רה"מ נתניהו מינה את ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, כשליח ל"משימות מיוחדות"

לאחר שניפגש עם בכירים בקטאר במטרה להניע מהלכים מול מצרים, ל"ישראל היום" נודע על המינוי הרשמי • ממשרד רה"מ נמסר בתגובה: "במסמך סיכום של אחד הדיונים סיכם המזכ"צ את הנחיות בנוגע לאופן הובלת המו"מ בהשבת החטופים - כהן אינו ממלא שום תפקיד רשמי בתחום זה"

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן. צילום: גדעון מרקוביץ'

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה את ראש המוסד לשעבר יוסי כהן כשליח ל'משימות מיוחדות' מול המפרציות. על רקע הדיווחים כי גם כהן ביקר בקטאר בסוף השבוע האחרון, ל"ישראל היום" נודע כי כהן הגיע למדינה במטרה לבחון את האפשרויות להנעת אוכלוסייה מעזה לכיוון מצרים, בין היתר.

רה"מ בנימין נתניהו, צילום: רויטרס

הניסיון להפריד את אוכלוסיית עזה מאזורי הפעולה של צה"ל עובר גם דרך האפשרות להוציא מהמקום אזרחים, בין היתר אותם 500 בעלי אזרחות אמריקנית ששוהים ברצועה. אמש דווח כי ארה"ב דורשת מישראל לאפשר העברת דלק לעזה בתמורה להוצאתם, כעת נראה שיש ניסיון למצות אפיקים אחרים בשל התנגדות רוב שרי הקבינט לצעד כזה.

תיעוד היירוט באילת מעל חבל אילות // צילום : זיו וידן

בנוסף לכהן תפקיד אחר לא רשמי לצדו של הממונה על השבת הנעדרים והשבויים גל הירש. כהן מייעץ להירש בנושא הזה אך לא הגיע לקטאר בזמן שראש המוסד היה במדינה לדיון צולב בשחרור השבויים. 

ממשרד רה"מ נמסר בתגובה: "במסמך סיכום של אחד הדיונים סיכם המזכ"צ את הנחיות ראש הממשלה בנוגע לאופן הובלת המו"מ בהשבת החטופים. ראש המוסד לשעבר יוסי כהן אינו ממלא שום תפקיד רשמי בתחום זה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר