בלינקן לקבינט המלחמה: "אין לכם חודשים ללחימה"

הגורמים הישראליים הבהירו למזכיר המדינה האמריקני כי הפעולה הצבאית תימשך עד להשלמת מטרות המלחמה • בלינקן שב על עמדת ארה״ב לפיה התמרון הצפוי בדרום עזה צריך להיעשות באופן שלא יגרום לתזוזה מסיבית של אוכלוסיה

נתניהו ובלינקן. צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן הגיע אתמול לישראל בפעם הרביעית מאז פרוץ המלחמה ונפגש עם רה"מ בנימין, נשיא המדינה יצחק הרצוג, יו״ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד וקבינט המלחמה.

בלינקן: "ישראל לא יכולה לנהל את רצועת עזה" // רויטרס

במהלך ישיבת קבינט המלחמה שבה השתתף בלינקן, אמר שר הביטחון יואב גלנט כי התמרון הצבאי יארך חודשים. בתגובה אמר לו בלינקן כי ״איני חושב שיש לכם חודשים״. הבכירים הישראלים השיבו כי ימשיכו במלחמה עד להשלמת ההישגים כפי שהחליט הקבינט בתחילת המלחמה.

דרישה לתמרון מוגבל

בלינקן שב על עמדת ארה״ב לפיה התמרון הצפוי של צה״ל בדרום רצועת עזה, צריך להיעשות באופן שלא יגרום לתזוזה מסיבית של אוכלוסיה. הדרישה הזו מקשה מאוד על הפעילות המבצעית של צה״ל ועל כן נדחתה בידי קבינט המלחמה.

גם אם ירצו בכך, לרבים מהם לא יהיה לאן לחזור. תושבי צפון הרצועה עוזבים דרומה, צילום: אי.פי.אי

גורמים בישראל הבהירו כי לא יצמצמו את התמרון הצפוי בדרום רצועת עזה, באופן שלא יגרום לתזוזת אוכלוסיה. ל"ישראל היום" נודע כי גם בישיבת קבינט המלחמה בה השתתף בלינקן, נאמר לו פה אחד כי התמרון ייעשה במלואו על פי הצורך המבצעי.

שר הביטחון יואב גלנט אמר לבלינקן כי ״אנו מעריכים מאוד את המחויבות האישית שלך למלחמה הצודקת הזו בטרור, ואנחנו הולכים להילחם בחמאס עד שננצח, לא משנה כמה זמן זה ייקח. זו מלחמה צודקת. זו מלחמה לשים קץ לחמאס, דאעש של עזה. וזו מלחמה להחזיר את בני הערובה הביתה - ייקח כמה זמן שייקח״. ראש הממשלה נתניהו אמר בפומבי כי ״נשבענו, נשבעתי, לחסל את חמאס. שום דבר לא יעצור אותנו״.

"אנחנו הולכים להילחם בחמאס עד שננצח, לא משנה כמה זמן זה ייקח". שר הביטחון יואב גלנט בשטחי הכינוס, צילום: שמואל בוכריס

לפיד מגבה

ראש האופוזציה יאיר לפיד גיבה את עמדת קבינט המלחמה אודות חופש הפעולה לצה״ל בעת שיתחדש התמרון של צה״ל בדרום. בפגישתו עם בלינקן הבהיר את עמדתו כי צה״ל צריך להגיע לכל מקום שבו שנמצאים מחבלי חמאס.

צה״ל צריך להגיע לכל מקום שבו שנמצאים מחבלי חמאס. יאיר לפיד, צילום: גדעון מרקוביץ'

לאחר הפגישות עם ההנהגה הישראלית בלינקן פגש ברמאללה את יו״ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן. בלינקן נמנע מביקורת על האהדה וחוסר בגינוי של הרשות הפלשתינית לטבח שביצע חמאס, ובמקום זאת מתח ביקורת על מה שהגדיר ״אלימות של מתנחלים קיצונים שיש לקחת עליה אחריות״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר