חשד לפיגוע, זירת הדקירה במרכז פריז. צילום: רויטרס

בכיר במל"ל: עשרות פיגועים נגד ישראלים ויהודים סוכלו ברחבי העולם

בסמוך לפרסום אזהרות המסע לחו"ל של המל"ל אומר הבכיר כי "יש התעוררות במאמץ של הג'יאהד העולמי" • "אנחנו לא אומרים לא לטוס, אלא לנקוט באמצעי זהירות" • אזהרת המסע עלתה לעשרות מדינות בו זמנית ביניהן: גרמניה, ספרד, צרפת שהיו בטוחות עד כה לישראלים

ישראלים ויהודים רבים נמצאים בימים אלו ברחבי העולם ובכיר במטה ללוחמה בטרור מבהיר, "בשבועות האחרונים סיכלנו עשרות פיגועים נגד ישראלים ויהודים בכל היבשות בעולם. אנחנו ממשיכים לסכל מאמצי פגיעה בישראלים ברחבי העולם באמצעות האיראנים וחמאס במגוון מקומות בעולם.

פיגוע הדקירה בעיר אראס בצרפת // ללא קרדיט

"יש התעוררות במאמץ של הג'יהאד העולמי וברקע יש את חנוכה, אבל גם כאן, יש צורך לבדוק כל אירוע וכמו שהישראלים יכולים להגיע, כך גם גורמי הטרור, כמובן שהרבה מהאירועים מאובטחים, אבל צריך לשמור על ערנות ולהגיע לאירועים מאובטחים".

ההודעה מגיעה בסמוך לפרסום מפת ההתרעות של המל"ל. "אנחנו לא אומרים לישראלים לא לטוס", הוא אומר ביחס לחשש של ישראלים לטוס לחו"ל. "מדינות עם רמת אזהרת מסע 1-2, אם יש רצון להגיע למדינה, שייסעו, אבל צריך לנקוט צעדי זהירות בכל מקום בעולם.

"צריך לבחון מה הנגזרות של הנסיעה. רמה 2 לא אומרת לישראלים אל תסעו, פשוט יש צורך להיות זהיר יותר מהרגיל, הרגיל זה רמה 1. המשמעות של 2 זה שכל ישראלי שרוצה לנסוע, שייבחן ויבדוק את המצב שם, יתעדכן מה קורה שם וינקוט בצעדים האישיים המתבקשים לכל ישראלי בתקופה הזאת".

בתי יהודים שסומנו ברובע ה-14 בפריז, צילום: ארגון הסטודנטים היהודים בצרפת

בנוסף, במל"ל קיבלו החלטה להעלות את אזהרת המסע לעשרות מדינות בו זמנית, החלטה שלא התקבלה מעולם. בין המדינות שאזהרת המסע אליהן עלתה מ-1 ל-2 ניתן למנות את גרמניה, הונגריה, ספרד, צרפת, אנגליה ומדינות רבות נוספות שנחשבו עד לא מזמן לבטוחות מאוד עבור תיירים ישראלים.

על פי ההערכות, ישנם ישראלים שנמצאים בין היתר גם במדינות שנחשבות למאוד לא בטוחות, תחת אזהרת מסע 4, הגבוהה ביותר. לדוגמה, נכון לעכשיו, ישנם כמה עשרות ישראלים שנמצאים בסיני, מצרים נחשבת למדינה מסוכנת עבור ישראלים ורמת אזהרת המסע אליה היא הגבוהה ביותר, רמה 4, כמו גם בטורקיה, ירדן, בחריין ויעדים נוספים ברחבי העולם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו