סערת הציוץ נגד מערכת הביטחון: לאחר התגובות הזועמות – נתניהו מחק את הציוץ, והתנצל

בתגובה לכך שרה"מ תקף את אמ"ן ושב"כ באומרו כי אלה לא העבירו מידע התרעתי לפני המתקפה ב-7 באוקטובר, יו"ר האופוזיציה לפיד אמר: "נתניהו חצה קו אדום, הוא עוסק בניסיונות להפיל את האשמה על לוחמי ומפקדי צה"ל" • השר גנץ: "קורא לו לחזור בו מאמירתו, מנהיגות צריכה לגלות אחריות" • בהמשך, נתניהו התנצל על דבריו: "דברים שאמרתי בעקבות מסיבת העיתונאים לא היו צריכים להיאמר"

היה חלק משמעותי במבצע החיסול. רה"מ בנימין נתניהו. צילום: איי.אף.פי.

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הלילה (ראשון) בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלו הודעה שבה שלל את הטענות כי לא ניתנה התרעה מוקדמת למתקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, וגלגל את האחריות על כך לשב"כ ולאמ"ן, התעוררה הבוקר סערה גדולה במערכת הפוליטית.

בעקבות התגובות הזועמות שראש הממשלה קיבל בעקבות הציוץ, מלשכתו נמסר: "במהלך הלילה, לאחר מסיבת העיתונאים, חזרו ועלו ההאשמות החמורות לפיהן ראש הממשלה קיבל התרעות ספציפיות למלחמה, דבר שלא היה. על כך הגיב ראש הממשלה. ראש הממשלה ממוקד בהובלת המערכה ונותן אמון מלא בצה"ל ובגורמי הביטחון, וביכולתם להשיג את מטרות המלחמה".

בהמשך, נתניהו פרסם ציוץ נוסף ב-X: "טעיתי. דברים שאמרתי בעקבות מסיבת העיתונאים לא היו צריכים להיאמר, ואני מתנצל על כך. אני נותן גיבוי מלא לכל ראשי זרועות הביטחון. אני מחזק את הרמטכ"ל ואת מפקדי וחיילי צה"ל שנמצאים בחזית ונלחמים על הבית. יחד ננצח".

הציוץ של נתניהו נגד מערכת הביטחון, צילום: צילום מסך מתוך X

טרם מחיקת הציוץ, בני גנץ, המשמש שר ללא תיק בממשלה הנוכחית, הגיב לדברי נתניהו, וכתב בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) כי על ראש הממשלה לחזור בו מאמירתו: "כשאנחנו נמצאים במלחמה, מנהיגות צריכה לגלות אחריות, להחליט לעשות את הדברים הנכונים ולחזק את הכוחות באופן שהם יוכלו לממש את שאנחנו דורשים מהם. כל פעולה או אמירה אחרת - פוגעות ביכולת העמידה של העם ובכוחותיו".

גם יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד) הגיב על הדברים, באומרו כי ראש הממשלה "חצה קו אדום": "בזמן שלוחמי ומפקדי צה"ל לוחמים בגבורה נגד חמאס וחיזבאללה, הוא עוסק בניסיונות להפיל עליהם את האשמה במקום לתת להם גיבוי. הניסיונות לחמוק מאחריות ולהפיל את האשמה על מערכת הביטחון מחלישה את צה"ל בזמן שהוא נלחם באויבי ישראל. נתניהו חייב להתנצל על דבריו".

גם הרמטכ"ל ושר החוץ לשעבר גבי אשכנזי הגיב לדברים - וקרא לראש הממשלה להסיר את הציוץ המדובר: "אנחנו מלחמה".

רמטכ"ל לשעבר נוסף שתקף את נתניהו על דבריו הוא חבר הקבינט לניהול המלחמה והשר גדי איזנקוט, שקרא לו "לחדול לאלתר ממתיחת ביקורת על המערכות שתחת אחריותו". הוא הוסיף: "בעת הזו חיוני לתת גיבוי מלא לראשי מערכת הבטחון ולעמוד לצידם, ללא כל תנאי. כמי שרואה מקרוב את ראשי מערכת הביטחון עומדים איתן בהובלת המערכה אחרי המכה הכואבת שספגנו, אין לי ספק ביכולתם להשיג את מטרות המלחמה. כעת זמן העשייה והחתירה למימוש המטרות, הבסת חמאס, השבת החטופים וסגירת חשבון הדמים מכל מי שהעז להרים ידו על מדינת ישראל ותושביה".

נתניהו עונה לשאלות עיתונאים לאחר הצהרתו, אמש // צילום: לע"מ

דברים דומים אמר גם השר חילי טרופר (המחנה הממלכתי): "בשעת חצות, כשהלוחמים והמפקדים שלנו בעזה או בסביבה, מוטב להתפלל למענם ולגבות אותם - בוודאי לא להתחשבן איתם".

מי שכן הביע תמיכה בנתניהו היה בצלאל סמוטריץ', שכתב ב-X: "לא מחלישים את מפקדי צה"ל, לא מחלישים את ראש הממשלה, לא מחלישים את הציבור. מגלים אחריות, עין טובה, מוותרים, מגבים ומחזקים אחד את השני – גם כשטועים. רק יחד, בעזרת השם, ננצח".

גם השר בן גביר הביע תמיכה בראש הממשלה: "הבעיה אינה ההתרעה הנקודתית, אלא הקונספציה השגויה כולה. מדיניות ההכלה, ההרתעה המדומיינת ורכישת השקט הזמני במחיר מופקע, הם אבות כל חטאת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר