שרק ישובו הביתה: אלו סיפורי התצפיתניות הנראות בסרטון המצמרר

מתוך שבע תצפיתניות שנחטפו לעזה - חמש עדיין בשבי • אגם ברגר, לירי אלבג, דניאלה גלבוע, קרינה ארייב ונעמה לוי נמצאות בידי חמאס כבר 229 יום

סרטון חטיפת התצפיתניות

שבע תצפיתניות נחטפו בשבעה באוקטובר מבסיס נחל עוז. בסרטון החטיפה שפורסם היום (רביעי) לבקשת משפחותיהן, נראות חמש - אגם ברגר, לירי אלבג, דניאלה גלבוע, קרינה ארייב ונעמה לוי, שנמצאות בשבי כבר 229 יום. אלו סיפוריהן.

מתוך סרטון חטיפת התצפיתניות, צילום: .

אגם ברגר 

אגם ברגר, בת ה- 19, היא אחות תאומה ללי-ים, שנולדה שתי דקות לפניה. היא נגנית כינור מחוננת שמנגנת מגיל 8. היא נחטפה יחד עם תצפיתניות אחרות מנחל עוז. היא הספיקה להיות רק יום אחד בתפקיד.

מירב, אימה סיפרה במרץ האחרון ש"אגם הייתה צריכה להיות משובצת בכלל בכרם שלום. ברגע האחרון החליפו לה את השיבוץ לנחל עוז. ביום חמישי היא נסעה לבסיס. שלחתי לה סרטון בו הקלטנו לה את ברכת הדרך שלנו. יום למחרת, כאשר היא יום אחד בלבד בתפקיד תצפיתנית בנחל עוז, היא נחטפה באכזריות.

אגם ברגר, צילום: ללא קרדיט

אגם שלחה להוריה מסרים מהשבי עם החטופה ששוחררה אגם גולדשטיין, ששהתה איתה לתקופה. גולדשטיין סיפרה להורים, כי הבת שלהם שומרת על השבת גם בשבי. היא תיארה כיצד מחבלי החמאס הורו לאגם לבשל אוכל, אולם היא, עמדה בתוקף על שלה וסירבה לחלל את השבת. היא אף ביקשה למסור יום הולדת שמח לאביה שרק מחכה שתחזור אליו.

לפני חודשיים חגגה המשפחה בר מצווה לעילאי, אחיה הצעיר של אגם. אז אמר ל"ישראל היום": "קשה לי מאוד לחגוג בלי אגם אחותי הגדולה, גם בתסריטים הכי גרועים לא דמיינתי שכך ייראה היום החשוב הזה. קשה לי מאוד, אני עצוב מאוד. היא חסרה לנו, בלעדיה זה לא אותו הדבר".

לירי אלבג

לירי אלבג ציינה את יום הולדתה ה- 19 בשבי. אחיותיה רוני (25) ושי (22) מספרות כי מאז ומתמיד ימי הולדת היו בין הדברים האהובים עליה. היא בחורה שמחה שתמיד שמה לב לכל פרט קטן: "היא תמיד מפעילה את כל הבית חודש שלם מראש לקראת אירוע גדול לכל החברות שלה. והיא תמיד דואגת שהכל יהיה מעוצב, ועם האוכל שהיא אוהבת" לאחיותיה עוד יש תקווה שאת יום הולדתה ה- 20 יחגגו כולם יחד איתה, בתאילנד.

לירי אלבג, צילום: ללא

לירי היא בחורה אופטימית וחזקה, אנשים שחזרו מהשבי במסגרת עסקת החטופים הראשונה, ופגשו שם את לירי, סיפרו למשפחתה על התנאים בהם היא מוחזקת. אז ציינו: "מסרו לנו שהיא אוהבת אותנו, שהיא בסדר ומתגעגעת. הבנו שחשוב לה שנדע שהיא בחיים. היא מכירה את המשפחה שלנו ויודעת שלא נפסיק לעשות להילחם עבורה. היא ביקשה שלא נשכח אותה ואת שאר החטופים, שלא נפסיק להילחם".

דניאלה גלבוע

דניאלה גלבוע נחטפה מנחל עוז, בבית מחכה לה משפחתה ובן הזוג שלה בשבע השנים האחרונות, רועי דדון. באחרונה בזמן שדניאלה חטופה בידי חמאס הוא הציע לה נישואים. אמה אורלי סיפרה לאחר מכן כי "דניאלה ורועי חברים מכיתה ז', שניהם למדו במגמת מוזיקה בבית הספר. שבוע אחרי אותה שבת שחורה הם היו אמורים לצאת לצימר לחגוג שבע שנות חברות. היא מאוד ציפתה לחגוג את סוף השבוע הזה. לפני מספר שבועות עשינו הכנסת ספר תורה אל הבית, הרב שניהל את האירוע הבין שרועי חבר שלה כבר 7 שנים, הוא שאל אותו אם כבר הציע לה נישואין והציע שרועי יציע לה - והוא הציע לה, עכשיו מחכה שתחזור".

דניאלה גלבוע, צילום: ללא

דניאלה סיימה תיכון במגמת מוזיקה בהצטיינות, היא אף הקליטה מספר שירים שמחכים להתפרסם כשתחזור. מאז חטיפתה נלחמת אורלי להשיב את בתה הביתה, נעה בין תקווה גדולה לייאוש היא מודה שלא חשבה שתצטרך כל כך הרבה כוחות למאבק הארוך: "בימים הראשונים לאחר החטיפה אמרתי לעצמי שאין מצב שנותנים לאירוע בסדר גודל כזה להמשך יותר מכמה ימים ולא חשבתי שנגיע לחודשים בשבי. אני מבקשת ממקבלי ההחלטות - תחשבו על הבנות שלכם, כאילו הן נמצאות שם עכשיו וככה תקבלו את ההחלטה. תעשו מה שצריך להחזיר את החטופים כי אין להם זמן"

קרינה ארייב

קרינה ארייב מירושלים התקשרה בבוקר שבעה באוקטובר לאחותה סשה ואמרה לי שהיא נכנסת עם חברותיה למרחב המוגן. "לאט־לאט כשעברו הדקות היא סיפרה שיש מחבלים באזור, ואז בטלפון ממש היה אפשר לשמוע את הקולות שלהם, את הירי, וככה אנחנו מדברות בטלפון והיא נפרדת ממני, אומרת לי שהיא אוהבת אותי, שאני אמשיך לחיות, לשמור על ההורים שלנו, ושם הסתיימה השיחה".

קרינה ארייב, צילום: ללא

במשפחה מספרים על ילדה תמימה ועדינה, כזו שתמיד דואגת למשפחה ולהורים. "מבחינתה משפחה וחברים זה במקום הראשון בסדר העדיפויות". עוד סיפרה עליה אחותה: "ככל שאנחנו רואים את הלחימה נמשכת אנחנו חוששים. קרינה יצירתית ומוכשרת, אוהבת לצייר, לשיר, לרקוד ורוצה להתפתח בעולם היופי. היא אוהבת לעזור לאנשים ויש לה חלום ללמוד פסיכולוגיה וסוציולוגיה. יש לה יכולת לשמוע אנשים, להקשיב להם, להיות כתף תומכת".

נעמה לוי

נעמה לוי נחטפה בידי מחבלי חמאס בשבת השחורה, קשה היה לפספס את התמונות שלה עם הבגדים המוכתמים בדם מובלת על ידי מחבלים לג'יפ צבאי שלקח אותה ואת חברותיה לעזה. משפחתה סיפרה על ספורטאית שקטה ונחושה, מלאת חמלה ורגש. נערה אופטימית, שחלמה להפוך את העולם למקום טוב יותר. נערה שמאמינה בטוב בבני אדם.

נעמה לוי, צילום: פרטי

ד"ר איילת לוי שחר, אמא של נעמה אמרה בכנס של "ישראל היום": "שמי איילת ואני אימה של נעמה לוי בת ה־19, אני גם אימא של עמית בן 21, מיכלי בת 16 ועומרי בן 11.5," אמרה בפתח דבריה."את נעמה שלי כולכם מכירים. ראיתם את סרטון החטיפה של הילדה שלי, ואולי כמוני הסטתם מבטכם בכאב, אבל ראיתם אותה נגררת בשיער הארוך והיפה בחלקו האחורי של ג׳יפ בעזה לבושה בפיג'מה, אזוקה, מדממת, פצועה, יחפה ומפוחדת אלו רגעים איומים שהפכו את נעמה לבת של כולנו"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר