נשיא איראן באו"ם: "לא נוותר על זכותנו להשיג אנרגיה גרעינית" - השגריר ארדן מחה

בתחילת נאומו של ראיסי, השגריר ארדן הניף שלט של סמל מחאת החיג'אב באיראן, הצעירה מהסא אמיני שנהרגה במהלך מעצרה על ידי משטרת המוסר בשנה שעברה - אבל אז שוטרת משכה אותו החוצה • ראיסי איים על בכירים אמריקנים שהיו מעורבים בחיסול סולימאני: "ישלמו את המחיר"

"לא נוותר על הזכות לגרעין". ראיסי, הסכנה אורבת.. צילום: GettyImages

שגריר ישראל באו״ם גלעד ארדן, הוצא הלילה (בין שלישי לרביעי) מחוץ לעצרת האו״ם בתחילת נאומו של נשיא איראן, אברהים ראיסי, לאחר שהניף שלט מחאה.

ארדן הניף לעבר ראיסי את תמונתה של מהסא אמיני, שנרצחה לפני שנה בידי משטר האייתוללות ושמותה הצית את גל המחאות באיראן. ארדן יצא מאולם העצרת יחד עם משלחת ישראל לאו”ם במחאה על שהאו״ם מאפשר לרוצח המונים אנטישמי לנאום בעצרת: ״לא ייתכן שרוצח שפל שקורא להשמדת ישראל, מקבל במה כאן באו״ם. האו״ם שוב שבר שפל מוסרי חדש״.

במהלך נאומו ראיסי שיבח את מפקד כוח קודס קאסם סולימאני שחוסל בינואר 2020: "הרבה מההישגים שלנו באזור הגיעו מהקורבנות של השהיד סולימאני הגיבור במלחמה בטרור. מדינות רבות באזור היו נהרסות בגלל הטרור של דעאש שסולימאני נלחם בו. לא נשכח את דמו של השהיד סולימאני ולא נפסיק להטיל את האחריות על האחראים לחיסולו".

ראיסי התריס במערב: "אנו שואלים את מדינות המערב - מדוע אתם מספקים מקלט לקבוצות טרור שהרגו 17 אלף איראנים? האם לא הגיע הזמן לסיים את הכיבוש של פלשתין ולהכיר בה כמדינה עצמאית? האם לא הגיע הזמן לסיים את הכיבוש של אדמות לבנון וסוריה מצד הישות הישראלית?".

ראיסי התייחס לסוגיית הגרעין והשיחות לחידוש ההסכם עם המעצמות: "על אמריקה להבהיר אם היא רוצה תוכנית עבודה משותפת או לא. לנשק הגרעיני אין קיום בדוקטרינה האיראנית. (אך) איראן לא תוותר על זכותה להשיג אנרגיה גרעינית לשימוש למטרות שלום".

ארדן יוצא מן האולם, צילום: רויטרס

עוד ציין ראיסי כי "אין מנוס מהקמת ממשלה פלשתינית לגיטימית וירושלים תהיה בירת המדינה הפלשתינית. המשטר הכובש בירושלים הוא מקור הטרור המרכזי".

בעניין חיסול סולימאני הוסיף ראיסי כי מדובר בפעולת טרור ו"מתנה לקיצונים". הוא ציין גם כי האחראים לחיסול "לא צריכים לנוח לרגע אחד עד שהם ישלמו את המחיר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר