פייסבוק תיקנה את "מפת המיקוד" שלה: גם שכונות יהודיות בירושלים מעבר לקו הירוק יכללו בקמפיינים פרסומיים. עד כה, כאשר מפרסם ישראלי ביקש להעלות מודעה בתשלום לרשת פייסבוק, היא הייתה מופיעה אצל מי שנמצא בתוך שטח מדינת ישראל, שנקבע לפני 1967 בגבולות הקו הירוק. לפיכך, שכונות בירושלים שנבנו במהלך 50 השנים האחרונות – כמו גילה, הר חומה, פסגת זאב ונווה יעקב, כלל לא ראו את הפרסומות ב"פיד" שלהם.
סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, פנתה בנושא במכתב לפייסבוק וביקשה הסברים. חוטובלי הוסיפה, כי היא נחשפה אל הדברים לאחר פניה של אתר האינטרנט "המקום הכי חם בגיהנום", שקידם תוכן שלו בתשלום בפייסבוק ונתקל בבעיה. באתר סיפרו על מקרה שבו רצו לפרסם מודעה, אך במפה לא זוהו שכונות יהודיות במזרח ירושלים. עוד נכתב כי הם "ייעדו את הפרסום (“לטרגט”, בלשון אנשי המדיה החברתית) לעיר ירושלים וסביבתה באמצעות הכלי שמספקת הרשת למפרסמים. מי שגר בשכונת ארנונה בירושלים ראה בהחלט את הפרסומים שלנו, אבל מי שגר בהר חומה הסמוכה לא נתקל בהם מעולם".
חוטובלי כתבה כי "לא ייתכן שפייסבוק מבצעת 'הדרת' שכונות במזרח ירושלים ממפת ישראל במסגרת כלי הפרסום למודעות ופוסטים. על פי המפה שפייסבוק הציגה, שכונות כמו גילה, הגבעה הצרפתית, פסגת זאב ועוד, כלל אינן הופיעו במפת ישראל כאשר נעשה ניסיון לטרגט פרסום לפי אזורים בתוך ירושלים. לעומת זאת, כל השכונות במערב ירושלים הופיעו על המפה. לא נוכל לקבל מצב בו חברה מסחרית קובעת את גבולות ישראל", כתבה חוטובלי.
ציפי חוטובלי. מודה לפייסבוק על התגובה המהירה // צילום: אורן בן חקון
פייסבוק הגיבה מהר ובמכתב תגובה ששיגרה לסגנית השר חוטובלי, הודיעה ג'ורדנה קוטלר, מי שבעבר כיהנה בתפקיד בכיר בלשכת ראש הממשלה והיום אחראית קשרי ממשל בפייסבוק, כי אכן "בפייסבוק מסכימים כי חברה מסחרית אינה צריכה להגדיר גבולות של אף מדינה" והודיעה כי החברה הורידה את המפה המדוברת כאשר נחשפו לבעיה.
סגנית שר החוץ חוטובלי ברכה על השינוי ואמרה: "אני מודה לפייסבוק על התגובה המהירה והטיפול הענייני בסוגיה. גבולות ישראל נקבעות על ידי מדינת ישראל הריבונית וטוב שהחברה הגיבה בזריזות לפנייה וטיפלה בנושא בזריזות".
עם זאת, השינוי נוגע רק לירושלים ולא לישובים היהודים ביהודה שומרון ורמת הגולן, שגם הם מעבר לקו הירוק.
