חינוך לטרור: מורי אונר"א מהללים את הטבח של חמאס

ממחקר של מכון IMPACT C עולה כי לפחות 20 מורים מהארגון שפועל מטעם האו"ם שיבחו את הזוועות שביצעו המחבלים • "ישראל צריכה להודיע על סיום שיתוף הפעולה הוולונטרי שלה עם אונר"א"

מורים מעודדים טרור. בית ספר של אונר"א בעזה. צילום: אי.אף.פי

לפחות 20 מורים של סוכנות האו"ם אונר"א היללו ושיבחו את הטבח שביצעו מחבלי החמאס ב־7 באוקטובר, כך עולה ממחקר של מכון IMPACT C שבוחן את התכנים במערכות החינוך במדינות רבות בעולם.

פלשתינים בעזה פורצים למרכזי חלוקת הסיוע של אונר"א

"הדוגמאות שאספנו לתמיכת מורי אונר"א בטבח רבות וחוצות מגדר וגיאוגרפיה", אומרים ב־IMPACT C. על פי הממצאים, מורה בעזה בשם עטאף טלאב, שתמונת הרקע של עמוד הפייסבוק שלו מעוטרת בצילומים של מחבלים מגדודי שהדאא' אל־אקצא, הביע ב־23 באוקטובר משאלה ש"אלוהים ישמיד את האויב ואת היהודים". מורה לאנגלית מאונר"א מרצועת עזה בשם אסמאא' חוהייל כתבה ביום 7 באוקטובר בחשבון הפייסבוק שלה "זכרו את התאריך" (Save The Date), ביטוי שנהוג לומר באירועי שמחה. 

"בוקר מפואר"

ראנוש סאלח, מורה של אונר"א, כתבה ב־7 באוקטובר: "זהו בוקר מפואר ובלתי נשכח". כמו כן, דברי שבח לטבח בעוטף עזה הושמעו בעצרת שנערכה בחצר בית ספר של אונר"א בגדה המערבית. נוסף על כך, תעודה של אונר"א נמצאה באחד מכלי הרכב של מחבלי חמאס ב־7 באוקטובר.

מורה של אונר"א כותבת ב־7 באוקטובר: "זהו בוקר מפואר ובלתי נשכח", צילום: ללא קרדיט

במכון המחקר אומרים כי גילויי התמיכה של מורי אונר"א בטבח מלמדים על כישלון הסדנאות שערכה הסוכנות למורים שלה להימנע מהסתה בכלל וברשתות בפרט.

"אונר"א נמנעת בהכשרותיה במדיה החברתית מלחנך מורים פלשתינים נגד הסתה ואנטישמיות באינטרנט. במקום זאת, היא מסתפקת בללמד אותם כיצד להימנע מהבעת דעה פוליטית ברשתות החברתיות. אונר"א מקיימת הכשרות למורים בתחום המדיה החברתית, אלא שבמקום לטפל בבעיית האנטישמיות והתמיכה בטרור, ההכשרות האלו מתמקדות בללמד את המורים הפלשתינים כיצד לצמצם את החשיפה ברשתות החברתיות באמצעות הנחיות לשמירה על פרטיות". לדברי גורמים במכון, מעטים משתתפים בסדנאות כי היה סירוב של צוותי חינוך להשתתף בהן, וחלקם החרימו אותן.

"חייבים שינוי"

ח"כ לשעבר עינת וילף, החוקרת את סוגיית אונר"א, התייחסה לממצאי הדוח ואמרה: "ממצאי דוח זה מוכיחים שוב שאונר"א כארגון מחויב באופן מוחלט לאידיאולוגיית 'השיבה הפלשתינית', שלפיה אין זכות לקיומה של מדינה לעם היהודי בשטח כלשהו שבין הנהר והים. ב־7 באוקטובר ראינו כיצד זה נראה כשרוצחים מאומנים פועלים ליישם את האידיאולוגיה שעליה חונכו כל חייהם. אם אנחנו רוצים שיהיה לנו עתיד אחר, הדבר מחייב הפעם שינוי רדיקלי ביחסה של ההנהגה הישראלית לארגון.

משאיות סולר עוברות ברפיח לטובת אונר"א, צילום: איי.אף.פי.

"למרבה הצער, מדינת ישראל שימשה במשך עשורים הלוביסטית מספר אחת של אונר"א בבירות המערב, מתוך הנחה מוטעית שזהו ארגון שתורם ל'מיתון' ושאין לו תחליף. בפועל זה ההפך. באזורים שבהם אונר"א פעיל ביותר כמו עזה ולבנון, ותרבות ה'פליטות' היא החזקה ביותר, מתקיימת האלימות הרבה ביותר.

הקשר בין רעיון ה'שיבה' הפלשתיני לטרור הוא קשר בן 75 שנים. לכן לא יהיה שינוי, לא בעזה, לא בגדה ולא במזרח ירושלים, כל עוד אונר"א ממשיך לתת לגיטימציה בינלאומית לרעיון הפליטות המתמשכת וה'שיבה' הפלשתיניים. ישראל צריכה להודיע על סיום שיתוף הפעולה הוולונטרי שלה עם אונר"א ולהוציא את הארגון מכל מקום שבו הוא פועל. רק כך אפשר יהיה בכלל לדמיין חיים אחרים שאינם מלחמה מתמדת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר