שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון השתתפה בכנס של רשת אמי"ת, שבו אמרה ש"צריך להפסיק את המרוץ לבגרות. בימים האחרונים התחלנו לעבוד על תוכנית חדשה לשינוי שיטת הבגרויות, כדי להפוך אותה לשיטה שבה אנו בוחנים מיומנויות אקדמיות".
עוד הוסיפה שאשא ביטון כי "מבחני הבגרות דורשים מהתלמידים 'לקלוט ולפלוט' והם מגיעים כיום עם אפס מיומנות אקדמית. בחינת הבגרות צריכה להיות באופן כזה שהם שואלים שאלות, אוספים מידע, מארגנים אותו בכתב ומציגים אותה בעל פה. אנחנו רוצים לאפשר לתלמידים את מרחב העבודה המתאים לכל אחד מהם. לצד זה, ישנם מבחנים שיישארו במתכונתם המסורתית כמו לשון, מתמטיקה ואנגלית".
היא סיכמה את דבריה ואמרה כי "בחודשים הקרובים נשב יחד איתכם, אנשי השטח, ונבנה תוכנית חדשה לבגרות של תלמידי ישראל, באופן שיוכל להגשים גם את מסע הלמידה של התלמיד, וגם את היכולת שלנו כמורים להוביל את התלמידים בשבילים שבהם יקבלו משמעות ומיומנויות, שלהן הם זקוקים כל כך".
כזכור, עם כניסתה לתפקיד שרת החינוך, הודיעה שאשא ביטון על רפורמות ושינויים נרחבים שאותם ברצונה לממש, כחלק מחזונה למערכת החינוך בארץ. בין היתר, הודיעה השרה כי בכוונתה להעביר את מערכת החינוך בבתי הספר היסודיים למתכונת של חמישה ימי לימוד במקום שישה, כאשר יום שישי יהפוך ל"שישי חברתי" ויוקדש לפעילויות גיבוש והעשרה.
בנוסף אמרה כי "נקדם אוטונומיה למנהלים ולבתי הספר. נקדם את המעמד של המורים והמנהלים. בלי שינוי במעמד המורה לא נביא לשינוי במערכת. נשנה גם את שיטת הבגרויות. דיברנו גם על מעבר לחמישה ימי לימוד בתיכונים ונעשה את זה עם כל השותפים. בכיתות היסוד נקדם חמישה ימי לימוד, כשהיום השישי יהיה יום לנפש לרוח ולהעשרה".
בנוגע למצבה של מערכת החינוך בעת כניסתה לתפקיד, אמרה כי "יש פה מערכת שצריכה רה-ארגון, ופעם שנייה צריכה מישהו שיוביל אותה באופן שיטתי, עם תוכניות מסודרות. אני לא באה לבקר את מה שקורה, אלא לראות איך מושכים אותה למעלה ואיך עושים דברים טובים, זה מה שמניע אותי. היו לי כבר שתי פגישות מצוינות עם שני ראשי ארגוני המורים, רן ארז ויפה בן דויד".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו