הנשיא הרצוג בטור מיוחד למגזין Time: ״מאז השואה לא נרצחו כל כך הרבה יהודים ביום אחד״

״השעה האפלה של מדינת ישראל מטילה צל על העולם כולו״, כתב הנשיא • הוא קרא למדינות העולם "לפעול לתמיכה בישראל בדיבור ובמעשה - בבית ובמוסדות הבינלאומיים" • הוא קרא למדינות האזור "להראות שכולנו חולקים כבוד הדדי לחיי אדם״

ביקור בן פחות מיממה ובו סדרת פגישות מדיניות עם שורת מנהיגים מרחבי העולם. הנשיא הרצוג. צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם אתמול (שני) מאמר מיוחד במגזין TIME שבו ניסה לתאר לעולם את גודל הזוועה ואת הכאב הגדול שפוקד את ישראל מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל.

״השעה האפלה של מדינת ישראל מטילה צל על העולם כולו״, כתב הנשיא. ״מאז השואה לא ראינו מחזות של אמהות וילדים יהודים תמימים, בני נוער וקשישים שהועמסו על משאיות ונלקחו בשבי״. לדברי הרצוג, ״רבים תייגו את המאורעות כ-11 בספטמבר של מדינת ישראל - קטסטרופה לאומית שנגרמה על ידי טרוריסטים צמאי דם. ואכן, ביחס לגודל האוכלוסיה של 9.3 מיליון אזרחים, מספר הנרצחים כעת הוא מעל לפי שבעה ממספר הנרצחים באסון התאומים״.

הנשיא הרצוג בנאום לאומה בצל המלחמה הקשה בדרום

״מאז הפשעים השפלים של דאעש, לא היינו עדים לברבריות כזו. ואכן, זה מה שחמאס עשה: ייבא, אימץ ושכפל את ההתנהגות הפראית של דאעש. משפחות שלמות נמחקו. אמהות ואבות עם תינוקיהם נרצחו בדם קר. צעירים במסיבה. זקנים - אפילו ניצולי שואה בעצמם. טבח. גופותיהם נשרפו והתעללו. לצד עשרות ישראלים שנלקחו בשבי״, כתב הנשיא.

מגדל אייפל מואר בצבעי דגל ישראל."זה הזמן לפעול לתמיכה בישראל בדיבור ובמעשה", צילום: אי.פי.אי

הרצוג דרש ממדינות העולם להתייצב לצידה של ישראל: ״ההיסטוריה תשפוט את חמאס על הפשעים שלו נגד האנושות, ותשפוט גם את מי שלא יצא נגדם. אני קורא לכל הקהילה הבינלאומית, לאלה שתמיד עמדו לצידנו ולאלה שנקטו באופן מסורתי עמדה אחרת, עכשיו זה הזמן להתבטא. זה הזמן לפעול לתמיכה בישראל בדיבור ובמעשה - בבית ובמוסדות הבינלאומיים. לשכנינו ולחברינו המוסלמים באזור המייצגים פנים אחרות של האיסלאם - אני אומר שעכשיו זה הזמן להראות שכולנו חולקים כבוד הדדי לחיי אדם״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר