נשיא ארה"ב באמירה מטרידה: "עובד בחשאי עם ממשלת ישראל על יציאה משמעותית של כוחות מעזה"

ג'ו ביידן חושף את התוכניות להמשך המלחמה בעזה • במקביל הולכת וגוברת הביקורת האמריקנית על התנהלותו של רה"מ נתניהו • גורם בממשל ביידן אמר ל-CNN: “בשלב מסוים נתניהו יצטרך לבחור בין שלטון בדרך שמוצאת חן בעיני בן גביר וסמוטריץ', לבין שלטון בדרך שמוצאת חן בעיני הנשיא ביידן וארה"ב

בנימין נתניהו וג'ו ביידן . צילום: AP ואורן בן חקון

היום ה-94 למלחמה ברצועת עזה ונראה שהלחץ האמריקני על ישראל להפסיק את הלחימה הולך וגובר. בניגוד לכל ההצהרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל שר הביטחון יואב גלנט, על הנחישות של ישראל להמשיך בלחימה בתוך שטח הרצועה, חושף הערב (שני), ג'ו ביידן את חילוקי הדעות בין ירושלים לוושינגטון באשר למשך הלחימה. "אני עובד בחשאי עם ממשלת ישראל על יציאה משמעותית של כוחות מעזה". אמר הנשיא בתקשורת האמריקנית. 

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, צילום: אי.אף.פי

בנוסף, נראה כי הביקורת האמריקנית על התנהלותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו הולכת ומתגברת מיום ליום. 

גורם בממשל ביידן אמר בראיון לעיתנאי ג׳ק טאפר ב-CNN: “בשלב מסוים נתניהו יצטרך לבחור בין שלטון בדרך שמוצאת חן בעיני בן גביר וסמוטריץ', לבין שלטון בדרך שמוצאת חן בעיני הנשיא ביידן וארה"ב.

דברי הביקורת האלה מצטרפים לדברים שפרסם העיתון "פוליטיקו" מפי בכיר אמריקני: "לא תמיד ברור מי נוהג בקטר בישראל", אמר אותו בכיר, המכיר מקרוב את המגעים בין וושינגטון לירושלים. "היו מקרים שנתניהו רמז ואפילו אמר במפורש: 'ידיי קשורות, יש לי קואליציה, זה לא אני'".

נתניהו במסר לביידן: "זו תהיה מלחמה ממושכת, עד שנשיב את הביטחון", צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

בידיעה פרשנית, שכותרתה "ארה"ב מתמודדת עם מנהיג ישראלי שמאבד שליטה", טוענת כתבת החוץ הבכירה של האתר, נהאל טוסי, כי המנהיג הישראלי מנסה להישאר בתפקיד ולהימנע ממאסר בגין אישומי שחיתות – שתי משימות שהפכו אותו לתלוי בדרישות של נציגי הימין הקיצוני בממשלתו. הם גם אלה, כך המאמר, שמקשים על נתניהו לקבל את ההצעות האמריקניות בכל הנוגע לטיפול בעזה.

בתוך כך, השליח האמריקני לענייני איראן, אברם פאליי אמר היום (ראשון):״ אנו רואים במשטר האיראני יריב ומדינה שנותנת חסות לטרור, אך איננו מחפשים עימות עם איראן. הבהרנו שטהרן לא צריכה להשיג יתרון מהמצב האזורי״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר