דובר צה"ל מתנצל בפני התצפיתניות החטופות: "ב-7 לאוקטובר צה"ל נכשל במשימתו להגן" // דובר צה"ל

הגרי מבקש סליחה מהתצפיתניות: "אי אפשר שלא להביט לכן בעיניים ולחוש את הכאב"

דובר צה"ל התייחס לתיעוד החטיפה מבסיס נחל עוז: "אני יודע שהסרטון מעלה שאלות קשות ובראשן 'איך דבר כזה קרה?'. עלינו בצה"ל האחריות לספק תשובות מעמיקות לשאלות הללו" • על הלחימה ברפיח ובג'באליה: "עד כה הרגנו יותר מ-180 מחבלים ברפיח, השמדנו רקטות, הלחימה עצימה ומתקיימים קרבות קשים"

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי נשא היום (חמישי) הצהרה לתקשורת, אשר בתחילתה פנה לתצפיתניות שנחטפו מבסיס נחל עוז וביקש את סליחתן: "אי אפשר שלא להביט לכן בעיניים ולחוש את האימה מהאכזריות הבלתי נתפסת. אי אפשר לא להתרגש מאומץ הלב וקור הרוח שלכן. הסרטון הזה הוא תזכורת לחובה שלנו להחזיר את החטופים הביתה. אנחנו לא נוותר עד שתשובו אלינו. אנחנו נלחמים ונמשיך להילחם להשבת כל החטופים הביתה מהר ככל הניתן".

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי, צילום: צילום מסך מתוך אתר צה"ל

עוד הוסיף תא"ל הגרי: "אני יודע שהסרטון מעלה שאלות קשות ובראשן 'איך דבר כזה קרה?'. עלינו בצה"ל האחריות לספק תשובות מעמיקות לשאלות הללו קודם למשפחות וגם לכל הציבור. ב-7 באוקטובר צה"ל נכשל במשימתו להגן. האחריות לתקן משמעותה להבטיח שלא יהיה עוד שבעה באוקטובר באף אחד מהגבולות שלנו".

דובר צה"ל התייחס גם ללחימה בעזה: "שלוש אוגדות לוחמות בעזה. צה"ל חיסל את מפקד גדוד בית חאנון. הוא היה אחראי על שיגורי פצצות מרגמה. בבית חאנון נלחם גדוד נצח יהודה שמעמיק את הישגנו. אוגדה 99 אוחזים במסדרון ויוצאים ליזומות ופעולות. עד כה הרגנו יותר מ-180 מחבלים ברפיח. השמדנו רקטות, הלחימה עצימה ומתקיימים קרבות קשים ולצערנו יש חללים ופצועים".

מתוך סרטון חטיפת התצפיתניות, צילום: .

בנוגע למצב בצפון הארץ וביו"ש אמר הגרי: "בצפון, אנחנו ממשיכים לפגוע במחבלי חיזבאללה. חיסלנו בשבועות האחרונים שורה של מחבלים ובכירים בארגון. בפיקוד המרכז הושלם מבצע לסיכול טרור בג'נין בן 40 שעות. המבצע בג'נין מצטרף לעשרות מבצעים ופעולות ביו"ש". 

בנוגע להתרעה של אמ"ן לראש הממשלה אמר דובר צה"ל: "אנחנו עורכים תחקיר צה"לי וייערכו תחקירים חיצוניים. צה"ל מחויב לפעול בשקיפות ולתת מענה לחופש המידע". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו