מזכ"ל האו"ם: "יש לחקור את העדויות על אלימות מינית מצד חמאס ב-7 באוקטובר"

אנטוניו גוטרש מתייחס לראשונה למקרי האונס הקשים שביצעו מחבלי החמאס במתקפת הטרור על ישובי העוטף • יו"ר ועדה שמטרתה לחקור פשעי מלחמה מצד ישראל והפלשתינים, קראה להגיש ראיות על האונס • שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן: "כאשר מדובר בנשים ישראליות, אלימות מינית שהוכחה עדיין צריכה 'להיחקר'"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. צילום: אי.פי

כשברקע זעם רב על השתיקה של ארגונים בינלאומיים בנוגע לאלימות המינית הקשה מצד מחבלי חמאס במתקפת הטרור בשבת השחורה, מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטיירש, התייחס הלילה (חמישי) בחשבון ה-X למקרי האונס והצהיר כי יש לחקור זאת ביסודיות.

ה-CNN מציג: עדויות לכך שנשים נאנסו בטרם נרצחו ב-7 באוקטובר

בציוץ ברשת X כתב גוטרש: "יש המון עדויות על אלימות מינית במהלך מעשי הטרור שביצע חמאס ב-7 באוקטובר, וחובה לחקור אותן ביסודיות ולפעול למיצוי הדין. חובה לגנות אלימות מינית. בכל זמן. בכל מקום".

במקביל, סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה כי יו"ר ועדה מטעם האו"ם שמטרתה לחקור פשעי מלחמה מצד שני הצדדים בסכסוך, הודיעה כי בכוונה להתמקד באלימות המינית שבוצעה במתקפת הטרור ביישובי העוטף.

יו"ר הוועדה, נאווי פילאי, הוסיפה כי בכוונתה לקרוא בהקדם להגשת ראיות בפני הוועדה. נציין כי ישראל לא משתפת פעולה עם הוועדה.

אין צורך בחקירות

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, הגיב לדברי גוטרש על פשעי המין שביצע חמאס.

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, היום, צילום: UN MEDIA

״דבריו של המזכ״ל רק מחדדים את העובדה, שעבורו, כאשר מדובר בנשים ישראליות, אלימות מינית שהוכחה עדיין צריכה 'להיחקר'. כשמדובר בנשים ישראליות, אפשר להטיל ספק, אפשר להמתין 60 יום ואפשר לקרוא לגורם לא ידוע לנהל חקירה. אין כאן שום הכרה בפשעים שביצע חמאס".

"המזכ״ל בסך הכל ניסה להרגיע את הזעם המוצדק של רבים ברחבי העולם על שתיקתו המבישה ועל שתיקת האו״ם. הוא מתעלם מפשעי המין המזעזעים של חמאס, אבל כאשר מדובר בטענות החמאס נגד ישראל - אין שום ספקות ואין צורך בחקירות".

"בשבוע הבא נקיים כנס חשוב באו״ם ובו נציג עדויות וממצאים המוכיחים שהחמאס ביצע את הפשעים והאלימות המינית. אני שוב מזמין את המזכ״ל להגיע, לגנות חד משמעית את החמאס על ביצוע הפשעים המזעזעים ולפעול באמת כדי לפתוח בחקירה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר