יו"ר הנהגת ההורים הארצית: "לא נותר מי שידאג לחינוך הממלכתי; שר החינוך צריך להקים מועצה ציבורית"

מצבו של החינוך הממלכתי נידון בכנס הראשון אי-פעם של יושבי ראש הנהגות ההורים המוסדיות בישראל • יו"ר ההורים מרום שיף: "אי אפשר להמשיך לפגוע בתלמידים" • על סוגיית תשלומי ההורים: אנו ההורים מצפים שהממשלה תעמוד בהתחייבויותיה; אני מקווה ששר החינוך יממן את הטיולים או חלק מהם כבר לקראת השנה הבאה"

יו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף. צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

מצבו הרעוע של החינוך הממלכתי בישראל נידון היום (שני) בכנס הראשון אי-פעם של יושבי ראש הנהגות ההורים המוסדיות בישראל, המאורגן על ידי הנהגת ההורים הארצית, ומתקיים בוואלי בכפר סבא. 

יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף אמר בדיון, כי "קיימת בציבור תחושה שלא נותר מי שידאג לחינוך הממלכתי. קורא לשר החינוך להקים מועצה ציבורית שתייצב את החינוך הממלכתי".

הפגנת הורים מול הכנסת (ארכיון),צילום: דודי ועקנין,

עוד הוסיף שיף, יו"ר הנהגת ההורים: "כולנו מוטרדים מסדרה של סוגיות כגון אלימות וחרמות, חלוקת תקציב המדינה, העיצומים של ארגון המורים, המחסור בגננות ומורים, והכי חשוב כיצד להפוך את מערכת החינוך למערכת טובה יותר".

לפני כשבוע פורסם ב"ישראל היום" כי מומחים וגורמים במערכת החינוך התריעו על כך שתקציב המדינה ל2023-2024 צפוי לחסל את החינוך הממלכתי. לפי הגורמים, "הסרת הדרישה ללימודי ליבה והגדלת תקציבי החינוך החרדים תשנה סדרי עולם".

החינוך הממלכתי בסכנה,

לטענתם, מודל התקצוב החדש עלול להביא למצב אבסורדי שבו קבוצות שלמות - לרוב של אוכלוסיות חזקות ועשירות - יבקשו לפרוש מהחינוך הממלכתי לטובת מוסדות פרטיים, וידרשו מהמדינה תקצוב מלא למוסדות שאינם מפוקחים על בסיס התקדים החרדי. מצב שכזה עלול להפוך את החינוך העברי הממלכתי, ספינת הדגל המרכזית של מערכת החינוך בישראל, לזרם מצומצם יותר ומוחלש ביותר.

תקצוב ממוצע שנתי לתלמיד מהמדינה, צילום: אינפו, צילום: אינפו

שיף התייחס גם לעיצומי ארגון המורים, עליהם אמר: "כולנו בעד שהמורים יקבלו שכר גבוה יותר ואני קורא מכאן לשר החינוך ולשר האוצר ולרן ארז - סיימו את המו"מ אבל, והאבל הוא גדול, אי אפשר להמשיך לפגוע בתלמידים ובתלמידות. שנת הלימודים הזאת נהרסה לתלמידי החטיבה העליונה ללא טיולים וללא ציונים. אנחנו לא מוכנים ששנת הלימודים הבאה תפגע או טקסי הסיום של שכבות יב' יתבטלו".

 באשר לסוגיית המחסור בגננות ומורים אמר שיף: "כולנו צריכים להיות מוטרדים מהמחסור העצום בגננות ומורים. הנושא צריך להיות על סדר יומה של הממשלה, שתתן פתרון. לגבי סוגיית תשלומי הורים, אמר שיף: "אנו ההורים מצפים שהממשלה תעמוד בהתחייבויותיה רבות השנים ותפחית את תשלומי ההורים. אני מקווה ששר החינוך יממן את הטיולים או חלק מהם כבר לקראת השנה הבאה".
עוד אמר: ״כולנו חווים ורואים אלימות וחרמות בממדים גדולים מאז סיום הקורונה, ואני מקווה שנצא בתוכנית שתקטין את התופעה בשילוב בין משרד החינוך, ההורים והתלמידים".

רפי סער, ראש עיריית כפר סבא העיר אמר: "מערכת החינוך ספגה קשות מאוד בשל חוסר משילות. המקום היחיד שהיה בו שפיות זה השלטון המקומי והנהגות ההורים, וזה יכול להוביל את החינוך קדימה. אני קורא לשותפות מלאה של כל המערכות כולן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר