משנת הלימודים הקרובה: משרד החינוך יפעיל פלטפורמת בית ספר וירטואלי

בשלב הראשון יהיו בה מערכי שיעור במקצועות מתמטיקה, פיזיקה ואנגלית, אך עדיין לא במקצועות ההומניים כמו היסטוריה וספרות • השיעורים יועברו בשפה העברית והערבית בידי מורים ומורות מומחים

תלמידים בחולון . צילום: יוסי זליגר

החל משנת הלימודים הקרובה, תשפ"ד, משרד החינוך יפעיל בית ספר ווירטואלי לכל תלמידי בתי הספר העל יסודיים - החל מכיתה ז' ועד כיתה י"ב. בשלב הראשון יהיו בה מערכי שיעור במקצועות מתמטיקה, פיזיקה ואנגלית, אך עדיין לא במקצועות ההומניים כמו היסטוריה וספרות.

הפלטפורמה החדשה כוללת לא מעט פרויקטים ושיעורים און-ליין שכבר היו קיימים במערכת החינוך בשנים האחרונות וכעת התכנים עברו שדרוג לצד תכנים חדשים. מדובר במערך משלים ומתגבר של שיעורים דיגיטליים בהתאמה אישית, ללא כל עלות לתלמיד.

התלמידים מפתיעים את המנהל עם הספר שהוציאו על שמו במתנה // קרדיט: ישיבת אמי"ת באר שבע

השיעורים בבית הספר הווירטואלי יועברו בשפה העברית והערבית בידי מורים ומורות מומחים במקצועות מתמטיקה, אנגלית ופיזיקה. השיעורים מותאמים לסגנונות הלמידה השונים ולקצב ההתקדמות האישי של התלמידים. אם תלמיד פספס שיעור או לא הבין את המורה – הוא יוכל להיכנס לאתר שם יחכו לו שיעורים וירטואליים על פי נושאים. עם זאת, בית הספר הווירטואלי לא הולך להחליף את הלימודים הפיזיים בבתי הספר.

תלמידים ישראלים. למצולמים אין קשר לידיעה, צילום: קוקו

הפלטפורמה תאפשר גם שיעורים פרטיים לתלמידים מתקשים במימון בית ספר. כל מנהל יקבל ממש החינוך שוברים אותם יוכל להעניק לתלמידים מתקשים, באמצעותם הם יוכלו להזמין שיעור פרטי או בקבוצה קטנה בתוך בפלטפורמה, כמות השוברים היה מוגבלת והתלמידים יצטרכו לעבור מבחן בתחילת התהליך ובסופו. עלותה של המערכת החדשה – תוקצבה בעשרות מיליוני שקלים.

לדברי שר החינוך, יואב קיש מדובר בבשורה אדירה עבור ציבור ההורים והתלמידים בכל רחבי הארץ: "בית הספר יעניק שירותי תגבור לימודיים ללא כל עלות שיאפשרו לכל תלמידה ותלמיד לקבל סיוע בכלל המקצועות מכל מקום ובכל זמן. אני סבור כי מהלך זה יקל על ההוצאות הרבות איתם מתמודדים ההורים, אך חשוב מכך, יתן לכל תלמידה ותלמיד ללא קשר ליכולות הכלכליות של הוריו את האפשרות לקבל הזדמנות שווה להצליח בכל מקצוע בו יבחר. מחזקים את המתקשים ומעצימים את המצטיינים, זהו עוד צעד בדרך ליצירת מערכת חינוך מצוינת ועכשווית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר