המצוד הסתיים: נלכדו שני המחבלים האחרונים שנמלטו מכלא גלבוע

לאחר מרדף שנמשך כמעט שבועיים, כוחות הביטחון לכדו את כל האסירים שברחו • האחרונים להיתפס הם מנדאל יעקוב אנפיעאת ואיהם כמאמג'י, פעילי הג'יהאד האסלאמי, במבצע של הימ"מ שנערך בג'נין

לאחר שבמהלך סוף שבוע הקודם נלכדו ארבעה מתוך ששת המחבלים שברחו מכלא גלבוע, הלילה (אור ליום ראשון) נתפסו שני המחבלים האחרונים, מנדאל יעקוב אנפיעאת ואיהם כמאמג'י, ובכך הסתיים המצוד אחריהם שנמשך כמעט שבועיים. אמנם המרדף תם, אך המחדל ימשיך לרדוף את השב"ס, כשחקירת הבריחה ושורת הכשלים שקדמו לה נמצאת רק בתחילתה.

כוחות צה"ל, ימ"מ ושב"כ עצרו את שני המחבלים בעיר ג'נין שבצפון יהודה ושומרון, לאחר שהשניים נמלטו לשטחי הרשות הפלשתינית. לא היו נפגעים לכוחותינו במהלך המבצע. בנוסף לאניפיעאת וכמאמג'י, נעצרו במבצע שני סייענים.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, התייחס למעצר ואמר: "כשבועיים לאחר הבריחה מהכלא, וכשבוע לאחר שהצלחנו לשים את היד על 4 מחבלים בשטח ישראל, הצליחו הלילה לוחמי הימ"מ במבצע משותף יחד עם השב"כ וצה"ל לאתר את שני המחבלים הנותרים בבית בג'נין ולעצור אותם.

"מאז שנמלטו פעלה משטרת ישראל, בהובלת מחוז הצפון של המשטרה, בתגבור כוחות רבים, יחד עם שאר ארגוני הביטחון, בפריסה רחבה של אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, תוך מצוד מודיעיני, חקירתי ומבצעי והודות לשיתוף הפעולה יוצא הדופן בין כל הארגונים, משטרה, שב"כ וצה"ל הצלחנו יחד לסגור מעגל. ככל שהזמן חלף ידענו שמקום הימצאותם הוא בג'נין. נערכנו במשך מספר ימים לפעילות המורכבת, והלילה לאחר שהתקבל המידע לו חיכינו, ניתן האות לפעילות הכוחות כשבחזית לוחמי הימ"מ. מערכת הביטחון כולה ואנו, שוטרי ולוחמי משטרת ישראל המשטרה נמשיך לפעול באופן נחוש והתקפי למען ביטחון אזרחי ישראל".

איהם כמאמג'י בעת מעצרו, ללא קרדיט
מונדאל עניפאת בעת מעצרו, ללא קרדיט

כאמור, בין המחבלים שנלכדו נמצא איהם כמאמג'י, בן 35. תושב נפת ג׳נין ופעיל הג’יהאד האיסלאמי. היה מעורב בתכנון חטיפתו ורציחתו של הנער אליהו אשרי בן 18 מאיתמר בשנת 2006. הוא נשפט ל-15 שנה מאסר בפועל בגין מעורבתו בחטיפה, כאשר עצר והציע לנער טרמפ ברכבו וחטף אותו.

המחבל השני הוא מנדאל יעקוב אנפיעאת, בן 26. תושב הכפר יעבד בצפון השומרון ופעיל הג׳יהאד האיסלאמי. הוא נעצר לאחר שהשליך בקבוקי תבערה לעבר כוח צה״ל וכלוא מאז שנת 2019.

לפני שמונה ימים, בלילה שבין שבת לראשון, נתפסו המחבלים זכריא זביידי ומוחמד עראדה על ידי צוות לוחמים משותף של הימ"מ והשב"כ, ביישוב אום אל-גאנם שבהר תבור. אזרח שהתנייד בשטח עם טרקטורון ראה אנשים שנראו לו חשודים. הם ביקשו ממנו טרמפ, אך הוא אמר שהוא לא יכול בגלל שהוא עם טרקטורון. כעבור שעה הוא פגש אותם שוב, מה שהדליק אצלו נורה אדומה, והוא דיווח על כך למשטרה. בסביבות השעה 05:00 הגיעו הגששים לחניון המשאיות באום אל-גאנם וראו בו את עארדה ישן בתוך משאית ואת זביידי מתהלך תשוש, צולע ולא חמוש לכיוון מאורה שנמצאת במרחק של כ-15 מטרים מהמשאית. אז הקפיצו הגששים כוח ימ"מ - שלא נותר לו אלא לאזוק את שני המבוקשים, שלא התנגדו.

כמה שעות קודם לכן, נלכדו יעקוב קאדרי ומוחמד עארידה, שניהם פעילי הג'יהאד האסלאמי, סמוך לנצרת. המחבלים נתפסו לאחר שהגיעו לבית משפחה בנצרת, דפקו על דלתה וביקשו אוכל וסיוע. בני המשפחה אמנם לא זיהו את השניים, אך סירבו לעזור להם והזעיקו את המשטרה. לאחר שהמשפחה סירבה לסייע להם, השניים נמלטו, וכוחות המשטרה החלו בסיורים נרחבים אחריהם - בסיוע כלבים ומסוקים, והם נעצרו כ-45 דקות לאחר האירוע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר