"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

היום
שיתוף כתבה
אין דרך אחרת מול איראן: הפתרון שאיש לא רוצה לשמוע עליו
המערכה מול איראן מתבררת, ככל שחולפים הימים, ככזו שלא רק שאינה מפילה את המשטר - אלא שבלא מעט מובנים אף מחזקת אותו • לאיראן הצלחות רבות וכל זאת תוך מניעת סימני ערעור פנימי משמעותיים, מהפגנות ועד עריקות • פרשנות
טילים איראניים מוצגים לראווה ברחובות טהרן. צילום: רויטרס

אין דרך אחרת מול איראן: הפתרון שאיש לא רוצה לשמוע עליו

המערכה מול איראן מתבררת, ככל שחולפים הימים, ככזו שלא רק שאינה מפילה את המשטר - אלא שבלא מעט מובנים אף מחזקת אותו • לאיראן הצלחות רבות וכל זאת תוך מניעת סימני ערעור פנימי משמעותיים, מהפגנות ועד עריקות • פרשנות

דני סיטרינוביץ'
, עודכן
0

Your browser doesn’t support HTML5 audio

איך מסיימים את המלחמה עם איראן? המערכה מול איראן מתבררת, ככל שחולפים הימים, ככזו שלא רק שאינה מפילה את המשטר - אלא שבלא מעט מובנים אף מחזקת אותו.

איראן מצליחה לשמר שליטה במרחב הימי ובמיצרי הורמוז, מפגינה עמידות מול ישראל וארה״ב, שומרת על מלאי של כ-440 ק״ג אורניום מועשר ל-60%, ממשיכה לפגוע בתשתיות אנרגיה, מקיימת קצב אש יציב של טילים וכטב"מים - וכל זאת תוך מניעת סימני ערעור פנימי משמעותיים, מהפגנות ועד עריקות.

מוחמד באקר קאליבאף קורא "מוות לישראל" ו"מוות לאמריקה" בפרלמנט האיראני %2F%2F ללא

במילים אחרות: שורה של הישגים אופרטיביים של הצד התוקף עלולה להוביל דווקא לתוצאה אסטרטגית גרועה יותר. זהו פרדוקס מסוכן. המשך המערכה באותה מתכונת אינו מקרב את השגת מטרותיה - אלא להפך. מלחמת התשה היא בדיוק הסביבה האסטרטגית שמשרתת את איראן.

מן העבר השני, הסלמה משמעותית, בין אם תקיפה רחבה של תשתיות או מהלך יבשתי, תוביל כמעט בוודאות לתגובה איראנית חריפה, שתפגע קשות במשק האנרגיה העולמי ובמדינות המפרץ.

מכאן נובע הצורך במוצא מדיני. לא כזה שמנסה למקסם הישגים - משום שאיראן, הנתונה בתחושת הישג, לא תסכים לכך - אלא כזה שמתמקד בסוגיה אחת, הקריטית באמת: הגרעין.

שר החוץ האיראני עבאס ערקאצ'י בלבנון, צילום: AFP

יש להכיר במציאות: כל עוד המשטר האיראני קיים, לא ניתן למנוע ממנו בניין כוח קונבנציונלי. אפשר לעכב, אולי אפילו משמעותית - אך לא למנוע. הידע קיים, היכולות קיימות, והנחישות קיימת. לכן,השאלה האמיתית אינה כיצד למנוע מאיראן להתחזק - אלא כיצד למנוע ממנה להפוך לאיום קיומי. והתשובה לכך עוברת דרך סוגיית הגרעין.

אם לא ניתן להסיר בכוח את מלאי האורניום המועשר בדגש על אותם 449 ק"ג ל-60% - יש לחתור להסכם שממוקד בסוגיה זו, גם במחיר של קבלת המשך קיומו ואף התחזקותו של המשטר. החלופה השניה היא ללכת עד הסוף - מהלך שמטרתו הפלת המשטר, במחיר עצום, ביטחוני, כלכלי ומדיני וגם אז אין בטחון בהצלחתו.

אין דרך שלישית ואי אפשר לאחוז במקל בשני קצותיו. או הסכם ממוקד גרעין, או מערכה רחבה על כל משמעותיה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...