יהודה דימנטמן הוא הנרצח בפיגוע הירי סמוך לחומש, הותיר אחריו אישה ותינוק

דימנטמן בן ה-25 היה תלמיד בישיבת חומש • אחד מחבריו: "היה בחור ממש טוב, מאיר פנים לכל מי שרצה לדבר איתו" • נריה, חברו של דימנטמן שנפצע גם הוא בפיגוע: "אני לא מאמין שאני מדבר עליו בלשון עבר, זה לא הגיוני לי" • בביה"ח מאיר עדכנו במצב הפצועים: "מוגדרים כעת במצב קל, סובלים מפציעות רסיסים שטחיות" • הלווייתו של דימנטמן תתקיים בשעה 12:00 בהר המנוחות בירושלים

יהודה דימנטמן, שנרצח בפיגוע ירי במאחז חומש, צילום: באדיבות המשפחה

הנרצח בפיגוע הירי הקשה שהתרחש הערב (חמישי) במאחז חומש שבשומרון הוא יהודה דימנטמן בן ה-25, תלמיד ישיבת חומש. דימנטמן הותיר אחריו אישה ותינוק בן כחצי שנה.

הלווייתו תצא ביום שישי בשעה 09:00 מחומש והקבורה עצמה תתקיים בשעה 12:00 בהר המנוחות בירושלים.

פצוע הפיגוע בשומרון שחזר: "הרגשתי מכה חזקה ביד שמאל וצעקתי לנהג שייסע מהר", צילום: משה בן שמחון

נריה שלמה פרלזמן, תושב שבי שומרון בן 25 שנפצע בפיגוע, היה נהג הרכב שנורה. הוא סיפר ל"ישראל היום" כי הירי בוצע ביציאה מהמאחז: "קיבלנו צרור של כמה כדורים, והבנתי מהר מאוד שזה ירי. חתכתי עם הרכב שמאלה והתפרצתי לכביש, בזמן שנורה עלינו עוד צרור. הכדורים פגעו בגלגלי הרכב וגרמו לפנצ'ר, וככה נסענו במהירות מטורפת עד לשבי שומרון, שם הכוחות טיפלו בנו".

פרלזמן הוסיף כי הישיבה בחומס פנתה לגורמי הביטחון ולצה"ל בבקשה שיטפלו בזריקת זיקוקים ואבנים לאורך הציר הקרוב למאחז, אך אלה התעלמו מבקשותיהם. "אני מקווה שלא יתחילו לדבר על כך שצריך לעזוב את המאחז בגלל הפיגוע, אלא להיפך – צריך להגביר את האחיזה ולאשר את היישוב הזה", הוסיף.

הוא התייחס גם ליהודה, אותו הוא הגדיר כחבר "מאוד טוב": "אני לא מאמין שאני מדבר עליו בלשון עבר, זה לא הגיוני לי. זה פשוט סרט רע. הוא כל הזמן דאג לחברים שלו. יש לו ילד בן כחצי שנה שלא עשה כלום שנותר ללא אבא".

נריה שלמה פרלזמן, שנפצע בפיגוע הירי במאחז חומש,

הפצוע אביה אנטמן בן ה-22 מהיישוב שבי שומרון סיפר על הרגעים הקשים:
"יצאנו מחומש וכשבאנו לפנות שמאלה פתאום שמענו צרור יריות. הרגשתי מכה חזקה ביד שמאל וצעקתי לנהג שיסע מהר. מישהו צעק מאחורי באוטו שהוא נפגע בצוואר. התקשרנו לכוחות בדרך. כל האוויר מהגלגלים יצא".

אנטמן סיפר על יהודה בכאב: "הבחור שנהרג חבר שלי. הוא היה בחור ממש טוב. הוא היה בחור ממש מתוק ומאיר פנים לכל מי שרצה לדבר איתו. הוא היה נשוי עם ילד גר בשבי שומרון, חבר מאוד טוב שלי. יצא לנו הרבה לדבר. בחור שכיף להיות חבר שלו. לא חששנו מאירוע של ירי, לא חשבנו שזה יקרה".

עדכון במצבם של הפצועים בפיגוע הירי בשומרון, צילום: משה בן שמחון

ד"ר אורי יסלוביץ, מנהל יחידת הטראומה במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית, עדכן במצב הפצועים: "לאחר שעברו בדיקות הדמייה וקיבלו טיפול ראשוני בחדר ההלם, שני הפצועים שהובהלו למיון מרכז רפואי מאיר מוגדרים כעת במצב קל. האחד סובל מפציעת רסיסים שטחית בגפה העליונה והשני בחזה. ככל הנראה שניהם ישוחררו בשעות הקרובות".

"מנהלים מרדף אחר המחבלים"

מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט, פירט על השתלשלות הפיגוע: "קצת אחרי השעה 19:00 יצא רכב מהיישוב חומש ונתקל במארב בצד הציר. לא מדובר במארב מרכב חולף. אל הרכב נורו עשרה קליעים".

תא"ל בלוט הוסיף: "מדובר בפיגוע קשה, אנחנו מנהלים מרדף מודיעיני לצד כוחות בשטח. הוקפצו שלושה גדודים, יחידות מיוחדות וכוחות איסוף. אנו לא נכנס לפרטי החקירה".

ראש מועצת שמרון: "מצפים לביטחון"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן התייחס לפיגוע הקשה ואמר: "הפיגוע הוא תוצאה של אוזלת היד של ממשלת ישראל, שמאבדת את ההרתעה לצערי גם בירושלים וגם כאן בשומרון. דם יהודי לא יכול להיות הפקר במרכזה של מדינת ישראל. לא משנה אם בחרנו בממשלה או שלא בחרנו היא הממשלה שלנו, ואנחנו באים אליה בתביעה, אנחנו מצפים לביטחון.

דגן הוסיף: "לצערי יש כאן התחממות לאחרונה בגיזרה של חומש. גם בהתחממות של הגיזרה בידי הרשות הפלסטינית וגם כתוצאה מחימום במקביל ע"י ארגוני שמאל קיצוני. אנחנו צריכים כתוצאה מהפיגוע הזה לחזק את הישיבה בחומש, להסדיר את הישיבה בחומש בצורה קבועה ולחזק את ההתיישבות בכל מקום שיש פיגוע. האירוע הזה קשה מאד, אנחנו כרגע מטפלים בהשלכות שלו. אני אומר בצורה ברורה לעולם לא נישבר ואני דורש מהממשלה תתעשתו, דם יהודי לא יכול להיות הפקר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר