מוקף בשוטרים אל מול קריאות בוז: סערה באוניברסיטת ת"א בעקבות הגעתו של שמחה רוטמן

מאות סטודנטים הפגינו נגד הגעתו של חבר הכנסת לפאנל באוניברסיטת תל אביב • רוטמן הגיע מלווה באבטחה והתקבל על ידי המפגינים בבוז, דגלי ישראל ומיצג שפחות • במקביל: מחאות נגד חוק הדגל באוניברסיטה

מחאה באוניברסיטת ת"א נגד שמחה רוטמן. צילום: ללא

סערה באוניברסיטת תל אביב בעקבות נוכחותו של ח"כ שמחה רוטמן - שהגיע מלווה בשוטרים, אל מול קריאות בוז ומיצג שפחות. המחאה של הסטודנטים נגד הרפורמה המשפטית ממשיכה, הבוקר (ראשון) היה זה חבר הכנסת שמחה רוטמן שהתקבל במחאה גדולה באוניברסיטת תל אביב.

בוז ומיצג שפחות: מוחים באוניבסיטת תל אביב נגד רוטמן צילום: גדעון מרקוביץ'/TPS

חבר הכנסת שמוביל את החקיקה והשינויים במערכת המשפט הגיע לפאנל בנושא הרפורמה המשפטית בבניין צ'ק-פוינט באוניברסיטת תל אביב. מדובר באירוע אותו ארגנו תא הסטודנטים של הליכוד וכחול לבן. ההזמנה שהופצה הביאה למקום גם מוחים נגד שמחה רוטמן.

מאות של מפגינים קיבלו אותו הבוקר בקריאות בוז, תופים ומיצג שפחות לבושות באדום. הם קראו לעברו קריאות שונות כשהם מצוידים בדגלי ישראל. רוטמן, כפי שגם ניתן לראות בסרטונים מהאירוע, הגיע למקום בליווי אבטחתי ובמקום הוצבו מחסמים שנפרצו על ידי חלק מהמפגינים שמתכוונים לשבש את הופעתו. בתגובה, אמר רוטמן בפתח הדברים שלו בפאנל באונ' תל אביב: "בריונות וסתימת פיות זו לא דמוקרטיה".

"בריונות וסתימת פיות". ח"כ שמחה רוטמן בפאנל באונ' ת"א, צילום: גדעון מרקוביץ'/TPS

היום בקמפוסים: מחאה נגד חוק הדגל של הממשלה

היום ברחבי ישראל מתקיימות מחאות של תנועת "עומדים ביחד" כנגד חוק הדגל המוצע של הממשלה. מתנועת עומדים ביחד נמסר: ״היום הולכת לעלות בוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק אנטי דמוקרטית ומסוכנת שתפגע קשות בחופש הביטוי וביכולת של סטודנטים פלשתינים להביע בחופשיות את זהותם הלאומית. לפי הצעת החוק, סטודנטים שיניפו דגל פלשתין, עשויים לעלות לוועדת משמעת ואף להיות מסולקים מהלימודים. על כולנו, סטודנטים פלסטינים ויהודים, להתנגד לזה אם אנחנו רוצים מרחב אקדמי חופשי, שוויוני ודמוקרטי״.

מחאת תנועת "עומדים ביחד" נגד החוק, צילום: דוברת תנועת עומדים ביחד
סטודנטים במחאה על חוק הדגל, צילום: גדעון מרקוביץ'/TPS
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר