משרד החינוך הציג הבוקר (חמישי) את תוכנית הלימודים לשנת הלימודים הבאה. התוכנית, בדומה לשנת הקורונה, נותנת גמישות למנהלים ללמד חלק מהמקצועות כמו תנ"ך והיסטוריה רק במחצית שנת הלימודים.
התוכנית נותנת גמישות למנהלי בתי הספר להעביר שעות בין אשכולות לימוד שונים, כך שהם יוכלו להשקיע יותר שעות במתמטיקה או אנגלית - בהתאם לפערים שנוצרו אצלם בשנת הקורונה. עם זאת, יישמר היקף מסוים של שעות לימוד בכל המקצועות.
עם זאת, מקצועות יסוד ימשיכו להילמד לאורך כל שנת הלימודים בכל שכבות הגיל. לדוגמא, במערכת השעות בבתי הספר היסודיים המקצועות שפת אם, מתמטיקה, מדע וטכנולוגיה, אנגלית, חינוך גופני, שעת חינוך וכישורי חיים ילמדו כל שבוע, כל השנה ובכל שכבות הגיל. מנגד, את המקצועות תנ"ך, מולדת, תרבות יהודית ישראלית, היסטוריה, גיאוגרפיה, זה"ב ואומנות ניתן יהיה ללמד במיקוד זמן, כלומר רק במחצית שנה, או שליש שנה ובלבד שלפחות 70% מהחומר יילמד במקצועות אלה.
שינויים במערכת השעות ניתן לעשות גם בקרב תלמידי חטיבות הביניים. במקצועות שפת אם, מתמטיקה, מדע וטכנולוגיה, אנגלית, חינוך גופני ושעת חינוך ילמדו כל שבוע, כל השנה ובכל שכבות הגיל. לעומתם, את המקצועות: תנ"ך, אזרחות, תרבות יהודית ישראלית, ספרות, היסטוריה, גיאוגרפיה, ערבית וצרפתית, ניתן יהיה ללמד במיקוד זמן (מחצית שנה, שליש שנה, אחר), ובלבד שלפחות 70 אחוזים מהחומר יילמד. בחטיבות הביניים יהיה ניתן לפרוס את תוכנית הלימודים בכל מקצוע על פני שלוש שנים.
גם בשנת הלימודים הנוכחית ביקש משרד החינוך לתת גמישות למנהלים, אך בפועל הודו במשרד החינוך כי היא יושמה על ידם.
בנוסף, במשרד החינוך רוצים ליצור גמישות במרחבי הלמידה - למידה משולבת דיגיטל ולמידה מחוץ לבית הספר. בבתי הספר היסודיים יוכלו כיתות ו' ללמוד במרחבים מגוונים, כולל מבית התלמיד, בשיעור של עד 10% משעות הלימוד השבועיות (עד 3 שעות לימוד בשבוע). בחטיבות הביניים, יוכלו כיתות ז-ט, ללמוד במודל זה עד 20% משעות הלימוד השבועיות. המודל יותאם לצורכי הלמידה של התלמיד ויוטמע בשיח משותף עם ההורים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו