"נכנסנו בטעות - ואז התחילו עם בלוקים ואלות": ישראלים נקלעו לניסיון לינץ' ברמאללה

שני הישראלים, חסידי ברסלב הגיעו לכיכר מנארה שבמרכז בעיר • הם נפצעו באורח קל רכבם נשרף • השניים, תושבי אלעד ושילה, חולצו על ידי כוחות הביטחון הפלשתינים והועברו לידי צה"ל • בחקירתם במשטרה, טענו השניים כי תכננו להגיע לקבר מתתיהו - וטעו בדרך • בחמאס בירכו

ניסיון לינץ' בישראלים ברמאללה // צילום: רשתות פלשתיניות

אירוע ביטחוני חריג: שני ישראלים, תושבי שילה ואלעד, ניצלו הערב (רביעי) מניסיון לינץ' ברמאללה. הם הותקפו אך חולצו על ידי הביטחון המסכל הפלשתיני באזור כיכר מנארה שבמרכז העיר ורכבם נשרף. מצבם מוגדר קל.

השניים, חסידי ברסלב, נקלעו בטעות ככל הנראה לעיר וחולצו כאמור על ידי כוחות הביטחון הפלשתינים. הם הועברו דרך מחסום בית אל לידי צה"ל שהזהיר כי אם לא יועברו לידי ישראל - כוח צבאי ייכנס לעיר.

פלשתינים סביב הרכב שנשרף בניסיון הלינץ' ברמאללה, צילום: רויטרס
הרכב השרוף ברמאללה לאחר ניסיון הלינץ', צילום: איי.אף.פי

לטענתם של השניים, כפי שמסרו בתחקור שנעשה להם בשטח, הם נכנסו לעיר בטעות כאשר ניסו לעשות קיצור דרך בדרכם לאזור מודיעין. כשהגיעו לכיכר מנארה, זיהה אותם ההמון הפלשתיני כישראלים והחל להתגודד סביב הרכב. דרכם נחסמה וההמון החל ליידות לעברם אבנים ולתקוף את הרכב בבעיטות ובאלות. חלונות הרכב התנפצו.

למקום הגיעה ניידת של המנגנונים הפלשתינים שחילצה את הישראלים מהרכב שלהם והעבירה אותם לרכב שלהם ומשם, בתיאום עם המנהל האזרחי, הם הובאו למחסום פוקוס שבכיכר איו"ש, שם המתינו להם חיילי צה"ל.

על פי המשטרה, לאחר שהשניים הועברו לידי כוחות הביטחון, הם עוכבו לחקירה, שבה הסבירו מדוע נכנסו מלכתחילה לשטח A. בחקירתם טענו השניים כי הם תכננו להגיע לקבר מתתיהו הסמוך לחשמונאים, וטעו בדרך לאחר שמישהו הסביר להם כיצד לנסוע למקום.

לטענתם, בשלב מסוים הגיע ההמון שהחל לתקוף אותם. בסיום חקירתם, שוחררו השניים לביתם.

מהומה ברמאללה בעת ניסיון הלינץ' בשני הישראלים, צילום: אי..אף.פי
כיבוי הרכב שנשרף במהלך ניסיון הלינץ' ברמאללה, צילום: רויטרס

על פי הדיווחים הפלשתיניים, צעירים מרמאללה היו אלו שהציתו את האש במכונית של הישראלים. עוד דווח כי כוח שיטור של הרשות הגיע למקום וכיבה את הלהבות ברכב.

מדובר צה"ל נמסר: "בהמשך לדיווח על שני אזרחים ישראלים שנכנסו לעיר רמאללה, השניים הועברו על ידי מנגנוני הביטחון הפלשתיני לכוח צה״ל במחסום פוקוס שבכניסה לעיר רמאאלה. שני האזרחים עברו בדיקה רפואית במקום ולא נזקקו לפינוי לבית חולים, וכעת הם מועברים לתחקור משטרת ישראל. מתחקור ראשוני של האירוע, האזרחים טענו שנכנסו לרמאללה בשוגג בעת שהיו בדרכם ליישוב חשמונאים".

הישראלים מחולצים לאחר ניסיון הלינץ' מרמאללה // צילום: רשתות ערביות

בחמאס בירכו על ניסיון הלינץ' ותקפו את הרשות. דובר ארגון הטרור פאוזי ברהום אמר כי מדובר ב"פעולה לאומית אמיצה". הוא הוסיף כי "חובת מנגנוני הרשות הפלשתינית היא להגן על בני עמנו מתוקפנות המתנחלים ולפעול כתף אל כתף עם בני עמנו - לא להבטיח את שלום המתנחלים ולהחזיר אותם לאויב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר