לאחר 56 שנים: שר החוץ אלי כהן הגיע לביקור היסטורי במנילה בירת הפיליפינים

הפגישה היא חלק מסבב פגישות למען חיזוק הקשרים האסטרטגיים במזרח אסיה • כהן הציג בפני נשיא הפיליפינים ושר החוץ את האפשרות להקמת נתיב תחבורה ימי-יבשתי בין אסיה, דרך המזרח התיכון וישראל ועד אירופה • שר החוץ: "לישראל ולעם היהודי חוב היסטורי לפיליפינים על הצלת 1,300 יהודים במהלך השואה ועל היותה המדינה האסייתית היחידה שתמכה בהקמת מדינת ישראל"

שר החוץ אלי כהן בפגישתו עם נשיא הפיליפינים. צילום: שלומי אמסלם לע"מ

ביקור היסטורי לאחר 56 שנים. שר החוץ אלי כהן הגיע למנילה, בירת הפיליפינים, לביקור ראשון של שר חוץ ישראלי במדינה מזה למעלה מ-5 עשורים. למעשה, זהו ביקור ראשון של שר חוץ ישראלי בפיליפינים מאז ביקורו של שר החוץ אבא אבן במנילה בשנת 1967 (קדם לו ביקור שרת החוץ גולדה מאיר בשנת 1962).

הפגישה היא חלק מסבב פגישות שמקיים כהן, למען חיזוק הקשרים האסטרטגיים במזרח אסיה. במסגרתה חנך השר את האגף החדש בשגרירות ישראל במנילה ונפגש עם נציגי הקהילה היהודית הקטנה במדינה.

עם שר החוץ של הפיליפינים. לחזק את הקשרים הדיפלומטיים עם הפיליפינים ואת הנוכחות הישראלית במזרח אסיה, צילום: שלומי אמסלם לע"מ

את ביקורו המדיני ההיסטורי פתח השר היום (שני) בפגישה במנילה עם נשיא הפיליפינים פרדיננד מרקוס ג'וניור, ועם שר החוץ מנלו. השר כהן דן עם מארחיו בקידום היחסים בין המדינות כמו גם בהזדמנויות החדשות שנפתחו בעקבות החתימה על הסכמי אברהם ואישורי הטיסה מעל ערב הסעודית ועומאן המקצרים משמעותית את זמני הטיסה בין ישראל למזרח אסיה.

"לישראל ולעם היהודי חוב היסטורי לפיליפינים על הצלת 1,300 יהודים במהלך השואה ועל היותה המדינה האסייתית היחידה שתמכה בהקמת מדינת ישראל בכ״ט בנובמבר 1947", אמר כהן. "הביקור המדיני בפיליפינים יחזק את הקשרים הדיפלומטיים עם הפיליפינים ואת הנוכחות הישראלית במזרח אסיה כהמשך לביקור המדיני בהודו בחודש שעבר.

חיזוק הקשרים המדיניים והכלכליים במזרח אסיה, וקיצור זמן הטיסה בזכות האישור לטוס מעל עומאן, יפתחו בפני ישראל דלתות במדינות נוספות במרחב ויביאו לישראל הזדמנויות כלכליות ומדיניות פורצות דרך״.

שר החוץ הישראלי הציג בפני הנשיא מרקוס ושר החוץ את האפשרות להקמת נתיב תחבורה ימי-יבשתי בין אסיה, דרך המזרח התיכון וישראל ועד אירופה, אשר יקטן משמעותי את עלויות השינוע הבינ״ל של סחורות. בנוסף, נפגש השר כהן במהלך הביקור עם חברות ענק פיליפיניות וחברות ישראליות במסגרת הפורום העסקי ישראל-פיליפינים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר