נשיא קוסטה ריקה: נבחן בחיוב להחזיר את השגרירות לירושלים 

רודריגו צ'אבס לשר החוץ אלי כהן בפגישה שקיימו בכנס הכלכלי העולמי בדאבוס: נשקול להעלות את השגרירות מרמת גן אל הבירה • כהן הזמין את צ'אבס לביקור בישראל

נשיא קוסטה ריקה רודריגו צ'אבס, צילום: איי.פי

קוסטה ריקה תבחן בחיוב את האפשרות להעלות את שגרירותה מרמת גן לירושלים, כך אמר היום (רביעי) נשיא המדינה, רודריגו צ'אבס, לשר החוץ הישראלי, בפגישה שקיימו במסגרת הכנס הכלכלי העולמי בדאבוס.

קוסטה ריקה הייתה אחת המדינות היחידות בעולם ששגרירותה הייתה בירושלים, עד שב-2006 עברה לרמת גן. כעת, ישקלו בסאן חוסה להחזיר את השגרירות לבירת ישראל. כהן הודה לנשיא על הצבעת קוסטה ריקה נגד החלטה הפלסטינית בנושא בית הדין הגבוה בהאג והזמין את שר החוץ אנדרה לביקור בארץ בקרוב.

צ'אבס והשר כהן, צילום: ללא קרדיט

בפגישות שקיים כהן עם שורה של עמיתים מהעולם הוא דחק בהם להגדיר את משמרות המהפכה של איראן כארגון טרור. מדובר בין היתר בשרי החוץ של שבדיה, הולנד, אוסטריה, אלבניה ליטא ועוד. נציגי חלק מהמדינה השיבו כי יבחנו את הנושא בחיוב. 

בעקבות החלטת הפרלמנט האירופי לקרוא לאיחוד ולחברותיו להכניס את "משמרות המהפכה" לרשימת ארגוני הטרור של האיחוד אמר כהן כי "איראן היא מדינת טרור המייצאת טרור למזרח התיכון, לאירופה ולעולם כולו. הכנסת משמרות המהפכה, ארגון הטרור הגדול בעולם, לרשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי, תהווה צעד חשוב במאבק נגד המשטר האיראני". ההחלטה עברה ברוב מוחץ של 598 בעד, לעומת 9 מתנגדים. מחר צפוי הפרלמנט האירופאי להעביר החלטה נוספת העוסקת באיראן ובה קריאה להכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר