר משמעותי במזרח התיכון, על חשבון ארה"ב. כלומר, מדובר באותה עוינות ישנה כלפי ארה"ב ובניסיון לחדש את המעמד באזור, כשבתווך ישראל מנסה לשמור על האינטרסים שלה: חופש פעולה בסוריה, ביטחון הקהילה היהודית ברוסיה, וכן, למרות הכל, שימור יחסים כלשהם עם מדינה חשובה במוסדות הבינלאומיים.

למרות המתיחות בין שתי המדינות והדברים הקשים שהטיח ארדן, אין כוונה לישראל לגרום לניתוק הקשרים עם רוסיה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר