פרופ' שלהוב קיבורקיאן . צילום: צילום מסך

"חשש מגל מחאה בקמפוס": המהלך של האוניברסיטה העברית בעקבות סערת דבריי המרצה

בעקבות דברי ההסתה של פרופ' שלהוב-קיבורקיאן, האוניברסיטה תקים ועדת משמעת לסגל • "ועד הסטודנטים הפרוגרסיבים" פרסם מכתב נגד השעיית המרצה: "מותר להתנגד לציונות"

לאחר סערת דבריי המרצה פרופ' שלהוב קיבורקיאן, האוניברסיטה העברית תקים ועדת משמעת שתבחן אפשרות לשינוי תקנון המשמעת של הסגל.

גל מחאה בקמפוס בעקבות המהלך של האוניברסיטה העברית // תא לביא

"מקרה זה הציף שאלות שחוזרות על עצמן מדי פעם, וביתר שאת בתקופת המלחמה הנוכחית," נכתב בהודעת האוניברסיטה. "שאלות של טשטוש גבולות בין אמירות של חברי סגל אקדמי מחוץ לתפקידם באוניברסיטה, לבין ההוראה והמחקר באוניברסיטה. שאלות אלה אינן מטופלות נכון להיום בתקנון אקדמי כלשהו, ומחייבות דיון מעמיק וקבלת החלטות ארוכות טווח".

במכתב האוניברסיטה לסגל המרצים נכתב כי הוועדה "תבחן שאלות רוחב בנושא, לרבות תפקידם החינוכי של חברי הסגל האקדמי הבכיר", שינויים שנצרכים בתקנון המשמעת וכן תהיה מוסמכת להמליץ על צעדים נוספים בעניינה של של פרופ' שלהוב קיבורקיאן.

התקנון הנוכחי לא מכסה התבטאויות של מרצים, ובאוניברסיטה מבינים שיש כעת מציאות חשדה ורוצים לראות איך לטפל באירועים במצב קיצון שקורים מחוץ לקמפוס.

"הועדה המיוחדת הוקמה במטרה למצוא דרכים להתמודד עם מקרים דומים כמו זה של פרופ' קבורקיאן," נמסר בתגובה מהעברית. "זאת היות ונכון לעכשיו, התקנון הקיים אינו כולל התבטאויות מחוץ לקמפוס ולכן אינו מותאם למציאות הנוכחית. בדגש על מצב מלחמה".

גל מחאות

בתוך כך, סטודנטים ערבים ופעילי שמאל באוניברסיטה העברית מפגינים נגד השעיית הפרופ' שהכחישה את זוועות 7 באוקטובר. מולם מפגינים סטודנטים מתא לביא באוניברסיטה.

הפגנות בעברית נגד השעיית הפרופסור שהכחישה את זוועות 7 באוקטובר // תא לביא

ברחבי הקמפוס נתלו כרזות של "ועד הסטודנטים הפרוגרסיבים": "נדהמנו לגלות כי בצד חד צדדי וקצר רואי הנהלת האוניברסיטה החליטה להשעות את פרופ' שלהוב-קיבורקיאן על רקע עמדותיה הפוליטיות," נכתב. "כיצד מוסד המתיימר להיות מדעי וליברלי נכנע ללחצים חיצוניים ומפעיל צנזורה על הסגל שלו?"

"חופש הביטוי הוא הבסיס לחשיבה ביקורתית ולתפקוד הדמוקרטיה. מדובר בהחלטה בזיונית אשר משפילה את הסגל ואת הסטודנטים. מותר להתנגד לציונות, מותר לבקר את מדינת ישראל וממשלת ישראל, במיוחד באוניברסיטה, במיוחד במלחמה", נכתב באותיות מודגשות. "בעוד שאנשי רוח מדברים בגאווה על השמדה ודה-הומניזציה, כל קול ביקורתי נרדף ומושתק. אי-סימטריה זו בלתי נסבלת ומשקפת את ההדרדרות המוסרית של החברה הישראלית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו