"מדיניות המלחמה נותרה בידי מי שהיו חלק מהקונספציה שהתנפצה לכולנו בפנים": סמוטריץ' דורש לשנות את הרכב קבינט המלחמה

לאחר שאישרו העברת סולר לעזה, בצלאל סמוטריץ' משגר מכתב נוקב לראש הממשלה: "החלטה זו תמוהה ביותר, אני דורש ממך לעצור את השערוריה הזו באופן מיידי ולמנוע את הכנסת הדלק לרצועה, לא אוכל להסכים עם הדרתי מקביעת מדיניות המלחמה", הוא תוקף • בתוך כך, מלשכת רה"מ נמסר כי נתניהו יכנס במוצאי שבת את הקבינט המדיני-ביטחוני

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש90

לאחר שקבינט המלחמה קבע פה אחד, בהמלצת צה"ל ושב"כ, להיענות לבקשת ארה"ב להכניס שתי מכליות סולר ביממה לעזה, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', שיגר היום (שישי) מכתב תקיף לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו הוא דורש לשנות את הרכב קבינט המלחמה. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו יכנס במוצאי שבת את הקבינט המדיני-ביטחוני.

"מיליון ליטר מתחת לאדמה": צה"ל חשף הקלטה בין עזתים המתייחסים לדלק ברצועה // דובר צה"ל

"החלטה זו תמוהה ביותר. זו החלטה שיורקת בפרצופם של חיילי צה"ל, החטופים ובני משפחותיהם והמשפחות השכולות. כמו כן היא מנוגדת להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני, ועל כן היא אינה חוקית. ככה לא מנצחים מלחמה, ככה לא משמידים את חמאס וככה לא נחזיר את החטופים", כתב סמוטריץ'.

הוא ממשיך, ומאשים את הקבינט המצומצם: "אני דורש ממך לעצור את השערוריה הזו באופן מיידי ולמנוע את הכנסת הדלק לרצועה. הסכמתי להקמת קבינט המלחמה המצומצם בידיעה שהוא נועד ללוות את ההחלטות הטקטיות של ניהול המלחמה השוטף ותוך התחייבותך כי הוא אינו מחליף את הקבינט המורחב בקביעת המדיניות וקבלת ההחלטות האסטרטגיות של המלחמה. לא אוכל להסכים עם הדרתי מקביעת מדיניות המלחמה ועם השארתה רק בידי מי שהיו במשך שנים חלק מהקונספציה שהתנפצה לכולנו בפנים בשמחת תורה. לכך לא אוכל להסכים".

המכתב ששלח סמוטריץ', צילום: ללא

"לאור התנהלות זו, אשר אינה מתקבלת על הדעת אני דורש שהרכב קבינט המלחמה ישונה והוא יכלול נציג של כל מפלגה החברה בקואליציה. כולנו נושאים באחריות כאחד וכולנו צריכים להיות שותפים למימושה בקבלת ההחלטות ובקביעת המדיניות", סיכם את דבריו.

החלטת הקבינט עוררה סערה גדולה במערכת הפוליטית, וכל מי שאינו ממקבלי ההחלטות, תקף את הבחירה להיענות לדרישת האמריקנים. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, תקף: "שוב החלטות של מדיניות נסגרות בקבינט המלחמה שמוביל את ישראל לקונספציה שגויה. כל עוד החטופים שלנו לא זוכים אפילו לביקור הצלב האדום, אין שום היגיון להעניק לאויב 'מתנות הומניטריות'".

"מדובר באצבע בעין ללוחמי צה״ל, למשפחות השכולות ומשפחות הנעדרים והחטופים. מזכיר כי שינוי מדיניות חייב להיות בקבינט המורחב ולא בחדרי חדרים אלא על ידי מי שלא מוסמך לקבל החלטות לבדו. אדרוש מרה"מ להביא החלטות שקשורות במדיניות לקבינט מורחב".

ח״כ זאב אלקין, אמר: "הזהרתי בשבועות אחרונים ולצערי צדקתי. ‏קו אדום שנחצה פעם אחת ייחצה שוב ושוב. כניעה ללחץ והסכמה לכניסת דלק לרצועה ללא שום תמורה בשחרור החטופים זאת טעות קשה! ‏הגישה חייבת להיות: אפס דלק לרצועה, בטח ובטח כל עוד החטופים לא שוחררו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר