פרויקט הסיבים שיחבר בין המפרץ, ישראל ואירופה יוצא לדרך

חברת קצא"א תפרוס סיבים אופטיים בין נמל החברה באשקלון לבין הנמל שלה באילת, בקו ישר בין ים תיכון לים סוף • נתניהו: "ישראל תהפוך למרכז תקשורת עולמי"

מתקני קצא"א באילת. חיבור חוצה יבשות. צילום: יהודה בן יתח/ארכיון

דירקטוריון קצא"א אישר היום (ראשון) את פרויקט פריסת הסיבים האופטיים שיחבר בין אירופה למדינות המפרץ ואסיה. 

תקשורת נתונים היא תשתית חיונית של כל מדינה בתקופתנו. ממש כמו שמדינה כמעט לא יכולה להסתדר בלי חשמל, כך היא תתקשה מאוד להתנהל בלי תקשורת נתונים בתוכה פנימה ועם העולם. לכן, אם מדינות האזור יעבירו את תקשורת הנתונים שלהן דרך ישראל - ממש כפי שארץ ישראל הייתה מרכז סחר בעולם העתיק - המשמעות תהיה עוד היבט שבו אנחנו מרכז אזורי ששכננו תלויים בנו. זה לא רע לאינטרסים.

על פי הודעה משותפת למשרד האוצר ולחברת קצא"א, החברה תפרוס סיבים אופטיים אפלים בין נמל החברה באשקלון לבין הנמל שלה באילת, בקו ישר בין ים תיכון לים סוף. אורך התוואי של הצינור צפוי להיות  254 ק"מ.

כמו כן, החברה תקים שתי תחנות באשקלון ובאילת אשר יחוברו לכבלים תת ימיים המגיעים מאירופה, אסיה והמזרח התיכון. חברת קצא"א תאפשר לכל חברה בעלת רישיון תקשורת ישראלי לעשות שימוש בתוואי התשתית האופטית בין אשקלון ואילת.

בהמשך להבנות שנחתמו בין חברת קצא"א לבין רשות החברות הממשלתיות ומשרדי הממשלה לפריסת תשתית של סיבים אופטיים לאורך קו אשקלון-אילת, ולאישור שניתן על ידי רשות החברות ומשרד התקשורת, אישר היום דירקטוריון קצא"א את פרויקט פריסת הסיבים לאורך תוואי צינור החברה.

מסדרון תקשורתי

פרויקט תשתית הסיבים החדשנית שהובילה קצא"א, הוא פרויקט לאומי, שעתיד להפוך את מדינת ישראל ל-Hub ולמסדרון תקשורת משמעותי במזרח התיכון, המקשר בין אירופה למדינות המפרץ ואסיה.

החברה זיהתה את האפשרות להשתמש בתשתיות הקיימות שלה שמספקות מענה לצרכי האנרגיה בארץ, וליצור על גביהן תשתיות חדשות ובעיקר תשתיות דיגיטליות, של סיבים אופטיים. היתרון הבולט בתוואי הצינור של קצא"א הינו כי הוא מהווה גשר יבשתי רציף, מהיר ומאובטח בין אשקלון לאילת. הפרויקט יתרום לקידום שיתופי פעולה מסחריים וטכנולוגיים, בין ישראל למדינות שונות מכל קצוות תבל, בדגש על מדינות איתן נחתמו הסכמי אברהם. 

יו"ר דירקטוריון קצא"א, ארז כלפון. האישור ניתן, צילום: דוברות קצא"א

על פי התוכנית שהוצגה לדירקטוריון קצא"א, החברה תשתמש בטכנולוגיית תשתית סיבים אופטיים מתקדמת וחדשה ביותר, בה משתמשות חברות התקשורת וחברות הטכנולוגיה המובילות ברחבי העולם. כמו כן, על פי ההסכמות וההנחיות שהתקבלו, כל חברה בעלת רישיון תקשורת ישראלי תוכל לעשות שימוש בתוואי החברה בין אשקלון ואילת. החברה הממשלתית קצא"א, תחכיר את הסיבים לחברות התקשורת הישראליות, לתקופה של 25 שנה ואלו יאירו עבור לקוחותיהן את הסיבים האפלים.

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בהקשר זה: "בשבוע שעבר השקנו את הפעלת קצא"א כתשתית להעברת סיבים אופטיים בינלאומיים - זה יהפוך את ישראל למרכז תקשורת עולמית. אני רוצה להודות למשרד התקשורת, משרד האוצר ולרשות החברות הממשלתיות. זה דבר מאוד משמעותי. זה אומר שהתקשרות מחצי האי ערב, ואני מקווה שגם ממדינות אסיה, תעבור גם דרך מדינת ישראל. זה שינוי גדול מאוד".

אלעד מלכא, משנה למנכ״ל משרד התקשורת: "שר התקשורת שלמה קרעי הציב לנו יעד להפוך את ישראל למסדרון תקשורת בינלאומי, שיחזק את מעמדה של ישראל בעולם ויביא תעסוקת איכות לדרום. היום אנחנו צועדים עוד צעד בכיוון הזה באופן שיסייע גם לשוק התקשורת ליהנות מהפירות. מאחלים הצלחה לעוסקים במלאכה הדרך למימוש המתווה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר