הותר לפרסום: שלושה חיילי צה"ל נפלו בקרבות בג'באליה

סרן ישראל יודקין מכפר חב"ד, סמ"ר אלי אליהו אמסלם מרעננה ורס״ר (מיל׳) גדעון חי דירוא נפלו בשני אירועים שונים בלחימה בצפון הרצועה • בתקריות נפצעו שלושה חיילים נוספים, אחד מהם באורח קשה

.. צילום: .

שלושה לוחמי צה"ל נהרגו בקרבות בצפון רצועת עזה, כך הותר היום (רביעי) לפרסום.

סרן ישראל יודקין (כפר חב"ד, 22) קצין בגדוד 97 (נצח יהודה) בחטיבת כפיר; סמ"ר אלי אליהו אמסלם (רעננה, 21), לוחם בגדוד 97, ורס"ר (מיל׳) גדעון חי דירוא (תל אביב, 33), לוחם ביחידת יהל"ם מהנדסה קרבית.

הלוחמים נהרגו בשני אירועים שונים. סרן ישראל יודקין וסמ"ר אליהו (אלי) חיים אמסלם נהרגו כתוצאה מירי צלף, והם הנופלים הראשונים מגדוד נצח יהודה. רס״ר (מיל׳) גדעון חי דירוא ז״ל נהרג כתוצאה מפיצוץ מטען במבנה.

באירועים נפצעו שלושה חיילים נוספים, אחד מהם באורח קשה.

תיעוד מפעילות גדוד נצח יהודה במרחב בית חאנון (ארכיון) \\ דובר צה"ל

סרן ישראל יודקין

סרן ישראל יודקין, בן 22 מכפר חב"ד, סמ"פ בגדוד נצח יהודה. הוא הותיר אחריו שני הורים טובה וציפי. 

בחודש הבא אמור היה יודקין לחגוג יום הולדת 23. את הבשורה הקשה על נפילתו, קיבל אביו, טוביה, בניו יורק, בדיוק כשקם משבעה על אביו. כעת הוא בדרך לישראל, להלוויה של בנו.

סרן ישראל יודקין, צילום: ללא

יודקין הוא אחד משמונה ילדים, ארבעה מהם משרתים בצבא מאז פרוץ המלחמה. חברים מספרים עליו כי היה בעל לב זהב, אהב לעזור לכל אחד, והיה מפקד נערץ על פקודיו בגדוד נצח יהודה., צעיר כריזמטי ויפה שאהב אהבה גדולה את המדינה.

לי, ששירת עם יודקין, ספד לו: "אזכור לנצח את הפעילויות שעשינו ותכננו, את עמדות הטנקים שהמצאנו ועזרת לי ליישמן כדי לדפוק את הנאצים במארב, את הצחוקים, הישיבות עד הבוקר, את ההקפצות כשחשבנו שחמאס עומד לעשות עוד שבעה באוקטובר וישר רצנו לעמדות כדי לדפוק אותם, את החברות, הרעות, המקצועיות, החתירה האדירה שלך למגע עם האויב הנאצי, את הידיעה והביטחון שכשאתה וברוך אחראים על הגזרה אנחנו נעמוד בכל משימה. אחד הקצינים התותחים, מקצועיים, חכמים, מצחיקים אמיצים לוחמניים, יצירתיים, שאי פעם פגשתי".

סמ״ר אלי אליהו אמסלם

סמ"ר אלי אליהו אמסלם בן 21 תושב רעננה, לוחם בגדוד נצח יהודה. הוא עלה עם משפחתו לארץ מצרפת בשנת 2015, והוא בוגר תיכון אמי"ת כפר בתיה בעיר. הותיר אחריו במותו הורים, ג'ק ואלכסנדרה ואחים יחזקאל וגילה.

סמ"ר אלי אליהו אמסלם,

הרב יוני ברלין מנהל אמית כפר בתיה ברעננה בו למד אלי אליהו אמסלם סיפר על "נער נפלא, שרצה לתרום לחברה, להגן על המדינה ועל עם ישראל ושילם על כך בחייו".

איזבל סוויד המחנכת של אלי בתיכון מספרת על הנער שלא ויתר אף פעם. "אלי היה נער מהמם בעל חיוך כובש שלא ויתר לעצמו אף פעם למרות קשיי השפה וקשיי ההסתגלות כעולה חדש הוא סיים את לימודיו בהצלחה וזכה לתעודת בגרות איכותית. תלמיד שחלם להיות חייל קרבי, נער שאהב ללמוד תורה והלך תמיד עם חיוך על השפתיים"

עדי צוברי, המנהלת והיועצת: "אלי היה אהוב על כל החברים, הוא אהב לטייל בארץ, היה מחובר בכל מאודו לתורה, למצוות והיה פעיל בבית חב"ד הפועל בקהילת העולים מצרפת ברעננה, בית הספר מחבק את הוריו ואת כל המשפחה בשעה כה קשה".

סמ״ר אליהו (אלי) חיים אמסלם ז״ל באחת ההפוגות במלחמה

רס״ר (מיל׳) גדעון חי דירוא

בן 33, מתל אביב, לוחם ביחידת יהל״ם, חיל ההנדסה הקרבית, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. הוא היה עו"ד במשרד הירש פלק ושות'.

רס"ר (מיל׳) גדעון חי דירוא, צילום: ללא
 
אחד מחבריו הטובים כתב ברשתות החברתיות: "בלתי נתפס שאתה לא פה. גידי, פחדתי עליך כל המלחמה הארורה הזו. איזה אסון שהפחד שלי התממש. תנוח בשלום, אדם נפלא, מצחיק, חכם וטוב שכמוך. הייתה לי הזכות לעבוד איתך ולקרוא לך חבר. אתגעגע מאוד".
 
מבית החולים איכילוב נמסר: "המרכז הרפואי תל אביב איכילוב כואב את נפילתו של רס״ר (מיל׳) גדעון חי דירוא, בנו של פרופ׳ ארי דירוא, מנהל היחידה לאף אוזן גרון ילדים באיכילוב. משפחת איכילוב מחבקת ומחזקת פרופ׳ דירוא ומשפחתו בשעה קשה זו. יהי זכרו ברוך".
 
בהכנת הידיעה השתתפה לילך שובלטעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר