חנן הותיר שני ילדים, מישל לא יפגוש את נכדיו ואוריון נרצח עם זוגתו שני לוק: סיפורי החטופים שגופותיהם חולצו

מישל ניסנבאום יצא לחלץ את נכדתו בת ה-4 שהייתה יחד עם אביה המשרת כקצין קבע בבסיס ברעים, אך שם אבד הקשר עימו • חנן יבלונקה שהיה אמור לחגוג 42, תועד בפעם האחרונה במצלמות האבטחה בחניון המסיבה ברעים • אוריון הרננדז נרצח יחד עם בת זוגו שני לוק, שגופתה חולצה מעזה בשבוע שעבר

אוריון הרננדס ראדו, מישל ניסנבאום וחנן יבלונקה, שגופותיהם אותרו היום. צילום: באדיבות המשפחה

צה"ל התיר לפרסום הבוקר (שישי) כי במבצע חילוץ בשכונת ג'יבאליה בעזה, אותרו וחולצו שלוש גופות של חטופים - חנן יבלונקה, אוריון הרננדז ומישל ניסנבאום. נציגי צה״ל מסרו במהלך היום הודעה למשפחותיהם. 

נרצח עם חברו כדורגלן העבר

חנן יבלונקה, אב לשני ילדים ותושב תל אביב, השתתף במסיבת הנובה ב-7 באוקטובר, ובתחילת ינואר הוכרז רשמית כחטוף אחרי 90 יום של אי ודאות.

חנן יבלונקה, צילום: ללא קרדיט

בדצמבר האחרון יבלונקה אמור היה לחגוג יום הולדת 42. התיעוד האחרון שלו היה במצלמות האבטחה ברעים כשהוא צועד בחניית הרכבים. הכדורגלן לשעבר, ליאור אסולין ז"ל, חברו הטוב, היה איתו ברכב, ונרצח.

חנן נרצח בנובה יחד עם חברו, כדורגלן העבר ליאור אסולין, צילום: ניר קידר

לפני כחודש פורסם מכתב של אחותו אביבית ב"ישראל היום": "זה אחי הקטן, ובכל יום החוסר רק גדל. הרצון לתת לו חיבוק מתעצם, להגיד לו שאני אוהבת אותו, וכל זה רק מתרחק ומתרחק. אז אני שואלת מתי תחזור, אחי הקטן? אוהבת אותך מאוד".

אביו של חנן יבלונקה עם שלט של בנו, צילום: קוקו

נרצח יחד עם בת זוגו

אוריון הרננדז, בן 31, הוא אבא לילדה קטנה, אזרח מקסיקו, ובן זוגה של שני לוק ז״ל, שגופתה חולצה מעזה בדיוק שבוע קודם לכן. אוריון נחטף לעזה על ידי החמאס מפסטיבל נובה בשבעה באוקטובר.

אוריון הרננדז עם זוגתו שני לוק זכרונם לברכה, צילום: ללא קרדיט

חבריו שהיו איתו במסיבה וניצלו מהמתקפה סיפרו שהתקשרו לטלפון שלו באותה השבת, ומחבל חמאס ענה לשיחה ואמר שאוריון בסדר, שהוא בחיים ומצבו טוב, אבל יישאר בשבי עד להודעה חדשה.

יצא לחלץ את נכדתו - ונחטף

מישל ניסנבאום בן ה-59 משדרות, אב לשתי בנות, נחטף לעזה כשיצא להציל את נכדתו בת ה-4 וחצי. מישל עלה לישראל בגיל 13, כאשר הוריו נשארו בברזיל. הוא עבד כטכנאי מחשבים וכמדריך בחוות "שביל הסלט", ועשה קורס למורי דרך.

ב-7 באוקטובר יצא מביתו בשדרות ונסע לחלץ את נכדתו שהייתה יחד עם אביה המשרת כקצין קבע בבסיס ברעים. בשלב כלשהו מישל חדל מלענות לשיחות הטלפון ומאז לא נודע מה עלה בגורלו. לפי הערכות מישל עבר בעיקול מפלסים ושם נתקל במחבלים.

במשך 60 ימים משפחתו לא ידעה מה עלה בגורלו עד שהתבשרה כי הוא נחטף ומוחזק בשבי חמאס. הנכדה הקטנה חולצה מהבסיס שעות מאוחר יותר. המסמכים האישיים של מישל הוצגו בסרטון שפרסם חמאס.

ובזמן שהיה בשבי חמאס, למישל ניסנבאום נולד נכד בשם עוז, אותו הוא לא יזכה לפגוש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר