נתניהו שוחח עם פוטין - ברוסיה מיהרו לגנות את ישראל

בשיחת טלפון, ראש הממשלה הודה לנשיא רוסיה על הסיוע בשחרור חטופים מידי חמאס • שר החוץ הרוסי הבהיר: "אין שום הצדקה להענשה קולקטיבית של מליוני פלשתינים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין. צילום: רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח היום (ראשון) עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין בשיחה טלפונית והודה לו על הסיוע בשחרור החטופים אזרחי רוסיה. לצד זאת ראש הממשלה ביקר את הנשיא הרוסי על שיתוף הפעולה עם איראן. כמה דקות לאחר השיחה נשא שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, נאום בו גינה את ישראל וקרא להפסקת הלחימה ברצועת עזה.

במהלך השיחה, ראש הממשלה הביע את מורת רוחו מהעמדות שהביעו נציגי רוסיה באו״ם ובפורומים אחרים נגד ישראל. נתניהו גם הביע ביקורת תקיפה על שיתוף הפעולה המסוכן בין רוסיה לאירן.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו ראש הדגיש שכל מדינה שהייתה סופגת מתקפת טרור נפשעת כפי שחוותה ישראל הייתה נוהגת בעוצמה לא פחותה מזו שבה פועלת ישראל.

עם זאת, נתניהו הביע הערכה על המאמץ הרוסי לשחרור אזרח ישראלי בעל אזרחות רוסית ואמר שישראל תפעל בכל האמצעים, המדיניים והצבאיים כאחד, לשחרור כל חטופינו. כמו כן, ביקש ראש הממשלה נתניהו שרוסיה תפעיל לחץ על הצלב האדום לטובת ביקורים ותרופות לחטופים.

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, צילום: רויטרס

דקות ספורות לאחר השיחה פורסם בסוכנות הידיעות רויטרס כי שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, נשא דברים בכינוס בדוחא, בירת קטאר, שם גינה את התנהלותה של ישראל. "אנחנו חייבים לעשות כל שביכולתנו להפעיל לחץ פוליטי על מנת להשיג הפסקת אש הומניטרית. תמיד יש תקווה לדיפלומטיה", אמר לברוב. 

"אנו מגנים בחריפות את מתקפת הטרור על ישראל ובאות וזמן אנו סבורים שזה בלתי מתקבל על הדעת להשתמש באירוע הזה על מנת להעניש באופן קולקטיבי מיליוני אזרחים פלשתינים בתקיפו תחסרות אבחנה על אזרחית", אמר שר החוץ הרוסי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר