תא"ל גולדפוס ללוחמים שהשתתפו במבצע ארנון: "גאה בכם, אם הייתי יכול, הייתי מחבק כל אחד מכם"

לאחר שחיסלו כ-100 מחבלים ותקפו יותר מ-100 תשתיות טרור, כוחות אוגדה 98 השלימו את משימתם במרכז הרצועה • לוחמי יהל״ם חקרו והשמידו שתי מנהרות התקפיות שצה"ל חשף, שהיו כל אחת באורך של כקילומטר והשמידו מעל 2 קילומטרים של תת-קרקע התקפי

תא"ל גולדפוס ללוחמים: "אני גאה בכם, אוהב אתכם ואם הייתי יכול הייתי מחבק כל אחד מכם"// דובר צה"ל

כוחות אוגדה 98 שהשתתפו ותמכו בהצלחת מבצע ארנון לחילוץ ארבעת החטופים משבי החמאס, השלימו את ההתקפה האוגדתית המשולבת במזרח דיר אל בלאח ובמזרח אל בוריג׳ בעל ובתת קרקע.

תא"ל גולדפוס, מפקד עוצבת האש בשיחה מרגשת עם הלוחמים שעזרו בהצלחת מבצע ארנון, צילום: דובר צה"ל

הכוחות איתרו אמצעי לחימה, חיסלו כ-100 מחבלים, תקפו יותר מ-100 תשתיות טרור, והשמידו עשרות תשתיות טרור ומרחבי שיגור הסמוכים ליישובי העוטף.

צוותי הקרב של חטיבה 7, כפיר ולוחמי יחידת יהל״ם איתרו בהכוונה מודיעינית ובאופן מהיר מספר פירי מנהרות. לוחמי יהל״ם חקרו והשמידו את שתי המנהרות, שהיו כל אחת באורך כ-קילומטר והשמידו מעל 2 קילומטרים של תת-קרקע התקפי. במנהרות אותרו חדרי שהיה ומספר אמצעי לחימה שהושמדו.

הגילוי וההשמדה: צה"ל חשף מנהרה התקפית - צפו בתיעוד// דובר צה"ל

כוחות אוגדה 98 ובניהם צוותי הקרב של חטיבת צנחנים, כפיר, שבע ולוחמי יהל״ם ביצעו מגוון פעולות שתרמו להצלחת ביצוע מבצע ארנון. צוות הקרב של חטיבת הצנחנים ביצע את פעולת חילוץ החטופים ועימם כוחות הימ״מ והשב״כ, מהרכבים, לאחר שחולצו על ידם משבי החמאס בפעולה הנועזת.

מנהרה התקפית שחשף צה"ל במרכז הרצועה, צילום: דובר צה"ל
לוחמי צה"ל במרכז הרצועה. 100 מחבלים חוסלו ו-100 תשתיות טרור הושמדו, צילום: דובר צה"ל

בנאום מרגש בפני לוחמי סיירת גבעתי וצנחנים לאחר המבצע, אמר מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס: ״כוח של הימ״מ והיחידה המבצעית של השב״כ חילצו את ארבעת החטופים איתנו במעטפת. יש עוד 120 חטופים בעזה ואנחנו לא נעצור עד שנביא אותם הביתה, אנחנו מחויבים גם להשמיד את האויב בעל ובתת קרקע. ככה עשינו שמונה חודשים וככה נמשיך, ממשיכים קדימה ודוחפים בכל הכוח. אם הייתי יכול לחבק כל אחד מכם הייתי עושה את זה, אני גאה בכם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר