"סובל מבעיות נפשיות קשות": באו"ם דורשים לשחרר מהכלא את המחבל מהפיגוע בפסגת זאב

הארגון העלה פוסט לדף הפייסבוק בדרישה לשחרר את אחמד מנסארה שהיה בן 13 בזמן הפיגוע • מנסארה אמור להשתחרר בעוד כשנתיים וחצי

הפיגוע בפסגת זאב ב-2015 , צילום: אורן בן חקון

האו"ם דורש מישראל לשחרר את אחמד מנאסרה, מחבל פלשתיני שהורשע ונכלא בגין שני ניסיונות רצח בשכונת פסגת זאב בירושלים בשנת 2015.

מנאסרה, שהיה בן 13 כאשר יצא לפיגוע יחד עם בן דודו בן ה-17, סובל מאז כליאתו מבעיות נפשיות. בפיגוע נפצעו שני אזרחים ישראלים באורח קשה ואנוש. הפצוע אנוש, שגם הוא היה נער בן 13 בעת שנפצע, שרד וסובל אף הוא מבעיות נפשיות מאז האירוע. 

"מומחים עצמאים לזכויות אדם מפצירים בממשלת ישראל לשחרר מייד את אחמד מנאסרה, פלשתיני בן 20 שמוחזק בבתי כלא בישראל מאז שהיה בן 14 וסובל מבעיות נפשיות קשות", נכתב בחשבון הפייסבוק הרשמי של מטה האו"ם בז'נבה, מבלי לציין ולו במילה אחת את ההקשר שבגינו נאסר מנאסרה. 

בהמשך ההודעה נכתב כי "כליאתו של אחמד למשך כמעט שש שנים עד עתה שללה ממנו את ילדותו, את סביבתו המשפחתית, את ההגנה ואת כל הזכויות שהיו אמורות להיות מוענקות לו כילד. מעצרו הממושך, למרות בריאותו הנפשית המתדרדרת, מהווה כתם על כולנו, כחלק מקהילת זכויות האדם הבינלאומית". 

לאחרונה אושפז מנאסרה על ידי שירות בתי הסוהר בבית חולים פסיכיאטרי, לאחר שעלה חשד כי ניסה לפגוע בעצמו. לטענת פרקליטיו הוא אובחן כחולה סכיזופרניה, נמצא במצב פסיכוטי ומבקש למות. מנאסרה נידון במקור ל-12 שנות מאסר שקוצרו ל-9.5 שנים בעקבות ערעורת לבית המשפט העליון. הוא אמור להשתחרר מהכלא בעוד קצת יותר משנתיים וחצי.

הפיגוע בפסגת זאב ב-2015, צילום: מצלמות אבטחה
הפיגוע בפסגת זאב ב-2015, צילום: אורן בן חקון
הפיגוע בפסגת זאב ב-2015, צילום: אורן בן חקון

שי גליק מנכ"ל, מנכ"ל ארגון בצלמו, אמר בתגובה: "מקומם שהאו"ם, במקום לחבק את נפגעי הפיגוע ולבדוק האם השתקמו או שמא הם עדיין סובלים מפוסט טראומה, בוחר לדאוג דווקא למחבל שניסה לרצוח ילדים באכזריות רבה. בכוונתנו לפנות לאו"ם בדרישה לשלוח את נציגיו לבקר את נפגעי הפיגוע ולשמוע את הצד שלהם, וכמובן שאנו דורשים מממשלת ישראל לדחות את דרישת האו"ם באופן נחרץ".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר