דרום אמריקה עם חמאס? לאחר ניתוק היחסים ע"י בוליביה, קולומביה וצ'ילה יחזירו שגרירים

בראש שתי המדינות עומדים נשיאים שאינם אוהדים את ישראל בלשון המעטה ובצ'ילה נוסף על כך גם קהילה פלסטינית גדולה ואגרסיבית משרד החוץ: "ישראל מגנה את בוליביה על התמיכה בטרור ועל הכניעה למשטר האיראני המעידות על הערכים שמייצגת ממשלת בוליביה"

אלוף רסאן עליאן בעדכון השגרירים והדיפלומטים הזרים

לאחר ניתוק היחסים עם בוליביה, מדינות נוספות מיבשת דרום אמריקה נוקטות בצעדי הזדהות עם ארגון הטרור חמאס: קולומביה וצ'ילה קראו לשגריריהם לשוב למדינות.

"אנחנו צריכים אותם לצידנו": חה"כ שרן השכל ארגנה ביקור שגרירים בבארי// אריאל כהנא

בראש שתי המדינות עומדים נשיאים שאינם אוהדים את ישראל בלשון המעטה ובצ'ילה נוסף על כך גם קהילה פלסטינית גדולה ואגרסיבית.

ישראל: בוליביה נכנעה למשטר האיראני

במשרד החוץ הודיעו הבוקר כי "החלטת ממשלת בוליביה לנתק את יחסיה עם ישראל היא כניעה לטרור ולמשטר האייתולות באיראן".

עוד נמסר בהודעת המשרד כי "בצעד זה ממשלת בוליביה מיישרת קו עם ארגון הטרור חמאס שרצח למעלה מ-1,400 ישראלים וחטף 240 איש בהם ילדים, נשים, זקנים ותינוקות. ישראל מגנה את בוליביה על התמיכה בטרור ועל הכניעה למשטר האיראני המעידות על הערכים שמייצגת ממשלת בוליביה. מאז חילופי השלטון בבוליביה היחסים בין המדינות היו ממילא ריקים מתוכן".

למעשה בכל היבשת ישנו גל של חילופי משטר לשמאל, מה שהופך את היחסים עם ישראל לרעועים, כך גם במקסיקו, הונדורס, קולומביה, בוליביה, אקוודור, ברזיל, ארגנטינה וכמובן ונצואלה.

סגן שר החוץ של בוליביה במסיבת עיתונאים בה הודיעה המדינה על ניתוק היחסים עם ישראל,

כזכור, ממשלת בוליביה ניתקה את יחסיה הדיפלומטיים עם ישראל בשנת 2009 (מבצע עופרת יצוקה). בשנת 2020, בזמן פעילות ממשלה זמנית בבוליביה, היה אקט של חידוש סימבולי של היחסים. לאחר הבחירות שהתקיימו בבוליביה, חזרה לשלטון ממשלת שמאל צ'אביסטית, עם קשרים ענפים באיראן. היחסים למעשה משנת 2020 ועד היום היו על הנייר בלבד. שגרירים לא הגישו כתבי אמנה ולא היו קשרים מדיניים בין ישראל לבוליביה.

ניתוק יחסים על רקע המלחמה הצודקת של ישראל בארגון הטרור הרצחני לא מטרידה את בכירי משרד החוץ, כאשר פעולות אותן מדינות מעידות בעיקר על מי שעומדים בראש אותן המדינות ובוחרים להתייצב לצידם של רוצחי תינוקות וחוטפי נשים.

כל העולם צריך לראות את הזוועות

בתוך כך, אמש הציג משרד החוץ, בשיתוף דובר צה"ל, את סרט זוועות החמאס לכ-70 שגרירים ודיפלומטים בכירים. הסגל הזר קיבל בנוסף סקירה בנושא הלחימה בעזה בהקשר המשפט הבינלאומי מצד היועץ המשפטי של משרד החוץ ונציגי הפרקליטות הצבאית וסקירה על המצב בשטח מפי נציג מתאם הפעולות בשטחים.

שר החוץ אלי כהן: "כל העולם חייב לדעת על מה שהתרחש באותה שבת ארורה ב-7 באוקטובר. הזמנו היום למשרד עשרות שגרירים זרים כדי שיוכלו להתרשם בעצמם ממה שאירע לאזרחינו הגרים בסמוך לעוטף לפני יותר משלושה שבועות על ידי ארגון הטרור חמאס, הגרוע מדעא"ש. התמונות קשות ומזעזעות אבל אנו במשרד החוץ נמשיך להציג את מה שארע, על כל במה ומול כל קהל, בארץ ובחו"ל, במיוחד כשקולם של מכחישי הטבח ומפיצי ה"פייק ניוז" גובר".

בנוסף, קיבלו הדיפלומטים הזרים סקירה מעו"ד טל בקר, היועץ המשפטי של משרד החוץ, נציגי הפרקליטות הצבאית ומתאם הפעולות בשטחים על פעילות ישראל ברצועת עזה, תוך הדגשת ההצדקה המשפטית על פי דיני המלחמה הבינלאומית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר