Loading...

המורה בחולון ללא הכשרה // טיקטוק

מורה ללא ההכשרה העלתה סרטוני טיקטוק עם התלמידים - ההורים דורשים החלפתה

אותה מורה הגיעה לבית הספר לאחר שחרורה מצה"ל, וארבעה חודשים לאחר מכן כבר קיבלה את חינוך הכיתה ללא כל הכשרה • לטענת המורים, למרות הרצון הטוב, היא אינה מחזיקה בכלים הנדרשים להוראה מקצועית • אחת האימהות מספרת: "במקום להעצים את הילדים עם דמות חינוכית חזקה, הוחלט שהמחנכת תמשיך איתם גם לכיתה ה', שנה שלישית ברצף"

משבר המחסור במורים במערכת החינוך ממשיך לשבור שיאים. כך למשל הורים מדווחים כי לחינוך כיתה והוראה מונו כאלה שעד לא מזמן היו סייעות בית ספר.

המקרה הבא בחולון מוכיח את אוזלת היד של המערכת ושיקול דעת לא ברור של המנהלת. בבית ספר יסודי בחולון הורים לתלמידי כיתה ה' זועמים על כך שמחנכת הכיתה, מונתה ללמד מתמטיקה ולשמש מחנכת – למרות שאין לה כל הכשרה פדגוגית. לא רק זאת, במהלך השנה המורה צילמה סרטונים עם התלמידים ללא אישור הורים והעלתה אותו לטיקטוק שלה. לא מדובר בסרטון לימודי או חינוכי, אלא בסרטונים טרנדים עם ליפסינג.

אותה מורה הגיעה לבית הספר זמן קצר לאחר שחרורה מצה"ל, היא השתחררה באוקטובר 2023, וארבעה חודשים לאחר מכן כבר קיבלה את חינוך הכיתה ללא כל הכשרה. לטענת המורים, למרות הרצון הטוב, היא אינה מחזיקה בכלים הנדרשים להוראה מקצועית.

ההורים טוענים כי מקרים שאירעו בכיתה מעידים על חוסר ידע בסיסי: "המורה אפילו לא ידעה להסביר מה זה מונה ומה זה מכנה", סיפרה אחת האימהות. לדבריהם, לתדהמתם גילו כי במהלך השיעורים העלתה המורה סרטונים לטיקטוק, בהם נראים תלמידים מצולמים בזמן השיעור.

הורי התלמידים דורשים ממנהלת בית הספר להחליף את המורה ולהציב במקומה מורה מוסמך ומנוסה, אך לטענתם הנהלת בית הספר מסרבת ונוהגת בחוסר מקצועיות. המקרה שוב מעיד על הצבת מורים ללא כל הכשרה מקצועית או פדגוגית, רק בשל המחסור החריף במורים.

לטענת אחת האמהות בכיתה: "מדובר באחת הכיתות הטובות בשכבה, אבל דווקא בגלל היותם תלמידים טובים וממושמעים והיותנו הורים משתפי פעולה שנתנו הזדמנות שנה וחצי למורה צעירה ללא כל ניסיון, המערכת מרשה לעצמה להזניח אותם שוב ושוב. במקום להעצים אותם עם דמות חינוכית חזקה, מקצועית ורגישה, הוחלט שהמחנכת תמשיך איתם גם לכיתה ה', שנה שלישית ברצף, שזו כיתה מהותית בהתפתחות הריגשית שלהם לקראת החטיבה".

"לצערנו, כבר בסוף שנה שעברה הרמנו את הדגל להנהלת בית הספר וההנהלה הסכימה איתנו כי יש להעצים את הילדים וכי ינתן מענה ראוי וצוות מתאים. בפועל, כל השכבה 'זוכה' למורות חזקות ואנחנו שוב מופלים לרעה. התוצאה היא פילוג חברתי, פגיעה רגשית ופדגוגית ופערים שמעמיקים. אפילו ברגעי משבר, כמו במתקפת איראן שבה התלמידים נדרשו ללמידה מרחוק, הם מצאו את עצמם לבד כי המורה כלל לא הצטרפה לזום. זו לא רק אוזלת יד – זו הפקרה של הילדים שלנו, מגיע להם יותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...