פיגוע דריסה במחסום קלנדיה: המחבל נוטרל ונעצר, לוחם מג"ב נפצע באורח קשה

המקרה התרחש סמוך לשעה 01:00 בלילה • לוחמי מג"ב ביצעו ירי לעבר הרכב שביצע את הדריסה וכתוצאה מכך הרכב עצר והמחבל, בן 22 תושב קלקיליה, נעצר והועבר לחקירת שב"כ • מפקד מחוז ירושלים, ניצב תורג'מן: "התגובה המהירה והפריסה המבצעית של הלוחמים בשטח מנעה פגיעה בנוספים"

הרכב שבאמצעותו המחבל ביצע את הדריסה, צילום: דוברות המשטרה

פיגוע דריסה התרחש הלילה (בין רביעי לחמישי) ובמהלכו נפצע שוטר מג"ב באורח קשה ופונה לבית החולים שערי צדק להמשך קבלת טיפול, שם ציינו כי מצבו יציב. המחבל נורה ונוטרל על ידי כוחות הביטחון שפעלו במקום. בהמשך נמסר מבית החולים הדסה עין כרם, לשם פונה המחבל, כי הוא במצב בינוני, בהכרה מלאה ושהוא סובל מחבלת ראש.

מדוברות מג"ב נמסר כי "במהלך פעילות של לוחמי משמר הגבול באזור קלנדיה לשינוע מבנים לא חוקיים, הגיע רכב ובו מחבל ודרס לוחם מג"ב שנפצע ופונה לבית החולים הר הצופים. לוחמי מג"ב ביצעו ירי לעבר הרכב. כתוצאה מהירי הרכב נבלם והמחבל נעצר על ידי הכוחות".

זירת הפיגוע סמוך למחסום קלנדיה / צילום: דוברות המשטרה

נוסף על כך, ממג"ב נמסר כי במסגרת הפעילות באזור כיכר המושבעים בקלנדיה, הגיע רכב ובו מחבל שנסע במהירות ודרס לוחם מג"ב במקום. לוחמי משמר הגבול ביצעו ירי חי לכיוון הרכב שניסה להימלט ונעצר לאחר שפגע בקיר. כאמור, כתוצאה מהדריסה נפצע הלוחם באורח קשה ופונה לבית החולים שערי צדק.

זירת הפיגוע בקלנדיה, צילום: דוברות המשטרה

הלוחמים עצרו את המחבל, בן 22 תושב קלקיליה, ולאחר חקירה ראשונית במשמר הגבול הועבר לחקירה של שירות הביטחון הכללי.

לוחמים בסמוך לרכב שביצע את פיגוע הדריסה, צילום: דוברות המשטרה

בהמשך, קיים מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הערכת מצב בסמוך לזירת פיגוע הדריסה, ובסופה אמר למפקדים: "הפיגוע הזה מהווה תזכורת נוספת לאיומים הקיימים בכל פעילות מבצעית ובכל תא שטח שבו אנו פועלים. הדריכות המבצעית והתגובה המהירה והנחושה שלנו, הן המפתח לנטרל כל איום באופן מיידי ולמנוע פגיעה בחיי אדם. גם במקרה הזה התגובה המהירה והפריסה המבצעית של הלוחמים בשטח מנעו פגיעה בלוחמים נוספים, והובילו לסיום מהיר של האירוע ולנטרול המחבל. עלינו להמשיך לפעול בנחישות מול כל ניסיון לפגוע בכוחותינו או בחייהם של אזרחי ישראל".

מפקד מחוז ירושלים בזירה, צילום: דוברות המשטרה

סגן מפקד משמר הגבול, תת-ניצב בריק יצחק, אמר ללוחמים: "פעלתם כפי שמצופה מכם. מייד כשזיהיתם שמדובר בפיגוע דריסה הגבתם בצורה מקצועית ונחושה, תוך חתירה למגע שהביאה בסופו של דבר לעצירת הרכב ולתפיסתו של המחבל".

בהמשך, הגיעו מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, סגן מפקד מג"ב תנ"צ יצחק בריק ומפקד מרחב מג"ב עוטף ירושלים תנ"צ יובל שלמה, לבקר את לוחם מג"ב שנפצע ופונה למרכז הרפואי שערי צדק בירושלים.

ביקור הלוחם שנפצע בבית החולים, צילום: דוברות המשטרה

ממד"א נמסר על הולך רגל שנפגע מרכב, סמוך למחסום קלנדיה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים שערי צדק, צעיר כבן 20 במצב בינוני בהכרה מלאה, עם חבלות בראש ובבטן.

חובשת בכירה במד"א, יפית בן שמשון ופרמדיק מד"א אביאל דיין, שפעלו בזירת האירוע, סיפרו: "חברנו לכוח משטרה במחסום, הם הובילו אותנו למקום האירוע. ראינו צעיר כבן 20 על הכביש. חבריו העניקו לו טיפול וחבשו אותו. הוא היה בהכרה מלאה וסבל מחבלות בראש ובבטן. הענקנו לו טיפול רפואי מהיר בשטח, ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר