דגלים קרועים ומסר מאיים בערבית: זה מה שחיכה לתלמידי מיתר שהגיעו הבוקר לבית הספר

המשטרה פתחה בחקירה בעקבות תלונות התלמידים על השחתת הדגלים וכתובות על הלוח • ממשרד החינוך נמסר: "אירוע חמור בעל אופי לאומני" • משטרת ישראל: "נעצרו שתי חשודות תושבות חורה"

דגל ישראל קרוע שנמצא בבית הספר במיתר. צילום: ללא קרדיט

תלמידי היישוב מיתר נדהמו לגלות היום (רביעי) כי באחת מכיתות הלימוד בבית הספר המקומי הושחתו דגלי ישראל וכן נכתב מסר מאיים בערבית על הלוח. המשטרה פתחה בחקירה.

ממחוז הדרום במשרד החינוך נמסר: "מדובר באירוע חמור בעל אופי לאומני. המקרה דווח למשטרת ישראל ולכל הגורמים הרלוונטיים. בית הספר פעל בהתאם להנחיות שהתקבלו ממשטרת ישראל ואנו סומכים על גורמי האכיפה שימצו את הדין עם האחראים למעשה".

פשע שנאה - ערבים משחיתים אנדרטה בבקעה (ארכיון)

המסר המאיים שהושאר על הלוח במיתר, צילום: ללא קרדיט

לא בפעם הראשונה במלחמה

זו לא הפעם הראשונה מאז פרצה המלחמה שבה מוצאים תלמידי בית ספר כתובות הערבית על לוח הכיתה והשחתה של דגלים. כזכור, לפני כחודשיים מצאו תלמידי בית הספר היסודי "איתמר" בנתניה כתובת בערבית על לוח של אחת הכיתות ודגלי ישראל מושחתים בשתי כיתות נוספות.

בני זוג תושבי ג'סר א-זרקא בשנות ה-20 לחייהם עוכבו לחקירה בעקבות אותו מקרה בחשד למעורבותם.

הכיתוב שנכתב על הלוח בבית הספר בנתניה, צילום: ללא קרדיט

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג אמרה: "הוריתי לבדוק את הנושא באופן מיידי. הגשנו תלונה למשטרה ונוציא צו הפסקת עבודה לקבלן שעובד במקום. אנחנו נמצא את מי שנגע והשחית את דגל ישראל. ידו ורגלו לא תדרוך עוד בנתניה״.

משטרת ישראל מסרה בתגובה כי "נפתחה חקירה עם קבלת דיווח אודות אירוע שבו נכתבו על גבי לוח בתוך כיתה בבית ספר ביישוב מיתר כתובות אהדה ושבח בערבית שכללו, בין היתר, 'פלשתין חופשית' ו-'אדונינו מוחמד'. במסגרת החקירה עולה כי בסוף חודש דצמבר נמצאו באחת הכיתות בבית הספר דגלי ישראל, כשהם מושחתים וקרועים וכן תכתובות אהדה ושבח על גבי דפים, כשבין היתר נכתב 'שחרור עזה'".

"עם קבלת הדיווח פעלו חוקרי התחנה לאיסוף ראיות וממצאים, גבו עדויות והצליחו להתחקות אחר שתי חשודות, תושבות הישוב חורה, בחשד למעורבותם במעשים. החשודות, בנות 19 ו-21, נעצרו הערב לחקירה בתחנת העיירות של מרחב הנגב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר