אהרון אספיס, מחבר ספרי המתמטיקה המיתולוגי, הלך לעולמו בגיל 87

אספיס נפטר לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן • בתו ספדה לו: "הוא היה מורה אדיר ומחנך נפלא - גם אני למדתי מהספרים שלו כילדה"

אהרון אספיס

מותה של אגדה: אהרון אספיס, מחבר ספרי המתמטיקה, אלו שהיו בכמעט כל בית בישראל, הלך לעולמו לאחר מאבק במחלת הסרטן והוא בן 87. הלווייתו תתקיים היום (רביעי) בשעה 15:00 בבית העלמין "מנוחת עולם" בנתניה.

בתחילת דרכו היה אהרון אספיס מורה למתמטיקה בבית הספר עירוני ה' בתל אביב. בשנת 1975 הוציא את ספר המתמטיקה הראשון, ואחריו באו עוד רבים. ספריו של אספיס, שעסקו בנושאים אולי הכי מאיימים על תלמידים כמו אלגברה, סטטיסטיקה והסתברות, יצאו בהוצאה עצמית ואופיינו בעיצוב כריכה אחיד שבמרכזו משולש שווה-צלעות העומד על בסיסו ובתוכו שם הספר.

בתו, אורית אדר בכר, ספדה לו ברשת: "אבא שלי, אהרון אספיס, נפטר אתמול אחר הצהריים לאחר מאבק ארוך והרואי במחלת הסרטן. הוא היה מורה אדיר למתמטיקה ומחנך נפלא, ולא היה שיעור שלא התחיל בדיבורים על מה שבאמת אהב לדבר עליו - פוליטיקה וספורט".

היא אף חלקה מה עבר עליה כתלמידה: "גם אני למדתי מהספרים שלו וזה היה מוזר. בשנים שעוד קראו לי אורית אספיס, לא עבר יום שאנשים לא התייחסו, שאלו, תמהו שמדובר באיש חי, צעיר (אז) ובעל משפחה". עוד ביקשה לספר על האיש שכתב ספרים שבעיני רבים נחשבים אפרוריים: "רוב חייו היה שמח, אנרגטי, בריא ועם תשוקה לא מצויה לחיים. רק בשנים האחרונות חלה, נאבק כמו גיבור ובסוף כבר לא יכול היה יותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר