צפו בתיעוד: פלשתינים עקרו עצי זית של מתנחלים בהר חברון

ברקע דבריו של השר בר-לב על אלימות מצד מתנחלים, תיעוד מהמאחז אביגיל חושף את הפשיעה הפלשתינית • העצים נטעו על אדמות מדינה • ראש מועצת הר חברון: "לשלוח את הווידאו לתת מזכירת המדינה האמריקנית"

צפו בתיעוד: פלשתינים עקרו עצי זית של מתנחלים בהר חברון // באדיבות: יוחאי דמרי

פלשתינים תועדו היום (רביעי) עוקרים עצי זית במטע שנשתל על ידי מתנחלים מהמאחז מאביגיל שבדרום הר חברון ונמצא על אדמות מדינה. האירוע מתרחש יומיים לאחר הציוץ של השר לביטחון הפנים עמר בר-לב בנושא אלימות המתנחלים בשטחים, ציוץ אשר עורר סערה הימין וגינוי ציבורי רחב.  

תיעוד העקירה, צילום: מתוך ווידאו

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, התייחס לאירוע ותקף את השר בר-לב על היחס שלו למתנחלים: "את הווידאו הזה של עקירת עצי זית ששתלו 'מתנחלים', כדאי להביא לידיעת תת מזכירת המדינה נולנד כדי שהעולם יבין מי כאן האלים באמת".

"השר בר לב קיבל היום שיעור ראשון בערבית - כשנותנים גיבוי לשקרים אנטישמיים, הערבים מקבלים ביטחון ויוצאים לשטח לפגוע", אמרו במועצת יש"ע לאחר האירוע. "הערבים שהגיעו במיוחד, באור יום, ועקרו לנגד עיניהם של התושבים היהודים את עצי הזית שלהם העבירו מסר חד וברור לשר בר לב- אם לא תפסיק לתת גיבוי לקמפיינים אנטישמיים, האלימות הערבית תגבור והטרור לא יהסס להרים את ראשו. אנחנו קוראים לשר לביטחון פנים להתעורר ולפעול נגד הטרור. תושבי יהודה ושומרון הם האזרחים שלך, אל תפקיר את ביטחוננו".

יו"ר תנועת אם תרצו, מתן פלג, הגיב גם הוא לעקירת עצי הזית: "אלימות הפלסטינים נמשכת. כפי שראינו אתמול, בזמן שמייסד שלום עכשיו ושר השיסוי במתנחלים עסוק בלהסית נגדם, הפלסטינים בשטח מצפצפים עליו ומשתלטים על השטח. הבוקר הם הפנימו את מסריו של שר השיסוי ועקרו כרם שנטעו תושבי אביגיל. ממשלת ישראל הפכה לממשלת הסתה ועידוד פעילות עוינת נגד המתנחלים. בנט ושקד השתמשו במתנחלים כדי להיבחר ועכשיו בחסות קולותיהם פועלים נגדם באמצעות שר השיסוי".

גלעד אך מנכ"ל ארגון "עד כאן", מסר: "אמירתו הבזויה של השר בר לב בנוגע ל'אלימות המתנחלים' מתסיסה את השטח ומתדלקת את המוטיבציה של שונאי ישראל לפגוע בחקלאות ,בהתיישבות ובחיי אדם. הגיע הזמן להעמיד לדין את אותם פושעים ויפה שעה אחת קודם. לא יעלה על הדעת ששר בממשלת ישראל משמש פיון בקמפיין אגרסיבי ואנטישמי של האיחוד האירופי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר