כבר לא נותנים חמש במתמטיקה: קיצוץ בתוכנית הדגל של משרד החינוך

ממסמכים של משרד החינוך עולה כי תקציב התוכנית קוצץ מעשרות מיליוני שקלים ל־10 מיליון והיא נעשתה לתוכנית בחירה בלבד • כפי שפורסם ב"ישראל היום", תקציב משרד החינוך אמנם גדל בכללו בשל הגידול הטבעי של מערכת החינוך, אך הוא כולל קיצוצים משמעותיים בכל תוכניות הדגל החשובות של המשרד

. צילום: Getty Images

משרד החינוך קיצץ את תקציב התוכנית "לתת חמש במתמטיקה", שהיתה תוכנית דגל של המשרד ומטרתה להעלות את מספר התלמידים שניגשים לחמש יחידות מתמטיקה.

ממסמכים של משרד החינוך עולה כי תקציב התוכנית קוצץ מעשרות מיליוני שקלים ל־10 מיליון בלבד. בנוסף, גם שעות התגבור שניתנו במסגרת התוכנית נלקחו מבתי הספר. במשרד החינוך טוענים כי התוכנית עברה למערכת גפ"ן לניהול משאבים, ומשמעות הדבר היא שכעת היא עומדת לבחירת המנהלים - שלא מחויבים לבחור בה.

השר קיש מציג את תכניתו למערכת החינוך // דוברות משרד החינוך

מי שששמו היה חתום על התוכנית, שהצליחה להכפיל את מספר הניגשים לבחינות בחמש יחידות, הוא רה"מ ושר החינוך לשעבר נפתלי בנט. לאחר שהלה הלין על קיצוצה, ענה לו השר יואב קיש כי הקיצוץ נעשה בתקופת שבה עמד בראשות הממשלה.

קודמתו במשרד, יפעת שאשא ביטון, אמרה: "מר קיש, בתקציב 2022 של ממשלת השינוי, בהיותי שרת החינוך, התוכנית הזו הייתה מתוקצבת. לעומת זאת, בתקציב שלכם פגעתם בתוכנית. אגב, תכניות לאומיות לא מתוקצבות דרך הגפ"ן, חשוב שתלמד ותדע זאת כאחד משרי החינוך.
ממשלה עם ציון 100 בהרס של כל חלקה טובה ו-0 בלקיחת אחריות".

כפי שפורסם ב"ישראל היום", תקציב משרד החינוך אמנם גדל בכללו בשל הגידול הטבעי של מערכת החינוך, אך הוא כולל קיצוצים משמעותיים בכל תוכניות הדגל החשובות של המשרד.

נפתלי בנט. תוכנית הדגל שהוביל כשר החינוך, צילום: עמית שאב

התוצאה: פגיעה בבית הספר של החופש הגדול, במימון יום לימודים ארוך בערים חלשות, בתוכניות לשעות תגבור לבגרות, ועוד.

ממשרד החינוך נמסר: "בניגוד לפרסום השגוי, המשרד לא ביטל את התקצוב אלא העביר את התקציב שיועד לה לגפ"ן לפני כשנתיים כדי שמנהלי בית הספר יוכל לבחור ולהתאים את אופן הלימוד לתלמידים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר