יזמים כחול לבן למען הסביבה: הטכנולוגיות שנלחמות במשבר האקלים

מעל 100 סטארטפים ישראלים מבטיחים "במיני פיץ'" את הטכנולוגיות שלהם כחלק ממסע חובק עולם לאיתור פתרונות למשבר הגלובלי • וגם: ההפתעה שחיכתה ליזמים

אראל מרגלית, משה לאון והיזמים מחברת BELENA. צילום: עוז שכטר

כ-200 יזמים עם טכנולוגיות שנועדו להתמודד עם משבר האקלים הגיעו היום (ראשון) לירושלים, בהן: טכנולוגיות מתחום סייבר, פינטק, פודטק, אגטק, מוביליטי, ערים חכמות, מחזור חומרים וקיימות.

היזמים הגיעו כדי לעשות פיץ' ליזם והמשקיע אראל מרגלית, שותפי קרן JVP,  מייקל קלר, מנהל אסטרטגיית המותג של מיני העולמי ויוהן שוויד, מנהל תוכנית החדשנות של מיני URBAN-X. לחלק מהיזמים ציפתה הפתעה:  פיץ' של דקה ברכב מיני חשמלי תוך כדי נסיעה ברחבי ירושלים.

בין החברות הבולטות אשר נכחו באירוע BELENA - חברה ישראלית מתחום האופנה והטקסטיל,  BIing Klim - חברה שתאפשר לך לגדל חסה בבניינים גבוהים על גגות, - C2A חברת הסייבר שתמנע את פיגועי סייבר ברכב החשמלי.

אראל מרגלית ומשה לאון לצד הרכב האוטונומי, צילום: עוז שכטר

דוד רובק, מייסד ומנכ"ל של Balena, הוזמן להציג את הסטארטפ שלו למרגלית, ליאון ושוייד תוך כדי נסיעה ושאלות ופידבק למוצר שפיתח – המבוסס על חומרים ביו-מתכלים ליישומי אופנה המאפשרים התכלות מבוקרת. חומרים שיכולים להחליף את חומרי הפלסטיק המזהמים בתעשייה, לצרכנים וחברות אשר רוצים להטמיע כלכלה מעגלית בתעשיית האופנה ולצרוך מוצרים ללא השארת פסולת לדורות הבאים.

אראל מרגלית, מייסד ויו"ר JVP ומרגלית Startup City: "לירושלים ולישראל יש הרבה מה להציע בתחומי טכנולוגיות פורצות דרך, מחקר ורוח יזמית, ואנו נרגשים למלא תפקיד מרכזי ביצירת הדור הבא של מובילי טכנולוגיות אקלים שיובילו את המטען לעבר עתיד בר קיימא. על ידי חיבור בין סטארטאפים וטכנולוגיות מתחומים ותעשיות שונות, אנו שואפים לרתום את החוזקות והיכולות הייחודיות של אזורנו כדי לטפח פתרונות חדישים שיגדירו מחדש את המאבק בשינויי האקלים".

מייקל קלר, ראש תחום מותג ואסטרטגיה עסקית, MINI: "אנו מאמינים שטכנולוגיה היא הפתרון לבעיות רבות בתחום הקיימות. עם שותפים חזקים כמו JVP, אנו מנסים ליצור רשת של שיתוף פעולה בינלאומי של שותפים בעלי דעות דומות כדי להתמודד עם הנושאים יחד וליזום יחד. באמצעות השקעות אסטרטגיות ושיתופי פעולה, נוכל לנצל את הפוטנציאל של טכנולוגיות אקלים ליצור עתיד ירוק ובר קיימא יותר לערים ברחבי העולם".

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "אני שמח לומר שבירושלים אנחנו עושים הרבה כדי להפוך את עיר הזהב לעיר הירוקה. זו חובתנו. זו האחריות המשותפת שלנו. לסביבה ולעולם כולו. אני רוצה להודות לאראל מרגלית על שהפגיש את כולנו שוב, במרכז הנפלא הזה של קידמה וחדשנות במרחק מטרים ספורים מחומות העיר העתיקה של ירושלים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר