גורם מדיני: "לא רואים סיכוי גדול להתקדמות בשיחות הגרעין"

בירושלים סבורים כי חידוש השיחות על הסכם הגרעין היא "ניסיון להוציא מים מהסלע" • משלחת איראנית יצאה היום לווינה במטרה להשתתף במשאו מתן

שיחות הגרעין בווינה, צילום: רויטרס

על סף חידוש שיחות הגרעין: משלחת איראנית יצאה היום (רביעי) לווינה על מנת להשתתף בסבב הנוסף של שיחות, אך גורמים בירושלים סבורים כי גם הפעם לא יגיעו הצדדים לפריצת דרך כלשהי. 

גורם מדיני אמר ל"ישראל היום" כי "חידוש שיחות הגרעין הוא ניסיון נואש של האיראנים ושל האירופאים להוציא מים מהסלע. אנחנו לא רואים סיכוי גדול להתקדמות בשיחות, ואינדיקציה לכך היא העובדה שהאירופאים שלחו אליהן נציגים זוטרים יחסית".

עוד אמר הגורם: "האיראנים מושכים זמן מאחר שככל שהם יצליחו בכך יהיה קשה יותר להשיב לאחור את ההתקדמות הטכנולוגית שלהם. בתקופה האחרונה הם התקינו צנטריפוגות חדשות ומתקדמות, אך לא ידוע לנו על התקדמות נוספת מעבר לכך".

שליח איראן לשיחות הגרעין, עלי בגארי קאאני, צילום: איי.פי

"הסיכוי להשיג הסכם היה ונותר נמוך, אבל אנחנו עדיין מאוד מודאגים מההתנהגות הסחטנית של איראן ואנו דורשים ממעצמות המערב לא לאפשר את המשך ההתנהלות הזו", הוסיף הגורם. 

שר החוץ האיראני עמיר עבדולהיאן אישר כי מאות צנטריפוגות חדשות הופעלו "בתגובה" לסנקציות האמריקניות שהוטלו השבוע על המשטר. "אני רוצה לציין שבתגובה לפעולה האמריקנית הזו, איראן החלה להחדיר גז למאות צנטריפוגות מהדור החדש על פי החלטה שהתקבלה לפני כן", הבהיר עבדולחיאן בטקס לציון זכויות האדם שנערך בטהרן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר