דיווח: המצרים הגישו לחמאס תנאים שונים - והפילו את העסקה; הרמטכ"ל: "אמרנו שהמלחמה תהיה ממושכת, רוצים להביא חטופים הביתה"

גלנט: "אין לאף אחד זכות לבקר את הדרך בה אנו נלחמים" • דיווח: כטב"מ ישראלי תקף פעמיים בדרום לבנון • בלינקן על הצווים בהאג: "נעבוד עם הקונגרס למהלך נגד בית הדין" • זוהו מספר נפילות בשטחים פתוחים בברעם • צה"ל הרס את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בחרמש • הפלשתינים מדווחים על 7 הרוגים בפעילות צה"ל בג'נין • אזעקת נשמעו באזור אשקלון - רקטה אחת יורטה

הרמטכ"ל: "אמרנו שהמלחמה תהיה ממושכת, רוצים להביא חטופים הביתה" // דובר צה"ל

היום ה-228 למלחמה: בני משפחות חטופים דרשו היום (שלישי) להיפגש עם הקבינט הביטחוני באופן דחוף. במהלך פעילות צה"ל הג'נין, הכוחות הרסו את ביתו של אחמד ברכאת שביצע את פיגוע הירי בחרמש. בכיר מצרי אמר כי קהיר מכבדת הסכמים, אך זה לא ימנע ממנה לפעול כדי לשמור על ביטחונה הלאומי ועל הזכויות ההיסטוריות של הפלשתינים.

הלוחמים של חטיבות גבעתי, 401, קומנדו וחטיבה 12 פושטים על תשתיות טרור // דובר צה"ל

עדכונים שוטפים

04:11: אחד היועצים הבכירים של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, רוברט אובריאן אמר כי ארה"ב צריכה להטיל סנקציות של עיכול חשבונות בנק וכניסה לארה"ב על בכירים בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, עקב ההחלטה לבקש שיוצאו צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. כך דווח הלילה ברויטרס.

02:58: שר החוץ הסיני, וואנג יי, אמר בפגישה של מועצת שרי החוץ של ארגון שיתוף הפעולה של שנגחאי לאחר ברקע מותו של נשיא איראן ראיסי: "סין תמשיך לחזק את שיתוף הפעולה האסטרטגי עם איראן ולעשות מאמצים לשלום אזורי ועולמי".

00:59: רויטרס: ממשלת אירלנד תכריז היום על הכרתה בעצמאותה של "מדינת פלשתין".

00:43: דיווחים ערביים: תקיפות מאסיביות של מסוקי קרב באזור רפיח. 

התקיפות ברפיח, צילום: רשתות ערביות

23:40: אזעקות באצבע הגליל - מדובר באזעקות שווא.

23:24: שר הביטחון יואב גלנט, השר בני גנץ והשר גדי איזנקוט, אישרו לקיים פגישה עם נציגי משפחות החטופים עוד לפני פגישת קבינט המלחמה שתתקיים מחר.

23:20: המודיעין המצרי שינה את תנאי ההצעה להפסקת אש, מה שמנע בסופו של דבר הגעה לעסקה בין חמאס לישראל, כך דווח הלילה  ב-CNN מפי שלושה מקורות המעורים בפרטים.

לפי הדיווח, ההסכמה שהביע חמאס לעסקה ב-6 במאי - הייתה לתנאים שלא היו מוכרים לאמריקנים ולקטארים. הדבר עורר זעם רב בארה"ב, קטאר וישראל. "עבדו עלינו", אמר ל-CNN אחד המקורות.

שחרור החטופים בפעימה השלישית (ארכיון), צילום: רשתות ערביות

22:32: מזכיר המדינה האמריקני בלינקן אמר כי מספר מדינות יכולות למלא תפקיד מרכזי, "לפחות על בסיס ביניים", כדי לספק אבטחה בעזה שלאחר המלחמה.

.22:29: הפנטגון אמר כי נוצרו נתיבי תנועה חדשים עבור הסיוע ההומניטרי לרצועה, וכי כעת הוא מועבר ישירות מאזורי הכינוס למחסנים בעזה.

20:02: צה"ל תקף שורת יעדי טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בארבעה מרחבים שונים בדרום לבנון.

צה"ל תקף בארבעה מרחבים שונים בדרום לבנון // קרדיט: דובר צה"ל

20:31: הרמטכ״ל הרצי הלוי: "אמרנו בהתחלה שהיא תהיה ממושכת. התחפרו כאן שנים להגנה, ולא מפרקים את זה בשבוע וגם לא בחודש. המשימה היא להרוג כמה שיותר מפקדים, כמה שיותר מחבלים, להשמיד את התשתיות.

הלחץ הזה, יעזור לנו גם ללחוץ להביא חטופים חיים ואנחנו מוכנים לעשות גם מבצעים מסוכנים ומסובכים כדי להביא גופות של חטופים שלנו חזרה לקבר ישראל. אנחנו רוצים להביא את החטופים שלנו חיים הביתה, ואנחנו רוצים להביא את החטופים שלצערנו אינם בין החיים חזרה לקבר ישראל".

הרמטכ"ל בג'באליה, צילום: דובר צה"ל

20:29: דיווח ברויטרס: האו"ם מתכנן מסלולים חדשים לחלוקת הסיוע מהמזח שנבנה על ידי ארה"ב בעזה. כך אמר דובר מטעם האו״ם, ״לאחר שהמוני תושבים נזקקים השתלטו על משאיות, וגרמו לעצירת המשלוחים ביום שלישי״.

על פי הדיווח, המזח הזמני הצף נועד להקל על המשבר ההומניטרי בעזה, אך עובדי הסיוע אומרים שרק משלוחים דרך גבולות יבשתיים יכולים להבטיח הקלה בהיקף הנדרש.

19:52: שר הביטחון גלנט: "מי שתוקף את ראש הממשלה או את שר הביטחון ורוצה לקחת אותם לבית הדין בהאג תוקף את חיילי צה"ל. אין לאף אחד בעולם זכות מוסרית לבקר את מדינת ישראל ואת היכולות שלה ואת הדרך שבה אנחנו נוהגים. אנחנו נלחמים במלחמה הכי צודקת שמדינת ישראל נלחמה אי פעם".

גלנט עם לוחמי גולני, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

19:09: דיווח בדרום לבנון: כטב"מ ישראל תקף פעמיים בכפר יארין. (שחר קליימן)

18:38: מקור פרלמנטרי בחיזבאללה לתקשורת הערבית: הארגון לא חושש מהאיומים הישראליים והם לא ישפיעו על הדבקות בכך שהחזית הלבנונית תישאר פתוחה כדי לתמוך בעזה (שחר קליימן)

18:10: בהמשך לאזעקות בגליל העליון - זוהו מספר נפילות בשטחים פתוחים בברעם.

18:08: בלינקן על הצווים בהאג: "נעבוד עם הקונגרס למהלך נגד בית הדין".

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, צילום: קוקו

17:58: בני משפחות חטופים דורשים פגישה דחופה עם קבינט המלחמה לפני ישיבת הקבינט הבאה. במכתב ששלחו לחברי הקבינט הם דורשים לשמוע מהם הצעדים אותם הם מקדמים עבור החזרת יקיריהם החטופים. 

17:51: בכיר מצרי לתקשורת במדינה: מצרים הזהירה את ישראל מהשלכות ההסלמה ברצועת עזה וסירבה לכל תיאום בנושא מעבר רפיח. "מה שמופץ בתקשורת הישראלית, לגבי כל סוג של תיאום על הפעולה הצבאית בצד הפלשתיני של מעבר רפיח, אינו נכון". הוא מוסיף כי זה שקהיר מכבדת את המחויבויות הבינלאומיות שלה ואת ההסכמים לא ימנע ממנה לפעול בכל תרחיש כדי לשמור על ביטחונה הלאומי ועל הזכויות ההיסטוריות של הפלשתינים.

17:19: דיווח ראשוני: בוצע ירי מרכב חולף לעבר פקח ורכב משטרתי, סמוך לבקעות. אין נפגעים, האירוע בבדיקה.

17:17: אזעקות בגליל העליון.

17:10: בהמשך לאזעקה באזור אשקלון - רקטה אחת יורטה. אין דיווחים על נפגעים או נזק.

יירוט באשקלון, צילום: מ.א. חוף אשקלון.

17:00: במהלך פעילות של צוות הקרב החטיבתי של גבעתי במרחב רפיח בפיקוד אוגדה 162, כוח מגדוד צבר עצר שלושה מחבלים חמושים שיצאו מפיר. לאחר סריקות במבנה התגלו אמצעי לחימה רבים נוספים בינהם נשקי קלאצ׳, מטולי RPG ומחסניות. כמו כן, אותרו במרחב פירי מנהרות נוספים וחוסלו ביממה האחרונה כ-20 מחבלים.

16:59: צבע אדום באשקלון והסביבה.

16:32: התרעות על ירי רקטות לעבר שטחים פתוחים באזור שבין מרגליות למשגב עם - נפילות במרחבים מלכיה ומרגליות.

16:30: הפעילות בג'נין: הכוחות פעלו להריסת בית המחבל אחמד ברכאת שביצע את פיגוע הירי בחרמש בו נרצח מאיר תמרי ז"ל.

פעילות הכוחות בג'נין, צילום: דובר צה"ל

16:12: דיווח ערבי: התקיפה הישראלית אתמול בקוסייר שבמחוז חומס בסוריה, כוונה נגד המיליציה הפרו-איראנית על שם אימאם אל-חוסייני, וכוח רדואן של חיזבאללה. (שחר קליימן)

15:44: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להודעת התובע הכללי של בית הדין בהאג על הוצאת צו מעצר נגדו, ואמר בריאיון לרשת ABC כי מדובר ב"אבסורד ובכתם נוראי על בית המשפט". לדבריו, "אנחנו מספקים כעת כמעט חצי מהמים בעזה. לפני המלחמה סיפקנו כ-7%. זה מנוגד לחלוטין לטענות התובע". נתניהו הוסיף: "הוא טוען שאנחנו מרעיבים אנשים? סיפקנו יותר מחצי מיליון טונות של אוכל ותרופות באמצעות 20 אלף משאיות. הוא עושה לישראל דמוניזציה, זו פעולת התנקשות".

14:40: משרד הבריאות של חמאס בעזה טוען: ביממה האחרונה נהרגו 85 פלשתינים ברצועה, מתחילת המלחמה נהרגו 35,647 עזתים. (שחר קליימן)

14:20: דיווחים פלשתיניים: שבעה הרוגים בתקיפות חיל האוויר ברפיח מאז הבוקר. (שחר קליימן)

12:01: ברשתות ערביות הפיצו הבוקר תיעוד חיסול חולייה של ארבעה מחבלים על ידי כוחות צה"ל מלפני חודש. רחפן הפציץ אותם בסמטאות של מחנה נור א-שמס שליד טולכרם.

12:00: טילים ומשגרי רקטות במסגד: לוחמי צוות הקרב של חטיבת השריון 460 מבצעים פשיטות על תשתיות טרור במרחבים החקלאיים בג'באלליה. במסגרתם הלוחמים איתרו אמצעי לחימה רבים ובניהם ווסטים, רובה "מאג", רימוני יד, חומרי נפץ ואמש״ט. הכוחות הגיעו למסגד בו איתרו טילים ומשגרי רקטות, אשר הושמדו. (לילך שובל)

אמצעי לחימה שאותרו על ידי כוחות צה"ל בג'באלייה, צילום: דובר צה"ל

11:55: חילופי האש עם המחבלים בג'נין: משרד הבריאות ברמאללה מעדכן כי מלבד שבעה הרוגים, יש כרגע 15 פצועים. (שחר קליימן)

11:03: גלנט בתגובה להחלטת האג: "צה״ל נלחם בהתאם לכללי הדין הבינלאומי, תוך נקיטת מאמצים הומניטריים ייחודיים שכמותם לא ננקטו באף סכסוך מזוין. מדינת ישראל גאה בטוהר הנשק של חיילי צה״ל ומפקדיו. כשר הביטחון, אני מגבה ומחזק את חיילי צה״ל הלוחמים להגנת עם ישראל ומגשימים את הזכות ואת המחויבות העמוקה להגן על עצמנו בכוחות עצמנו.

הניסיון של תובע בית הדין הפלילי הבינ"ל קארים חאן להפוך את היוצרות לא יצלח - ההקבלה של התובע בין ארגון הטרור חמאס למדינת ישראל היא בזויה ומעוררת שאט נפש. מדינת ישראל אינה צד לביה"ד ולא מכירה בסמכותו. הניסיון של התובע קארים חאן למנוע ממדינת ישראל את הזכות להגן על עצמה ולשחרר את חטופיה חייב להידחות על הסף". (לילך שובל)

10:35: דיווחים פלשתיניים: תקיפות של חיל האוויר ברפיח

09:31: כוחות צה"ל ממשיכים בלחימה ברחבי רצועת עזה. כוחות אוגדה 98 ממשיכים בלחימה בלב ג'באלייה. לוחמי צוותי הקרב של חטיבת הצנחנים ושל חטיבה 460 חיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 הכווינו כלי טיס שתקף וחיסל חוליית מחבלים שביצעה ירי לעבר הכוחות. אוגדה 162 ממשיכה בלחימה ברפיח. בחטיבת גבעתי זיהו מחבל שירה פצצות מרגמה לעבר הכוחות, לא היו נפגעים. הכוחות הכווינו כלי טיס שתקף וחיסל את המחבל. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 חיסלו מספר מחבלים וכן איתרו רקטות וציוד לחימה במרחב.

אוגדה 99 ממשיכה לפעול במרכז הרצועה. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 679 זיהו חוליית מחבלים נעה לעבר הכוחות, וכלי טיס חיסל את המחבלים. במהלך היממה האחרונה, כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו כ-70 מטרות טרור ברחבי הרצועה. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים, אתרי ומחסני אמל"ח, משגרי טילים, עמדות תצפית, חוליות מחבלים, ותשתיות צבאיות נוספות. (לילך שובל)

כוחות צה"ל ברצועה, צילום: דובר צה"ל

09:30: אזעקות מחשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל המערבי.

09:09: מאות לוחמים פועלים במחנה הפליטים ג'נין במטרה לפגוע בתשתיות הטרור, חילופי אש במקום. מעל ל-15 פלשתינים נפגעו. (חנן גרינווד) לידיעה המלאה

09:09: הפלשתינים מדווחים שאחד ההרוגים הוא רופא בשם כאמל ג'בארין שהיה בדרכו לבית החולים בג'נין.  (שחר קליימן)

09:01: דיווחים פלשתיניים: מספר ההרוגים במבצע בג'נין עלה לחמישה. עשרה נפצעו. (שחר קליימן)

08:40: צה"ל חיסל באמצעות כלי טיס את קאסם סקלאווי, מפקד מערך הרקטות והטילים בגזרת החוף בחיזבאללה. המחבל סקלאווי היה אחראי בתפקידו על תכנון והוצאה לפועל של מתווי ירי רקטות רבים לעבר העורף הישראלי. במסגרת תפקידו עסק בקידום ותכנון שיגורי רקטות וטילי נ"ט לעבר מדינת ישראל ממרחב החוף בלבנון. (עידן אבני)

קאסם סקלאווי, מפקד מערך הרקטות והטילים בגזרת החוף בחיזבאללה, צילום: רשתות ערביות

08:40: משרד הבריאות הפלשתיני מדווח על שלושה הרוגים ו-30 פצועים בג'נין. (שחר קליימן)

08:29: על רקע הפעילות במחנה ג'נין, מקורות פלשתיניים דיווחו הבוקר כי מחבלי הג'יהאד האסלאמי מנהלים חילופי אש עם כוחות הביטחון. בתוך כך, תועדו כלי רכב צבאיים ודחפורים בדרך למקום. משרד הבריאות הפלשתיני דיווח על חמישה פצועי ירי פלשתינים, ביניהם שלושה במצב קשה. (שחר קליימן)

08:16: כוחות הביטחון החלו במבצע לסיכול טרור בג'נין שבחטיבת מנשה, זוהו פגיעות בחמושים במרחב.  (חנן גרינווד)

08:10: פרשן הוושינגטון פוסט דיוויד אינשגיוס כותב כי המתקפה ברפיח צפויה להיות מצומצמת יותר ממה שתוכנן. גורמים אמריקניים צופים תקיפה מוגבלת שתגרום לפחות קורבנות אזרחים, ובשל כך ביידן לא ייתנגד לדבר. 

07:22: תיעוד ההרס ברצועת עזה:

תיעוד ההרס ברצועת עזה, צילום: רויטרס

07:12: שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן יצא נגד החלטת תובע בית הדין בהאג במהלך דיון של מועצת הביטחון: "זהו יום שחור לבית הדין ולקהילה הבינלאומית״; ״מדובר בציד מכשפות שמונע משנאת יהודים ואינטרסים פוליטיים. ה-ICC הפך לנשק בידי פושעים ורוצחים״.

07:00: שריפה גדולה פרצה אמש במרחב מטולה כתוצאה מירי מלבנון.(עידן אבני)

שריפה בעקבות פגיעת ירי במרחב מטולה

05:57: דובר צה"ל: לוחם במילואים מגדוד רותם, חטיבת גבעתי, וחייל במילואים באגד לוגיסטי 8237, נפצעו אתמול באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו. (לילך שובל)

04:04: יותר מ-569 טונות של סיוע הומניטרי הועברו עד כה לרצועת עזה דרך הרציף הימי, כך על פי פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM). עוד נמסר כי "המזח הוא פתרון זמני להגברת זרימת הסיוע ההומניטרי לעזה כדי לענות על הצרכים הדחופים של העם הפלשתיני".

המזח הימי מול חופי עזה (ארכיון), צילום: פיקוד מרכז הצבא האמריקני

02:30: אזעקות ירי רקטות וטילים הופעלו ביישובים בגליל המערבי: שומרה, שתולה, נטועה ואבן מנחם.

02:04: ביידן נאם באירוע לציון חודש מורשת היהדות בבית הלבן, ואמר: "מחויבותי לישראל אינה ניתנת לערעור, מה שישראל עושה הוא לא רצח עם. אנחנו עומדים לצידם במאמצים לחיסול יחיא סינוואר". עוד הוא הוסיף: "אני פועל כל הזמן לשחרר את החטופים".

00:30: אנטוניו טאיאני, שר החוץ של איטליה, התייחס בריאיון להחלטת התובע של בית הדין הפלילי בהאג, קארים חאן, לבקש להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה ושר הביטחון: "זה נראה לי יוצא מן הכלל, הייתי אומר בלתי מקובל, להשוות בין ממשלה שנבחרה באופן לגיטימי על ידי העם בדמוקרטיה - לארגון טרור, שהוא הגורם לכל מה שקורה במזרח התיכון".

שר החוץ של איטליה אנטוניו טאיאני בפגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו (ארכיון), צילום: קובי גדעון/ לע"מ

00:02: דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי: "מטוסי קרב יירטו לפני זמן קצר מטרה אווירית חשודה שהיתה בדרכה משטחי סוריה לעבר שטחי ישראל ולא חצתה את המרחב האווירי הישראלי. בנוסף, סטי"ל סער 4.5 יירט בשת"פ עם מטוסי קרב שתי מטרות שהיו בדרכן לעבר שטחי ישראל מכיוון מזרח ולא חצו את המרחב האווירי". (שחר קליימן)

23:36: אחרי היירוט במפרץ: המיליציות הפרו איראניות בעיראק הודיעו כי שיגרו שני כטב"מים לעבר אילת.

23:35: מטוסי קרב יירטו מטרה אווירית חשודה שעשתה את דרכה לשטח ישראל ממרחב סוריה, המטרה לא חצתה לעבר שטח הארץ. הופעלה התרעה במרחב הגולן - אין נפגעים.

22:58: יירוט התבצע מעל עקבה. באילת לא נשמעה אזעקה.

תיעוד: יירוט באילת ללא אזעקה (ארכיון), צילום: השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

22:43: בכיר אש"ף חוסיין א-שייח': "נפגשתי אתמול עם היועץ לביטחון לאומי האמריקני ג'ק סאליבן. השיחה התמקדה בצורך להפסיק את המלחמה מיד בעזה ולאלץ את ישראל לפתוח את כל המעברים לרצועה כדי להכניס מזון ואספקה רפואית. יש צורך לעצור את הצעדים הישראליים בגדה, לרבות התנחלות, תקיפות, פלישות, והחרמת כספי הרשות הפלשתינית. אין חלופה לפתרון מדיני הכולל את סיום הכיבוש שיוביל להקמת מדינה פלשתינית לפי הלגיטימציה הבינלאומית". (שחר קליימן)

22:28: מקורות לרשת אל-חדת': ישראל חיסלה בדרום לבנון את קאסם סקלאווי, מחבל חיזבאללה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר