יוביל לשינוי גישה? הנציבות האזרחית לפשעי מין של חמאס נפגשה עם ארגון הנשים של האו"ם

הפגישה מהווה צעד ראשון בדרך להכרת האו"ם בפשעים שבוצעו בישראל ב-7 באוקטובר • הנציבות מסרה: "הבענו ביקורת נוקבת על השתיקה לגבי מה שקרה, זו רק תחילת הדרך"

נשות נעמת במפגן תמיכה בכיכר החטופות והחטופים. צילום: ללא קרדיט

לראשונה מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל ומעשי הטבח הנוראים שבוצעו במהלכו על ידי מחבלי חמאס, ביניהם פשעי מין חמורים, נפגשו חברות הנציבות האזרחית לפשעי חמאס נגד נשים וילדים עם ארגון הנשים של האו״ם.

אב לשתי חטופות בעזה מירר בבכי במסיבת עיתונאים: "אונסים אותן שם?! הן זרוקות בתעלה?!" // צילום: משה בן שמחון

הפגישה מהווה צעד ראשון וחשוב בדרך להכרת האו"ם בפשעים שבוצעו בישראל. מספר חברות הנציבות שהשתתפו בפגישה העבירו לחברות UN Women את הביקורת הנוקבת ביותר על ימי השתיקה הארוכים.

קשה אך משמעותי

"השיח היה קשה אך משמעותי," אמרה ד"ר כוכב לוי אלקיים, מומחית למשפט בינלאומי באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת רייכמן, שם הקימה את מכון דבורה למגדר וקיימות. "הבענו את הביקורת הכי נוקבת שאפשר אחרי ימים ארוכים של מאבק נגד השתיקה לגבי מה שקרה. הלחץ מתחיל לעבוד. זו רק תחילת הדרך".

עוד הוסיפה: "אנחנו נמשיך להשמיע את קולן של הקורבנות, לדרוש את החזרת החטופים והחטופות ולאסוף ולתעד כל מידע על מה שקרה".

"היקפים כואבים". ד"ר אלקיים־לוי, צילום: מרטין חמי

בנוסף, שגרירת ארה״ב לאו״ם, ‎לינדה תומאס גרינפילד, העבירה ביקורת חריפה על כך שלא נתנו ל פרופ׳ רות הלפרין-קדרי, מי שכיהנה 12 שנים כחברה מומחית בוועדת האו״ם לביעור אפליה נגד נשים (CEDAW), והייתה סגנית נשיאת הוועדה להעיד בדיון על העדויות לפשעים נגד נשים ישראליות, כמו גם יו"ר הנציבות האזרחית לפשעי חמאס נגד נשים.

"האמריקאים פנו אליי ושאלו אם אסכים לתדרך את מועצת הביטחון של האו"ם על נושא פשעי המין בנשים ב-7 באוקטובר," אמרה פרופ' הלפרין-קדרי. "אני כמובן הסכמתי. ביום שלישי בערב הסינים הודיעו שהם לא מאפשרים. אני מצרה על כך שגם כאשר מדובר בנושאים כואבים כל כך, שנושאים לפשעים נגד האנושות, מוכתמים בפוליטיקה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר