צה"ל מצמצם לוחמים בכיתות הכוננות בחלק מיישובי הצפון; הרב"שצים: "החלטה הזויה"

צמצום הכוחות יחול על חלק מיישובי הצפון שאינם צמודי גדר • בצבא מסבירים כי המהלך נעשה על מנת לשמר אורך נשימה, כשירות הכוחות ורציפות תפקודית • הארגון המאגד את הרב"שצים, מבית ההסתדרות הלאומית: "במקום להוקיר ולהכיר ברבש"צים כעובדי משרד הבטחון, השר גלנט מוסיף חטא על פשע ומאשר את המחדל הזה"

הרמטכ"ל הרצי הלוי בסיור והערכת מצב בגבול לבנון . צילום: דובר צה"ל

מספר החברים בכיתות הכוננות הנמצאים בשירות מילואים פעיל בחלק מיישובי הצפון אשר אינם צמודי גדר יצומצם - כך הוחלט בצה"ל. ההחלטה מעוררת ביקורת בקרב הרב"שצים שטוענים כי מדובר "בהפקרות מוחלטת".

שר הביטחון גלנט בצפון. "כלל חברי כיתות הכוננות ישארו עם ציודם האישי, על מנת לאפשר את הפעלתם בעת הצורך באופן מיידי", צילום: דובר צה"ל

בצבא מסבירים כי המהלך נעשה "על מנת לשמר אורך נשימה, כשירות כוחות ורציפות תפקודית". ככלל, מסבירים בצה"ל: "אין שינוי בגודל כיתות הכוננות ביישובים המפונים אשר סמוכי גבול בגליל ובגולן".

עוד הוסיפו בצה"ל, כי כלל חברי כיתות הכוננות ישארו עם ציודם האישי, על מנת לאפשר את הפעלתם בעת הצורך באופן מיידי. במסגרת תפיסת ההגנה המרחבית, יישובי הצפון מוגנים על ידי מערכות הגנה שונות לצד מחלקות ההגנה ופעילות שוטפת של כוחות צה"ל במרחבים השונים.

"גלנט מוסיף חטא על פשע"

כאמור, החלטת הצבא לא עברה בשקט בקרב ארגון הרב"שצים הארצי מבית ההסתדרות הלאומית המאגד את הרב"שצים ברחבי המדינה. "הכתובת על הקיר, ונראה שראשי מערכת הבטחון עוד לא השכילו להבין כי מדינת ישראל נמצאת בקרב על חייה", אמרו.

חברי כיתת הכוננות במושב אביבים בגליל העליון, צילום: .

לדבריהם, "מדובר בהחלטה הזויה שאין לה אח ורע עם המציאות. במקום להוקיר ולהכיר ברבש"צים כעובדי משרד הבטחון, השר גלנט מוסיף חטא על פשע ומאשר את המחדל הזה. מיליון אזרחי ישראל בצפון ובדרום ימשיכו להיות מופקרים בעקבות החלטה זו. לא ניתן לאף אזרח ישראלי להפוך לבשר תותחים. הגיע הזמן שהשר גלנט יבוא ויחליף את הרבש"צים ואת חברי כיתות הכוננות. מדובר בהפקרות מוחלטת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר