ישראל חילטה רכוש של חמישה אנשי חמאס הפעילים באירופה

הצווים נחתמו על ידי שר הביטחון, שמטרתם לפגוע בתשתיות ארגוניות ופיננסיות של ארגון הטרור באירופה • המעורבים קשורים להקמה ולהפעלה של מוסדות הארגון, הפועלים בכיסוי אזרחי, לשם גיוס כספים ופעילים והשגת תמיכה ציבורית • כל הפרטים

חמאס . צילום: רויטרס

צעד נוסף במאמץ לייבש את המקורות הכלכליים של הטרור:
שר הביטחון, יואב גלנט, חתם על צווים מנהליים לתפיסת כספים ששילם ארגון חמאס בחשאי לחמישה מבכיריו הפועלים באירופה, בסכום של מעל מיליון דולר, וזאת כחלק מהמערכה כלכלית שמנהלת מערכת הביטחון, בשילוב שב"כ, המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) במשרד הביטחון ואמ"ן, לפגיעה בתשתיות ארגוניות ופיננסיות של חמאס באירופה.

ביסוד צווי התפיסה מידע ולפיו הבכירים פועלים תחת מרחב חו"ל של ארגון החמאס, בראשותו של חאלד משעל. המעורבים קשורים להקמה ולהפעלה של מוסדות הארגון, הפועלים בכיסוי אזרחי, לשם גיוס כספים ופעילים והשגת תמיכה ציבורית. כמו כן קיים מידע ולפיו הועברו לפעילים אלה מאות אלפי דולרים לשם קידום פעילות חמאס בזירת אירופה.

מצעד צבאי של הזרוע הצבאית של חמאס // צילום: אי.אף.פי, צילום: אי.אף.פי

הפעילים בעניינם נחתמו צווי התפיסה הם, מאג'ד חליל מוסא אלזיר, תושב גרמניה המזה שנים ארוכות מוכר כפעיל חמאס בכיר. שמו נכלל בהכרזת מדור אירופה של חמאס כארגון טרור בשנת 2013. אלזיר כיהן בשורה של גופים שזוהו כחלק מחמאס והוכרזו בישראל כארגוני טרור, כדוגמת "מרכז השיבה" הפלשתיני (PRC), שמרכזו בבריטניה ופועל במדינות נוספות באירופה, וכן "הועידה העממית של הפלשתינים באירופה" (PCPA).

כוחות הביטחון עוצרים תושב אום אל-פחם שגויס לחמאס כדי לבצע פיגוע // דוברות המשטרה

פעיל נוסף שרכושו חולט הוא, אמין עאזי אבו-ראשיד, תושב הולנד, פעיל חמאס בכיר באירופה, שמו נכלל בהכרזה על מדור אירופה של חמאס כארגון טרור בשנת 2013. אבו ראשד נעצר בשנת 2010 לאחר שהשתתף במשט המרמרה. הוא מכהן כראש "קרן אסראא" המוכרזת כארגון טרור בישראל, וכן כיהן בתפקיד בארגון הטרור המוכרז "מרכז השיבה" הפלשתיני (PRC).

האדם השלישי הוא, עאדל סעד אל-דין חסן דרמאן, פעיל חמאס באוסטריה, שגם שמו נכלל בהכרזה על מדור אירופה של חמאס כארגון טרור בשנת 2013. דרמאן עומד בראש "קרן פלשתין" האוסטרית (PHV), המוכרזת כארגון טרור בישראל בשל היותה חלק ממערך גיוס הכספים של חמאס באירופה. דרמאן נושא תפקיד בכיר גם בארגון "הועידה העממית של הפלשתינית באירופה" (PCPA) המוכרז בישראל כארגון טרור.

חאלד משעל, צילום: אי.פי

עוד מחבלים שרכושם חולט, מוחמד מחמוד אחמד עווד/ חנון, מאיטליה, ועאמר עלי עאמר עואודה, תושב גרמניה. השניים ביצעו פעילות דומה עבור חמאס במדינות בהן הם מתגוררים.

גלעד אך, מנכ"ל ארגון "עד כאן", שחשף את פעילות מנהיג חמאס בהולנד אמין אבו ראשד, אמר בעקבות החלטת השר גלנט לחלט רכוש של בכירי חמאס באירופה: "אני מברך את שר הביטחון גלנט על צעד חשוב זה. יחד עם זאת, מדובר בצעד ראשוני שכן חמאס ו- 'ארגוני זכויות האדם' הקשורים אליו ממשיכים לפעול ביתר שאת נגד מדינת ישראל ברחבי אירופה. כפי שחשפנו בארגון 'עד כאן' לאורך השנים ובמיוחד בסדרה השתולה בה החדרנו סוכנת למפקדת חמאס באירופה, יש להוציא את רשת הארגונים של החמאס מחוץ לחוק ולחנוק אותם כלכלית. אסור שצעד זה יהיה האחרון במלחמה בטרור האסלאמי האנטישמי הפועל נגד מדינת ישראל בדרכים מתוחכמות ובכיסוי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר