נתניהו בראיון ל-ABC: "כמובן שיש לי אחריות - זו לא שאלה"

ראש הממשלה התראיין לרשת האמריקנית ואמר כי ישראל תצטרך לשלוט ביטחונית ברצועה, ביום שלאחר המלחמה • על הפסקת אש אפשרית אמר רה"מ כי כזאת תתאפשר רק אם חמאס ישחרר את בני הערובה, אך לא שלל הפוגות "טקטיות" לצורך הכנסת סיוע הומניטרי

רה"מ בנימין נתניהו. צילום: איי.פי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בריאיון ל-ABC, שקטעים ממנו התפרסמו הלילה (בין שני לשלישי), כי ישראל לא תסכים להפסקת אש עם חמאס בלי שחרור החטופים, וכי אחרי המלחמה ישראל תהיה בעלת האחריות הביטחונית בעזה לתקופה בלתי מוגדרת. בריאיון נתניהו לא שלל את האפשרות של הפוגות בלחימה לצורך הכנסת סיוע הומניטרי.

במהלך הריאיון עם המגיש דיוויד מיור, בתוכנית World News Tonight, הדגיש ראש הממשלה כי "לא תהיה הפסקת אש כללית בעזה בלי שחרור בני הערובה שלנו" והוסיף כי "לגבי הפסקות טקטיות קטנות, שעה כאן, שעה שם, היו לנו אותן בעבר, נבחן את הנסיבות כדי לאפשר לסחורות הומניטריות להיכנס פנימה, או לבני הערובה שלנו, בני ערובה בודדים, לצאת אבל אני לא חושב שתהיה הפסקת אש כללית".

"אהיה בין הראשונים לענות על כל השאלות"

נתניהו המשיך ואמר: "אני חושב שזה יעכב את המאמץ המלחמתי. זה יעכב את המאמץ שלנו להוציא את בני הערובה שלנו מכיוון שהדבר היחיד שפועל על הפושעים האלה של חמאס הוא הלחץ הצבאי שאנחנו מפעילים".

אם חמאס יסכים לשחרר את כל 241 החטופים אז ״תהיה הפסקת אש", כך הבהיר נתניהו. כשנשאל מי צריך לשלוט בעזה ביום שלאחר המלחמה, השיב: "מי שלא רוצה להמשיך את דרכו של חמאס. אני חושב שישראל תצטרך לשלוט ביטחונית ברצועה בתקופה בלתי מוגבלת של זמן, ולה תהיה האחריות הכוללת, כי ראינו מה קורה כשאין לנו את השליטה".

הקטעים שפורסמו הלילה הם רק חלק מהריאיון שהעניק נתניהו, והריאיון ישודר במלואו בלילה שבין שלישי לרביעי. בקטע ספורסם מהראיון נשאל נתניהו אם הוא נושא באחריות לכשלים המודיעיניים שאפשרו את מתקפת הטרור של 7 באוקטובר. "אמרתי שיהיו שאלות קשות מאוד שישאלו, ואני אהיה בין הראשונים לענות עליהן. המדינה נועדה להגן על אזרחיה, וכשלנו בכך".

לקראת סוף הקטע שפורסם ב-ABC מיור לחץ על נתניהו בעניין האחריות. ראש הממשלה ענה: "כמובן (שיש לי אחריות), זו לא שאלה. נדון בזה אחרי המלחמה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר